joodas pisze:Ile czasu zajelo Ci zrobienie tego interka, od pomyslu, poprzez zrobienie muzyki, grafiki, kodowanie do finalnej kompilacji?
Generalnie wszystko zaczęło się od grafy z twarzą Richiego - pojedynczą. Na pomysł żeby taką grafę narysować wpadłem już dość dawno temu, bo takie minimalistyczne projekty mi leżą. Pikselować ją zacząłem w Paint Shop Pro 19 października, a ponieważ pikseluję co kilka dni i najczęściej nie dłużej niż kilka - kilkanaście minut, więc około 10 listopada miałem ją skończoną. Wtedy popatrzyłem na nią krytycznym okiem i stwierdziłem że jest nieco za pusto i wpadłem na pomysł z drugą, zmniejszoną kolumną. Ja już zrobiłem drugą to pomyślałem, że w sumie jako samotna grafa to nadal się nie broni, i wpadłem na pomysł żeby zrobić z tego intro.
Miałem wtedy na warsztacie jeszcze jedną koncepcję, ale warunek w compo jest żeby był scroll, więc ta druga koncepcja musiała upaść. Tutaj szybko przyszedł pomysł gdzie by mógł być scroll, oczywiście sztandarowym już fontem 5x5 px

no i skoro druga kolumna to cień/odbicie/echo, to pomyślałem żeby zrobić scroll shrinkowany w czasie rzeczywistym. Także koncept i cały layout był gotowy 13 listopada.
Potem długo nie działo się nic (zgodnie z zasadą że "mam jeszcze sporo czasu"

). Pierwsze linijki kodu napisałem 20 listopada. Znowu, dłubiąc wieczorami po 1-2 godziny, działającą procedurkę scrolla i shrinkera miałem gotową 22 listopada i wtedy wysłałem pierwszy preview Bimbrowi do oceny. Znowu kilka dni przerwy

. 28 listopada wieczorem usiadłem i napisałem zaka w wersji beta (godzina czasu). Tego samego dnia około północy była gotowa wersja z muzyką, nadal bez fadein i fadeout.
29 listopada wieczorem usiadłem, popatrzyłem w źródłowkę na rozpiskę pamięci i stwierdziłem, że nie mam pomysłu na błyskotliwy fadein i fadeout, a mam jeszcze prawie połowę ($2000) wolnej pamięci

odpowiedź nasunęła się sama - zrobimy animkę na jednym charsecie, spokojnie miejsca jest na jakieś 7 klatek, jeżeli tylko zrobi się to "smart"

Animacja obracanych prostokątów w Adobe Premiere zajęła mi jakieś 15 minut (mam już obcykane po Bibie 3 - tam jest takie przejście z "odlatującym" ekranem).
Zrobienie tego w sposób "mądry" polegało na tym, że przy 7 klatkach (tak naprawdę pięciu

) obracane prostokąty są pod równiusieńkimi kątami (0, 15, 30, 45, 60, 75 i 90 stopni). Dzięki temu przy sprytnym ułożeniu ich w bitmapie do ich zobrazowania będzie potrzebna naprawdę minimalna ilość znaków. Ostatecznie jest 5 klatek zużywających ~40 znaków. Wymagało to oczywiście ręcznego narysowania klatek w oparciu o klatki które wypluło Premiere:
Jak widać różnice są znaczne, ale oko tego nie widzi

Gotowe klatki skonwertowałem świetnym nowym edytorem od CRT - Pixcen, potem PicChar bo łyka kilka obrazków na raz. Kod był prosty więc jeszcze 29 listopada wieczorem miałem gotowy fade-in w postaci działającej animacji.
30 listopada miałem trochę wolnego czasu od rana, więc dopieściłem fadein, potem szybki fadeout, napisałem tekst scrolla, usiadłem i poprawiłem to co było do poprawienia w muzyce (wszystko razem jakieś 3 godziny). Wieczorem jeszcze raz usiadłem, zrobiłem gotową wersję exe, przygotowałem paczkę ze źródłami i wrzuciłem na csbd (około godziny). I to tyle.
Także generalnie ja raczej nie robię jednym ciągiem - moje projekty są mocno rozciągnięte w czasie i uzależnione od tego, jaką jego wolną ilością dysponuję - najczęściej wieczorami, jak syn już śpi, to coś dłubię. Taki sposób pracy nie jest zły, bo wymusza dobre dokumentowanie tego co się robi - stąd moje słynne już Excele i nawet dobrze opisane pliki źródłowe.
Co do wypełniacza po prawej stronie - no właśnie ja bym w życiu nic tam nie wrzucił

bardzo często podoba mi się design i kompozycja ekranu oparte na asymetrii, a intra są bardzo wdzięcznym formatem pod tym względem. Ile można oglądać bujane logo na górze, scroll na dole?
