Wolf3D i SuperCPU
- DiskDoctor
- Posty: 57
- Rejestracja: 05 lut 2023, 13:48
Wolf3D i SuperCPU
Dalej eksploruję swoje C64 (zarówno dema i gry). Znalazłem dziś port Wolfenstein3D:
https://csdb.dk/release/?id=156424
Jest napisane, że działa z SuperCPU (2). I pytanie:
1) czy na moim setupie (niżej) da się to emulować (tak jak to było z REU)
2) jak nie… jak to odpalić??
Z góry dziękuję za pomoc, nie jestem ekspert od tej platformy.
https://csdb.dk/release/?id=156424
Jest napisane, że działa z SuperCPU (2). I pytanie:
1) czy na moim setupie (niżej) da się to emulować (tak jak to było z REU)
2) jak nie… jak to odpalić??
Z góry dziękuję za pomoc, nie jestem ekspert od tej platformy.
Commodore 64C + LumaFix64 + Ultimate-II+L w/ Tape Adapter & WiFi Module + WiC64
Re: Wolf3D i SuperCPU
Nie odpalisz
Albo Vice, emulator xscpu.exe
Albo
Albo Vice, emulator xscpu.exe
Albo
- DiskDoctor
- Posty: 57
- Rejestracja: 05 lut 2023, 13:48
Re: Wolf3D i SuperCPU
O rany!!
A ile to kosztuje??? Na AmiBay po 7000-8000 PLN…
Dlaczego zatem Lotharek tego nie robi? Rapidus z tym samym procem kosztuje 800 zł…
A ile to kosztuje??? Na AmiBay po 7000-8000 PLN…
Dlaczego zatem Lotharek tego nie robi? Rapidus z tym samym procem kosztuje 800 zł…
Commodore 64C + LumaFix64 + Ultimate-II+L w/ Tape Adapter & WiFi Module + WiC64
- KB777reborn
- Posty: 220
- Rejestracja: 12 lut 2020, 08:30
- Grupa: 1100°Crew
- Kontakt:
Re: Wolf3D i SuperCPU
A ktoś mu dał gotową konstrukcję (schemat, PCB i wsady do CPLD) ?DiskDoctor pisze: ↑09 sty 2024, 16:17O rany!!
A ile to kosztuje??? Na AmiBay po 7000-8000 PLN…
Dlaczego zatem Lotharek tego nie robi? Rapidus z tym samym procem kosztuje 800 zł…
1100°C
Re: Wolf3D i SuperCPU
Autor projektu pi1541 od jakiegoś czasu pracuje nad prototypem klona. Ale w działaniu nie zostało to jeszcze zaprezentowane. Ma to byc kilka urzadzeń w jednym.DiskDoctor pisze: ↑09 sty 2024, 16:17O rany!!
A ile to kosztuje??? Na AmiBay po 7000-8000 PLN…
Dlaczego zatem Lotharek tego nie robi? Rapidus z tym samym procem kosztuje 800 zł…
- Załączniki
-
- Pi3A (1).PNG (1.69 MiB) Przejrzano 12581 razy
- KB777reborn
- Posty: 220
- Rejestracja: 12 lut 2020, 08:30
- Grupa: 1100°Crew
- Kontakt:
Re: Wolf3D i SuperCPU
Widzialem ten projekt. Odtworzył wiernie PCB chyba.
Ale z tego co udało mi się tam wyczytać, to on zrobił kilka dosłownie sztuk tego i tylko w wersji dla C128.
Niemieckie fora za ciężkie do tłumaczenia.
Ale z tego co udało mi się tam wyczytać, to on zrobił kilka dosłownie sztuk tego i tylko w wersji dla C128.
Niemieckie fora za ciężkie do tłumaczenia.
- DiskDoctor
- Posty: 57
- Rejestracja: 05 lut 2023, 13:48
Re: Wolf3D i SuperCPU
Przecież DeepL bardzo dobrze tłumaczy język techniczny.
