TRIANGULAR μOS dla C128

Miejsce gdzie śmiało możemy porozmawiać o wszystkim, co dotyczy młodszego brata Commodore 64.
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
=TRIANGULAR=
Posty: 14
Rejestracja: 24 wrz 2022, 11:11

TRIANGULAR μOS dla C128

#1 Post autor: =TRIANGULAR= »

TRIANGULAR μOS jest dostępny na C128. Dostępne są na mojej stronie:
https://triangular-uos.blogspot.com/p/t ... e-128.html

Obrazek

Aktualna wersja 1.42 wybiega funkcjonalnością ponad 1.25, a nawet 1.10.

Wcześniejsze wersje 1.30 - 1.36 stopniowo konwertowały μOS do BASIC 7.0.
Wersja 1.40 głównie wprowadziła podział na moduły programów oraz zasobów danych i 1.41 dodała generowane elementy GUI jak ikony, przyciski, tekst do BASICALLY API.

hobocti77x_
Posty: 159
Rejestracja: 15 gru 2020, 10:41

Re: TRIANGULAR μOS dla C128

#2 Post autor: hobocti77x_ »

Bardzo fajny system! Czy myślałeś aby w przyszłości uruchomić go na platformach innych niż Commodore? Ciekawe czy dałoby się go dostosować do Apple II, w końcu to też Microsoft BASIC?
Istnieje też na Apple II program pozwalający zapisywać/czytać z pomocą magnetofonu dane w formacie Commodore.

Awatar użytkownika
=TRIANGULAR=
Posty: 14
Rejestracja: 24 wrz 2022, 11:11

Re: TRIANGULAR μOS dla C128

#3 Post autor: =TRIANGULAR= »

hobocti77x_ pisze:
22 lut 2024, 12:09
Bardzo fajny system! Czy myślałeś aby w przyszłości uruchomić go na platformach innych niż Commodore? Ciekawe czy dałoby się go dostosować do Apple II, w końcu to też Microsoft BASIC?
Istnieje też na Apple II program pozwalający zapisywać/czytać z pomocą magnetofonu dane w formacie Commodore.
Dzięki!
Na początku 'mojej działalności' zamierzałem wydać wersję na Apple][, ale pomysł upadł z kilku powodów.
Po pierwsze o ile kuszące jest wydanie TRIANGULAR μOS na najmniejszą 4 KB wersję, jednak nie ma ona bardzo lichy zestaw znaków (nie ma żadnych znaków graficznych). Nowsze wersje mają ciut lepiej, ale wciąż nie umywa się to do PETSCII. Nowsze wersje jak Apple //e mają już dużo więcej RAMu, ale nie ma już tej frajdy jak w 4-5 kilobajtowym PET czy VIC-20, w dodatku są inne GUI dostępne na Apple ][. A pisać system na nową platformę z i tak wciąż lichym zestawem znaków to nie jest żadna radocha.

Rozważam też inne platformy. Najbardziej kuszące są: najsłabszy Acorn Atom z 2 KB RAM (tylko 512 bajtów dla BASICa) - to jest wyzwanie czy ZX81 - 1 KB RAM. Rozważam też Compucolor II 8001, bo ma fajny zestaw znaków, TRS-80 Color Computer no i oczywiście Atari 8-bitowe.
Niemniej priorytetem jest teraz skończenie serii na C128, potem szybkie C65 i ostateczny cel: MEGA65.

Ale jak coś się pojawi poza Commodorem, to najpewniej ten Acorn z 2 KB oraz ZX 81 1 KB z racji na to, że to będzie ciekawe wyzwanie i jeśli się pojawi to nie prędko.


Tak na marginesie TRIANGULAR μOS 1.44 jest dostępny:
https://triangular-uos.blogspot.com/p/t ... e-128.html

A 1.45 już w drodze:
Obrazek

ODPOWIEDZ