Małe intro od początkującego

Forum, na którym możemy pogadać o wszelakim oprogramowaniu na C64, grach, programach.
Wiadomość
Autor
climbus
Posty: 2
Rejestracja: 24 mar 2022, 10:09

Małe intro od początkującego

#1 Post autor: climbus »

Hej,
na początek kilka słów o mnie.
Jako doświadczony programista Pythona, postanowiłem spróbować się w 8-bitowym assemblerze. Od jakiegoś czasu coś sobie dziergam.

Nadarzyła się okazja, aby opowiedzieć o moich doświadczeniach na lokalnym pythonowym meetupie. Przed tym wydarzeniem popełniłem bardzo proste intro. Robione one było szybko na kolanie więc fajerwerków nie ma ;)

Pomyślałem, że puszczę tu małe info dla potomnych ;)

Kod i binarka:
https://github.com/climbus/c64-pystok-intro

link do filmu podglądowego:
https://www.youtube.com/watch?v=okcraU2rw-0

Pozdrawiam

Gordian
Posty: 234
Rejestracja: 14 cze 2021, 13:32

Re: Małe intro od początkującego

#2 Post autor: Gordian »

Jak na początek, bardzo fajnie!

Znajomość Pythona na pewno przyda Ci się do generacji tabelek czy charsetów do różnych efektów w asemblerze.

Awatar użytkownika
Steffan
Posty: 853
Rejestracja: 04 maja 2019, 19:43
Grupa: BooM!

Re: Małe intro od początkującego

#3 Post autor: Steffan »

Dobra robota! Czekam na następne prodki.
pozro
Steffan
B O O M !
we are the commodore terrorists
-------------------------------------
TEDDY BEER C=64 PARTY [csdb]

Awatar użytkownika
carrion
Posty: 2329
Rejestracja: 27 lut 2009, 17:38
Kontakt:

Re: Małe intro od początkującego

#4 Post autor: carrion »

Fajne!
Witaj w klubie!
c64portal.pl, retronavigator.com

Awatar użytkownika
kenji
Posty: 914
Rejestracja: 06 wrz 2009, 20:58
Grupa: Dream

Re: Małe intro od początkującego

#5 Post autor: kenji »

Bardzo fajne "Hello World!" :) Witaj w świecie 8-bitów Czekamy na więcej. Jak Ci to sprawia frajdę, to ciągnij to dalej. Fajna zabawa i fajny świat się przed Tobą otwiera.
. : dream : .
Boom!

Awatar użytkownika
Nitro
Posty: 1544
Rejestracja: 03 wrz 2008, 20:23
Grupa: Black Sun

Re: Małe intro od początkującego

#6 Post autor: Nitro »

Coraz więcej osób pcha się do zabawy ;) Gratki. Popieram post gordiana, Python będzie fajny do tabelek. Ah, i spojrzałem w kod, naprawdę fajnie ułożony z makrami etc. Czas na trackmo ;)

Awatar użytkownika
carrion
Posty: 2329
Rejestracja: 27 lut 2009, 17:38
Kontakt:

Re: Małe intro od początkującego

#7 Post autor: carrion »

Python fajny - nie powiem, ale do tabelek to jest Kick Assembler.
Poza tym jest Kick C. Składnia C a kod w Kick Assemblerze wypluwa

no i w Kick C to i grę można napisać..i demo słyszałem że piszą... ;)
c64portal.pl, retronavigator.com

climbus
Posty: 2
Rejestracja: 24 mar 2022, 10:09

Re: Małe intro od początkującego

#8 Post autor: climbus »

Dzięki za dobre przyjęcie.

Walczę dalej ;)

Tak jak piszecie, w KickAss można robić cuda.

W związku z Pythonem liczę na obustronne korzyści. To, co jest moim dużym odkryciem to sposoby radzenia sobie w bardzo ograniczonym środowisku. Jest to mega doświadczenie.

Awatar użytkownika
Katon
Posty: 312
Rejestracja: 04 mar 2018, 21:04
Grupa: Lepsi De

Re: Małe intro od początkującego

#9 Post autor: Katon »

Super !

Awatar użytkownika
Nitro
Posty: 1544
Rejestracja: 03 wrz 2008, 20:23
Grupa: Black Sun

Re: Małe intro od początkującego

#10 Post autor: Nitro »

carrion: ale w KickAssie nie napiszesz w godzinę prototypu efektu, tak samo nie wyplujesz zoptymalizowanego speedkodu który np nie duplikuje odczytu z tabelek, tylko czyta raz i wypluwa np 16 pikseli.
U mnie w demie połowa efektów (w tym te unreleased) zaczęła jako prototypy w C++ ;) Oświetlana twarz to był skomplikowany toolchain.

Awatar użytkownika
carrion
Posty: 2329
Rejestracja: 27 lut 2009, 17:38
Kontakt:

Re: Małe intro od początkującego

#11 Post autor: carrion »

@nitro
W pełni zgoda... ale przyznasz że Kick Ass (i Kick C) pozwalają naprawdę na sporo - i nie tylko o tabelki chodzi ale np generowanie/kowertowanie grafiki.

Przy okazji słyszałem, że niektórzy koderze ze sceny piszą swoje części w całości w C++ na PC
c64portal.pl, retronavigator.com

brush
Posty: 254
Rejestracja: 20 kwie 2009, 10:32
Grupa: Elysium

Re: Małe intro od początkującego

#12 Post autor: brush »

climbus pisze:
20 paź 2022, 16:16

Pomyślałem, że puszczę tu małe info dla potomnych ;)

Kod i binarka:
https://github.com/climbus/c64-pystok-intro

link do filmu podglądowego:
https://www.youtube.com/watch?v=okcraU2rw-0

Pozdrawiam
Maly bugfix: piszac do d016 musisz ustawic odpowiednio bit odpowiadajacy za szerokosc ekranu, wtedy ekran bedzie zwezony lekko i znaczki po lewej stronie i prawej nie beda "wskakiwac" tylko beda sie wysuwac za ramkę :)

Powodzenia w kolejnych kodach.

Brush
Elysium vs Arise. Czym byłoby dobro bez zła?

brush
Posty: 254
Rejestracja: 20 kwie 2009, 10:32
Grupa: Elysium

Re: Małe intro od początkującego

#13 Post autor: brush »

Nitro pisze:
31 paź 2022, 21:26
carrion: ale w KickAssie nie wyplujesz zoptymalizowanego speedkodu który np nie duplikuje odczytu z tabelek, tylko czyta raz i wypluwa np 16 pikseli.
No nie wiem, nie wiem.. :)

K.
Elysium vs Arise. Czym byłoby dobro bez zła?

Awatar użytkownika
Nitro
Posty: 1544
Rejestracja: 03 wrz 2008, 20:23
Grupa: Black Sun

Re: Małe intro od początkującego

#14 Post autor: Nitro »

Tzn mam wiedzę z 2010 kiedy była wersja 2, w wersji 5 to możliwe, że jest możliwość odpalenia Javy i wtedy wiadomo, ale to już kwestia warsztatu. Napisz jak wiesz :P

brush
Posty: 254
Rejestracja: 20 kwie 2009, 10:32
Grupa: Elysium

Re: Małe intro od początkującego

#15 Post autor: brush »

Dawno nie bylem. Wbudowany jezysk skryptowy kickassa ma wszystko co do podstawwych spraw potrzebujesz: petle, zmienne, warunki, tablice, listy. Da się. Been there.
Elysium vs Arise. Czym byłoby dobro bez zła?

ODPOWIEDZ