Custom Kernal - jak zrobić

Forum, na którym możemy pogadać o wszelakim oprogramowaniu na C64, grach, programach.
Wiadomość
Autor
hazz
Posty: 5
Rejestracja: 25 sie 2010, 16:11

Custom Kernal - jak zrobić

#1 Post autor: hazz »

Witam.
Konto mam już od długiego czasu, ale do tej pory jeszcze nic nie pisałem. Na początku, dopełniając formalności, pragnę powitać brać komodorowską.

Wracając do tematu. W załączniku wrzuciłem zrzut ekranu z emulatora. Znalazłem taki fajny kernal. Chciałbym zmontować coś takiego, ale nie na Jiffy/Dolphina tylko na standardowy kernal C64. Może kiedyś wysmażę sobie taki kernal fizycznie żeby mieć w komodzie, ot tak dla bajeru żeby mieć. Tylko nie bardzo wiem od czego zacząć. Obsługiwać HxD potrafię jak coś :D Zaznaczam że zależy mi tylko na stronie wizualnej.
Załączniki
Kernal.PNG
Kernal.PNG (85.97 KiB) Przejrzano 858 razy

Awatar użytkownika
Steffan
Posty: 844
Rejestracja: 04 maja 2019, 19:43
Grupa: BooM!

Re: Custom Kernal - jak zrobić

#2 Post autor: Steffan »

Cześć
Tylko dopytam. Chcesz zostawić standardowy kernal + po restarcie komoda ma powitać Cię tymi kolorowymi paskami?

Jeśli tak.

Musisz dopisać swój kod (ten który narysuje te paski), poświęcając jakąś procedurę karnal-a (gdzieś musisz wygospodarować miejsce) i wywołać swój kod gdzieś przed przekazaniem kontroli basic-owi:

np przed: JMP ($A000) ; direct to BASIC cold start via vector
a potem wywołać basic-a.

procedura reset opisana jest tu:
https://www.c64-wiki.com/wiki/Reset_(Process)

wektor z $a000 to $E394, a tam jest to:

https://www.pagetable.com/c64ref/c64disasm/#E394

albo gdzieś w tych okolicach :D

Głośno myślę. Koledzy koderzy pomogą Ci bardziej.

pozdro
Steffan

EDIT:
trzeba to na swojego eproma nagrać i zrobić przejściówkę aby piny pasowały (są gotowe płytki np. multi kernalowe)
- w długiej płycie kernal, basic i znaki były w osobnych chipach
-krótka ma zintegrowany kernal i basic w jednym

ps. wyszło mega chaotycznie, ale mam nadzieje, że chociaż trochę posuniesz się w poszukiwaniach rozwiązania
B O O M !
we are the commodore terrorists
-------------------------------------
TEDDY BEER C=64 PARTY [csdb]

hazz
Posty: 5
Rejestracja: 25 sie 2010, 16:11

Re: Custom Kernal - jak zrobić

#3 Post autor: hazz »

Już do czegoś doszedłem. Wiem już gdzie jest tekst powitalny i które komórki odpowiadają za kolory (tło, ramka tekst). Niewielki to postęp, ale zawsze coś.

Co do samego kernala, to chcę początkowo zmienić tylko wygląd. Później może dodam obsługę klawiszy funkcyjnych, ale to się zobaczy. Komody mam dwie C64-II i C64C, czyli chyba kernal jest w osobnej kości. Trenuję to chwilowo na emulatorze. Moje komody nie maja chwilowo wyświetlacza (jeden 1084 zaliczył zgon a do drugiego muszę się dokopać).

Co do tej kolorowej flagi, czy to czasem nie są zwykłe znaki PETSCII?

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Steffan
Posty: 844
Rejestracja: 04 maja 2019, 19:43
Grupa: BooM!

Re: Custom Kernal - jak zrobić

#4 Post autor: Steffan »

hazz pisze:
10 mar 2022, 08:11
Co do tej kolorowej flagi, czy to czasem nie są zwykłe znaki PETSCII?
Są. 8)
B O O M !
we are the commodore terrorists
-------------------------------------
TEDDY BEER C=64 PARTY [csdb]

Awatar użytkownika
Nitro
Posty: 1544
Rejestracja: 03 wrz 2008, 20:23
Grupa: Black Sun

Re: Custom Kernal - jak zrobić

#5 Post autor: Nitro »

Ale dlaczego nie wypalić tego kernela który masz? Z tego co wiem nie ma problemów ze zgodnością. A Jiffy to nie tylko speeder[który wymaga flashu 1541 ale przecież umiesz wypalać ROMy] ale też rozbudowane komendy do zarządzania dyskietkami. Trzeba tam tylko podgiąć nogę na chipie i dać rezystor ale to rzeczy które początkujący elektronik zrobi.

ODPOWIEDZ