BTW jak będà klony, to ja raz, dwa, …
BTW jak będà klony, to ja raz, dwa, …
Commodore 64C + LumaFix64 + Ultimate-II+L w/ Tape Adapter & WiFi Module + WiC64
- DiskDoctor
- Posty: 57
- Rejestracja: 05 lut 2023, 13:48
Re: Wolf3D i SuperCPU
Niżej google translate:
https://www.forum64.de/index.php?thread ... &pageNo=31
https://www-forum64-de.translate.goog/i ... r_pto=wapp
https://www.forum64.de/index.php?thread ... &pageNo=31
https://www-forum64-de.translate.goog/i ... r_pto=wapp
Commodore 64C + LumaFix64 + Ultimate-II+L w/ Tape Adapter & WiFi Module + WiC64
- DiskDoctor
- Posty: 57
- Rejestracja: 05 lut 2023, 13:48
Re: Wolf3D i SuperCPU
Czy można prosić jakiś link?
Commodore 64C + LumaFix64 + Ultimate-II+L w/ Tape Adapter & WiFi Module + WiC64
Re: Wolf3D i SuperCPU
https://www.patreon.com/user/posts?u=11191060
Dostęp dla subskrybentów.
----
https://www.lemon64.com/forum/viewtopic ... 3#p1026163
A tu ostatnie informacje o klonach scpu w wątku na Lemon64
Dostęp dla subskrybentów.
----
https://www.lemon64.com/forum/viewtopic ... 3#p1026163
A tu ostatnie informacje o klonach scpu w wątku na Lemon64
- Załączniki
-
- cartridges (1).PNG (355.56 KiB) Przejrzano 11116 razy
-
- Pi3A (2).PNG (485.6 KiB) Przejrzano 11116 razy
-
- Pi (1).PNG (571.71 KiB) Przejrzano 11116 razy
-
- Overview (1).png (406.56 KiB) Przejrzano 11116 razy
- DiskDoctor
- Posty: 57
- Rejestracja: 05 lut 2023, 13:48
Re: Wolf3D i SuperCPU
Dzięki wielkie. Coś się dzieje.
Commodore 64C + LumaFix64 + Ultimate-II+L w/ Tape Adapter & WiFi Module + WiC64
- DiskDoctor
- Posty: 57
- Rejestracja: 05 lut 2023, 13:48
Re: Wolf3D i SuperCPU
Commodore 64C + LumaFix64 + Ultimate-II+L w/ Tape Adapter & WiFi Module + WiC64
Re: Wolf3D i SuperCPU
Cena oderwana, ale myślę kupiec się na to znajdzie.
Replika jeśli kiedykolwiek powstanie nie będzie jakoś specjalnie tania.
Tak samo ten klon na raspberry.
Wystarczy skalkulować ile teraz kosztuje nowy klon (fnx1592hd) i nowa replika fd2000.
Nowy SCPU będzie myślę jeszcze droższy.
Replika jeśli kiedykolwiek powstanie nie będzie jakoś specjalnie tania.
Tak samo ten klon na raspberry.
Wystarczy skalkulować ile teraz kosztuje nowy klon (fnx1592hd) i nowa replika fd2000.
Nowy SCPU będzie myślę jeszcze droższy.
Re: Wolf3D i SuperCPU
Ja największe nadzieje na SCPU pokładam w RAD https://github.com/frntc/RAD
Skoro takiego Doom-a dało się zrobić https://github.com/frntc/RAD-Doom to czemu nie SCPU?
Pewnie nie będzie to trywialne ale to tylko kwestia kodu i czasu.
Skoro takiego Doom-a dało się zrobić https://github.com/frntc/RAD-Doom to czemu nie SCPU?
Pewnie nie będzie to trywialne ale to tylko kwestia kodu i czasu.
-
- Posty: 63
- Rejestracja: 06 maja 2025, 13:14
Re: Wolf3D i SuperCPU
Ja bym był w niebo wzięty gdyby RAD posiadał SCPU + REU + wgrywadełko .crt odrazu biore prawie codziennie sprawdzam Github czy pojawiła się nowa aktualizacja z dodatkowymi możliwościami.
Re: Wolf3D i SuperCPU
kup sobie chameleona.Sebastian030 pisze: ↑14 cze 2025, 12:22Ja bym był w niebo wzięty gdyby RAD posiadał SCPU + REU + wgrywadełko .crt odrazu biore prawie codziennie sprawdzam Github czy pojawiła się nowa aktualizacja z dodatkowymi możliwościami.
-
- Posty: 240
- Rejestracja: 15 gru 2020, 10:41
Re: Wolf3D i SuperCPU
A to chameleon jest w jakis sposob zgodny z SCPU ?
