KickC i Sublime

Szukasz drobnej pomocy przy kodowaniu, albo chcesz przedstawić światu swoją gotową lub w trakcie realizacji produkcję? To właściwy dział.
Wiadomość
Autor
elroy
Posty: 6
Rejestracja: 19 cze 2013, 11:58

KickC i Sublime

#1 Post autor: elroy »

Cześć,
Na filmach Carriona z tutoriala o tworzeniu gry na c64 fajnie widać integracje KickC, KickAssemblera i Sublime.
Pytania mam dwa:
1.KickAssembler z Sublime mi działa, tylko po wciśnięciu F7 następuje proces ładowania w Vice i nawet w trybie warp to jednak chwilke trwa. Na filmach program odpalany jest błyskawicznie. Montaż, czy ja mam coś jeszcze nie ustawione?

2.Jak do w/w dograć KickC, coś tego nie umiem rozgryźć..

Tutoriale świetne, dobra robota 👌👍👏

elroy
Posty: 6
Rejestracja: 19 cze 2013, 11:58

Re: KickC i Sublime

#2 Post autor: elroy »

Ad1. Dobra, jak się włączyło true drive emulation i generowanie do plików d64, to się nie ma co dziwić, że to trwa. To zatem rozwiązane. Walczę dalej.

Awatar użytkownika
carrion
Posty: 2329
Rejestracja: 27 lut 2009, 17:38
Kontakt:

Re: KickC i Sublime

#3 Post autor: carrion »

powiem szczerze że ja to zrobiłem raz na podstawie opisu do plugina KickAssm do Sublime i nie miałem żadnych takich kwiatków.
Generuję plik .prg i od razu uruchamia się na Vice. Używam starego Vice'a 2.4 (bodajże) bo on jakoś najszybciej mi działa na Mac OS. Może tutaj jest kwestia...

[edit]
można jeszcze zrobić tak że prosto z kickC odpalać w vice. Trzeba dodać na końcu parametr -e i mieć x64sc w ścieżce. nie mówiłem o tym w filmie bo niedawno na to wpadłem ;)

[edit 2]
No i dzięki za miłe słowa. Cieszę się że się podoba i że się przydało.
c64portal.pl, retronavigator.com

elroy
Posty: 6
Rejestracja: 19 cze 2013, 11:58

Re: KickC i Sublime

#4 Post autor: elroy »

Tak tak, KickAss+Sublime mi działa :)

Natomiast chyba nie do końca na filmach zrozumiałem koncepcję, że lewy panel w Sublime kompiluje do .asm, a prawy po reaload de facto uruchamia program poprzez KickAss.
Czyli w lewym masz macro do kompilacji KickC->.asm? Dobrze ja to myślę? 8)
Ostatnio zmieniony 25 mar 2021, 20:18 przez elroy, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
carrion
Posty: 2329
Rejestracja: 27 lut 2009, 17:38
Kontakt:

Re: KickC i Sublime

#5 Post autor: carrion »

nie do końca.
kompilator kickc odpalam z lini komend - powinno być to widać w filmie.
po skompilowaniu plik .asm sam się aktualizuje w sublime text i tam po prostu wciskam F7 i asembluje do .prg
c64portal.pl, retronavigator.com

elroy
Posty: 6
Rejestracja: 19 cze 2013, 11:58

Re: KickC i Sublime

#6 Post autor: elroy »

Wszystko jasne teraz :) Dzięki serdeczne!

Awatar użytkownika
kenji
Posty: 914
Rejestracja: 06 wrz 2009, 20:58
Grupa: Dream

Re: KickC i Sublime

#7 Post autor: kenji »

Koledzy mam taki problem. Używam VSC + KickAssm (rozszerzenie Paula Hockera); Wszystko było dobrze, aż do minionej niedzieli.
Chyba wlazła jakaś aktualizacja lub coś w ten deseń.

Program normalnie się kompiluje, plik wynikowy jest zapisywany, ale w momencie automatycznego uruchomienia VICE efekt jest taki:

https://photos.google.com/share/AF1QipM ... NCczdmQkln

Obrazek

W ustawieniach Kickassembler> Emulator:Options mam coś takiego

-autostart ${kickassembler:buildFilename} -autostartprgmode 1


Ktoś ma jakiś pomysł jak to rozwiązać?
. : dream : .
Boom!

Gordian
Posty: 234
Rejestracja: 14 cze 2021, 13:32

Re: KickC i Sublime

#8 Post autor: Gordian »

A wcześniej kompilowałeś plik po tej samej ścieżce, tj. "04 - Boze\"?

Awatar użytkownika
kenji
Posty: 914
Rejestracja: 06 wrz 2009, 20:58
Grupa: Dream

Re: KickC i Sublime

#9 Post autor: kenji »

Tak. Nie ma tutaj znaczenia nazwa folderu roboczego. Obojętnie jaki projekt bym nie otworzył zawsze mam ten błąd Extra arguments....
. : dream : .
Boom!

Awatar użytkownika
Steffan
Posty: 853
Rejestracja: 04 maja 2019, 19:43
Grupa: BooM!

Re: KickC i Sublime

#10 Post autor: Steffan »

Nie znam się, ale się wypowiem.
Kenji spróbuj pozmieniać nazwy katalogów na takie bez spacji (zamień je na inny znak). Tak dla testu.
Jakoś mam przeczucie, że to wina jakiegoś braku ścieżek w cudzysłowach i spacje generują dodatkowe parametry, które roz....
robotę.

Steffan
B O O M !
we are the commodore terrorists
-------------------------------------
TEDDY BEER C=64 PARTY [csdb]

Awatar użytkownika
kenji
Posty: 914
Rejestracja: 06 wrz 2009, 20:58
Grupa: Dream

Re: KickC i Sublime

#11 Post autor: kenji »

Powiem tak... Po jubileuszowym 5 odinstalowaniu i zainstalowaniu VSC (w międzyczasie czyszcząc wszystko co mi się udało odnaleźć do tego programu) zaczął działać....
Człowiek traci czas i energię na gówna.
. : dream : .
Boom!

Awatar użytkownika
Steffan
Posty: 853
Rejestracja: 04 maja 2019, 19:43
Grupa: BooM!

Re: KickC i Sublime

#12 Post autor: Steffan »

A wiesz chociaż co zrobiłeś, że działa? :D
B O O M !
we are the commodore terrorists
-------------------------------------
TEDDY BEER C=64 PARTY [csdb]

ODPOWIEDZ