Strona 1 z 2
tryby graficzne na C64
: 19 gru 2009, 11:48
autor: joodas
Witam wszystkich,
Bladze po sieci w poszukiwaniu opisow nowych trybow graficznych C64 i nie moge sie w nich polapac. W momencie gdy opuszczalem scene kolorowe logosy rysowalo sie na Advanced Art Studio, obrazki we FLI lub w IFLI w roznych edytorach. Czy moglby ktos napisac jakie nowe ryby graficzne zostaly opracowane i jakie edytory sie uzywa do rysowania obrazkow? Czy istnieje jakis rozdzial co do trybow uzytkowanych do rysowania logosow i obrazkow?
Dzieki wielkie
: 19 gru 2009, 13:16
autor: kotrobot
: 19 gru 2009, 13:53
autor: SUDi
: 19 gru 2009, 14:13
autor: skull
Jeśli jeszcze chwile zaczekasz, to przed świętami pojawi się numer C&A fan, w który bedzie mój art. o NUFLI- ale również mały przegląd innych współczesnych trybów na c64.
: 25 lut 2011, 01:48
autor: xpo
hej. tu tez znajdziesz sporo informacji o formatach graficznych na komode
http://www.algotechproductions.com/arti ... xmodes.htm
: 25 lut 2011, 14:11
autor: Nitro
Heh, odkop wątku, rzadka rzecz na tym forum, z racji bycia świeżym userem jesteś usprawiedliwiony, ale na przyszłość tego nie rób.
Tj. patrz na daty tematów - autor po okresie czasu, który minął na pewno zdobył informacje, które chciał.
: 25 lut 2011, 17:14
autor: k.
Oj nie sprawiedliwy nitruś, imo wątek diggera(hardware) też nie jest na swoim miejscu ale ja tam się nie czepiam.
: 25 lut 2011, 19:31
autor: Nitro
Zrobione, dziw, że tego nie zauważyłem..
: 26 lut 2011, 00:59
autor: Digger
Mowiac o NUFLI... czy ktos rozcykal displayer na zrodlo w Kick Assie? Ja zaczalem gdzies kiedys ale porzucilem z braku czasu. Ciekawi mnie jak to jest rozwiazane, podobno kod wykonuje sie na strone zerowej itd.
: 26 lut 2011, 09:35
autor: skull
Digger pisze:Mowiac o NUFLI... czy ktos rozcykal displayer na zrodlo w Kick Assie? Ja zaczalem gdzies kiedys ale porzucilem z braku czasu. Ciekawi mnie jak to jest rozwiazane, podobno kod wykonuje sie na strone zerowej itd.
Nie - zresztą opisywałem to w arcie (patrz kilka postów wyżej).
Jest to napisane ciurkiem instrukcja po instrukcji kawał kodu (obszar $1000-$1fff), taki rodzaj speed code, bez żadnej pętli, a więc nie ma co się silić na źródłowki, tylko "przeklejać" żywcem.
: 26 lut 2011, 10:55
autor: Sebaloz/Lepsi.De
Digger pisze:Ciekawi mnie jak to jest rozwiazane, podobno kod wykonuje sie na strone zerowej itd.
Tylko generator speedcode korzysta ze strony zerowej. Displayer jest w zrodlach mufflona w pliku mufflon.h, tylko ze jest tam juz skompilowany
skull pisze:więc nie ma co się silić na źródłowki, tylko "przeklejać" żywcem.
Taki Oswald napisal wlasna wyswietlarke nufli. Zrobil nawet wlasne tabelki do tworzenia speedcode pod $1000. Nie wiem tylko czy uzywa Kick Assa, ale chyba pod monitorem tego nie kodowal i jakies zrodla ma, wiec mozna sie do niego zglosic.
: 01 mar 2011, 14:29
autor: Digger
Oswald pisze:Hi Digger!
I don't know where that's coming from but its wrong

I havent done
any NUFLI displayer so far
Kind regards,
O
Hmmmmmmmmmm...
: 01 mar 2011, 16:47
autor: Sebaloz/Lepsi.De
Digger pisze:Oswald pisze:Hi Digger!
I don't know where that's coming from but its wrong

I havent done
any NUFLI displayer so far
Kind regards,
O
Hmmmmmmmmmm...
User Comment
Submitted by Oswald [PM] on 28 October 2010
Leon's first try at NUFLI, the supposed feeling of lonelyness comes through nicely, the building blocks of the picture are great, but overall feels rushed. I have helped to create the executable.
User Comment
Submitted by Oswald [PM] on 28 October 2010
ofcourse I have coded a nufli displayer just for fun.
http://noname.c64.org/csdb/release/?id=95299
: 01 mar 2011, 22:28
autor: Digger
Oswald pisze:haha, it was just a stupid joke, meaning "ofcourse I havent coded a displayer"

No i widzicie.
: 02 mar 2011, 08:51
autor: skull
co tak się uparłeś na tą źródłówkę? Przecież to cały kawał kodu w którym praktycznie nic nie można modyfikować, bo od razu stracisz synchronizację rastra.
Wytnij z pliku obrazka (zgraj pod monitorem vice-a obszar $1000-$1fff, oraz kawałek od $3000) i wklejaj to do kodu na zasadzie binarki.
No chyba, że zamierzasz napisać własny edytor do nufli.
: 02 mar 2011, 14:35
autor: Nitro
Również nie wiem o co chodzi, jednolitego displayera jako takiego do NUFLI nie ma - kod jest generowany w zależności od potrzeb co do zmieniania kolorów.
Trzeba tylko wpiąć się do exek'a z Mufflona z własnym kodem.
: 02 mar 2011, 21:52
autor: Digger
OK, no kumam. Chciałem zastosować NUFLI to wyświetlenia generatywnych efektów ale to nie da rady w ten sposób. Może uda mi się to zmontować w czystym FLI.
: 03 mar 2011, 17:06
autor: Nitro
Chcesz efekt z dużą ilością kolorów, mam rację? Jak tak, to polecam zapoznanie się z trybem 2x2 - przykłady w Movie World, Real, Larch...
Są do niego pełne źródła, zjada 50% mocy tam, gdzie jest wyświetlany.
Do tego mamy jeszcze tryb 2x1 - You Know The Routine i 4x2 w Snapshot'cie.
: 03 mar 2011, 18:35
autor: Digger
Dzieki Nitro, idealnie to chce 4 niezalezne kolory w bloku 4x2 pixele co oczywiscie jest niemozliwe

: 03 mar 2011, 18:57
autor: Nitro
Niestety C64 to nie Amiga, trzeba iść na kompromisy

Tryb 2x2 występuje w wersji z interlace'm i bez, zobacz sobie jak to wygląda, IMHO interlace jest całkowicie bezbolesny, nawet dodaje uroku tworząc dla oka takie hmm. mikroobwódki dookoła pikseli. Tylko to wszystko na CRT i najlepiej na real sprzęcie.