Bo wedlug informacji na stronie producenta :
"Jeśli masz oprogramowanie specyficzne dla 65816 (to szybszy procesor, którego używa większość innych akceleratorów), nie będzie ono działać z Chameleonem"
W takim razie rownie dobrze mozna sobie obok c64 postawic PC , efekt ten sam a do tego znacznie taniej.
Re: Wolf3D i SuperCPU
nie ale $d031hobocti77x_ pisze: ↑16 cze 2025, 17:20A to chameleon jest w jakis sposob zgodny z SCPU ?
Bo wedlug informacji na stronie producenta :
"Jeśli masz oprogramowanie specyficzne dla 65816 (to szybszy procesor, którego używa większość innych akceleratorów), nie będzie ono działać z Chameleonem"
W takim razie rownie dobrze mozna sobie obok c64 postawic PC , efekt ten sam a do tego znacznie taniej.
https://wiki.icomp.de/wiki/C64_Benchmarks
-
- Posty: 240
- Rejestracja: 15 gru 2020, 10:41
Re: Wolf3D i SuperCPU
Analizując ten test, należy najpierw wziąć pod uwagę kilka spraw.
Widać, że SCPU w ver. 1 bardzo mocno spowalnia w operacjach na stronie zerowej. Wynika to zapewne z tego, że aby zachować zgodność z C64, całe 64 kB BANKU 0 65816 (I/O, RAM) jest fizycznie mapowane w C64.
Ma to wadę, że znacznie spowalnia operacje (dostęp musi być przy częstotliwości 1 MHz), ale są też plusy. Jeśli mamy jakieś urządzenia wbudowane w C64, to można je zmusić do działania. Wygląda, że projektując SCPU, wzorowano się na którymś z prostych akceleratorów z 65816 dla Apple II.
W wersji drugiej prawdopodobnie stronę zerową cachuje się w dodatkowej szybkiej pamięci (rozwiązanie znane w kilku akceleratorach Apple II, a przedewszystkim taki model zastosowano w Apple IIGS).
Druga sprawa to to, że tylko SCPU wykonuje kod 16-bitowy kod 65816, więc w związku z tym wszystkie wyniki dla SCPU powinno się pomnożyć x2, aby porównanie miało sens.
W tych testach 65816 pracuje w kodzie emulacji 6502 a w nim roznica w wydajnosci miedzy 6502 wynika w zasadzie tylko z roznicy taktowania CPU.
W trybie emulacji przy 1MHz 65816 bedzie mial taka sama wydajnosc jak 6502 z 1 MHz, jedyna roznica ze nawet w trybie emulacji moze zaadresowac do 16MB pamieci.
Tak przy okazji szacuje sie ze 65816 przy tej samej czestotliwosci taktowania jest ok 1.5 x szybszy niz 68000.
Widać, że SCPU w ver. 1 bardzo mocno spowalnia w operacjach na stronie zerowej. Wynika to zapewne z tego, że aby zachować zgodność z C64, całe 64 kB BANKU 0 65816 (I/O, RAM) jest fizycznie mapowane w C64.
Ma to wadę, że znacznie spowalnia operacje (dostęp musi być przy częstotliwości 1 MHz), ale są też plusy. Jeśli mamy jakieś urządzenia wbudowane w C64, to można je zmusić do działania. Wygląda, że projektując SCPU, wzorowano się na którymś z prostych akceleratorów z 65816 dla Apple II.
W wersji drugiej prawdopodobnie stronę zerową cachuje się w dodatkowej szybkiej pamięci (rozwiązanie znane w kilku akceleratorach Apple II, a przedewszystkim taki model zastosowano w Apple IIGS).
Druga sprawa to to, że tylko SCPU wykonuje kod 16-bitowy kod 65816, więc w związku z tym wszystkie wyniki dla SCPU powinno się pomnożyć x2, aby porównanie miało sens.
W tych testach 65816 pracuje w kodzie emulacji 6502 a w nim roznica w wydajnosci miedzy 6502 wynika w zasadzie tylko z roznicy taktowania CPU.
W trybie emulacji przy 1MHz 65816 bedzie mial taka sama wydajnosc jak 6502 z 1 MHz, jedyna roznica ze nawet w trybie emulacji moze zaadresowac do 16MB pamieci.
Tak przy okazji szacuje sie ze 65816 przy tej samej czestotliwosci taktowania jest ok 1.5 x szybszy niz 68000.