MUCSU

Szukasz drobnej pomocy przy kodowaniu, albo chcesz przedstawić światu swoją gotową lub w trakcie realizacji produkcję? To właściwy dział.
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
skull
Posty: 760
Rejestracja: 15 wrz 2008, 08:18
Grupa: samar

#41 Post autor: skull »

NUFLI to już max, ale niedoceniasz tego MUCSU, zobacz ten wątek z przykładami:

http://csdb.dk/forums/?roomid=13&topici ... allposts=1

niestety nie można dokonać nawet minimalnej korekty po konwersji (brak edytora), bo efekt końcowy mogłby być bardzo zbliżony NUFLI.

ps. mam na myśli pomysł z pierwszej wersji edytora, bo w drugiej ze zmianą komórek d025/d026 co linię - ta juz mija się z celem.
Bo pecet to zwykły banan...

Awatar użytkownika
Nitro
Posty: 1544
Rejestracja: 03 wrz 2008, 20:23
Grupa: Black Sun

#42 Post autor: Nitro »

Doceniam, doceniam, part w Dream Travel był bardzo ładny :)
Ogólnie to straszne, że ogromna scena C64 ma taki zastój w edytorach graficznych, zadanie owszem jest trudne, ale mimo wszystko wykonalne...

jok
Posty: 112
Rejestracja: 03 maja 2009, 19:58
Grupa: dreamweb

#43 Post autor: jok »

Nitro pisze:A dlaczego nie NUFLI? Ma o wiele mniej ograniczeń dla artysty, za to przy wkładaniu do dema koder będzie zgrzytał zębami, ale Ty chcesz wydać te obrazki standalone. I jest edytor, na C64 ale zawsze coś, drobne poprawki można zrobić.
Heh, dlatego, że myśląc o tym trybie je rysowałem - mieliśmy efekty pod to.
Ale rozbiło się o brak edytora.

A edytor na c64 mnie nie zbawi - chyba, że jest obsługa myszy lub tabletu ;) Czasy pixelowania joyem się skończyły ;) (przynajmniej dla mnie)

NUFLI też próbowałem. Generalnie to chodzi mi o to, by w takim P1, czy Timanthes można było RYSOWAĆ w którymś trybie - NUFLI, MUCSU, nie robi mi wielkiej różnicy jeśli od początku wiem jakie są ograniczenia.

Od biedy jakiś skrypt do Promotion sprawdzający błędy (ale to zupełnie inny komfort pracy) byłby miłym prezentem.

AJOT
Posty: 15
Rejestracja: 27 mar 2019, 19:55
Grupa: Sentinel
Kontakt:

Re: MUCSU

#44 Post autor: AJOT »

Ja to mam takie pytanie odnośnie tego trybu MUCSU -w którym roku cokolwiek w tej grafice zostało zaprezentowane?
A już podpowiem, że edytor na C64 do tego trybu istniał -niestety przepadł.

kotrobot
Posty: 2362
Rejestracja: 06 lis 2008, 13:55
Grupa: URDAD

Re: MUCSU

#45 Post autor: kotrobot »

Kojarzę tylko jakieś konwerty.
Mega egzotyka.

Ps. Chociaż może coś w demie Samar było?
Olo forum atakuje. Żadnej litości nie czuje.

AJOT
Posty: 15
Rejestracja: 27 mar 2019, 19:55
Grupa: Sentinel
Kontakt:

Re: MUCSU

#46 Post autor: AJOT »

Ale kiedy te konwentery się pojawiły? -bo z tego co ja doczytałem to około 2009 roku.

kotrobot
Posty: 2362
Rejestracja: 06 lis 2008, 13:55
Grupa: URDAD

Re: MUCSU

#47 Post autor: kotrobot »

Przykro mi, nie będę mądrzejszy od google.

Egzotyka,tryb chyba tyko doraźnie stosowany wedle potrzeby w demach.
Edytory na c64,jeżeli były, to toporne i (teraz) raczej tylko dla samobójców.

Ps. Nie znam się, nie śledzę, więc chill. :wink:
Olo forum atakuje. Żadnej litości nie czuje.

bimber
Posty: 813
Rejestracja: 16 wrz 2008, 10:16
Grupa: arise

Re: MUCSU

#48 Post autor: bimber »

potwierdzam 2009. niestety nie było edytorów do tego trybu, jedynie 2 wersje konwertera.

AJOT
Posty: 15
Rejestracja: 27 mar 2019, 19:55
Grupa: Sentinel
Kontakt:

Re: MUCSU

#49 Post autor: AJOT »

Edytor był już w 1995 roku, opublikowany na łamach C&A w numerze 8/95 na stronie 38.
Tryb nazwałem wtedy SUPER MULTI -niestety wtedy nikt nie zwrócił na niego uwagi a "Gregory" który opisywał wspomniany program napisał o dwóch dodatkowych kolorach a tym czasem były to 3 dodatkowe kolory pochodzące właśnie z SPRITE.
Tym samym słowem, jeżeli ktoś myśli, że tryb został opracowany około 2009 roku jest w super błędzie, tryb został opracowany w 1994 roku, jedyny obrazek który posiadam zachował mi się w mojej grze Krzyżówka w momencie rozwiązania wszystkich plansz (nie zachęcam do grania, ale jeżeli ktoś ma ochotę to zobaczyć to wystarczy utworzyć własną krzyżówkę z jednym hasłem i w ten sposób zagrać a szybko zobaczymy wspomniany obrazek).
Jeżeli chodzi o mnie to zapraszam na moją stronę:
www.polstronki.pl

Awatar użytkownika
Sebaloz/Lepsi.De
Posty: 3949
Rejestracja: 14 wrz 2008, 00:02

Re: MUCSU

#50 Post autor: Sebaloz/Lepsi.De »

Ciekawa informacja. Mogles od razu o tym napisac i zapytac czy jest ktos kto rysowal w Super Multi.
__________________________
Socjopatyczna Legia Commodore

AJOT
Posty: 15
Rejestracja: 27 mar 2019, 19:55
Grupa: Sentinel
Kontakt:

Re: MUCSU

#51 Post autor: AJOT »

Gregfeel rysował.

Awatar użytkownika
isildur
Posty: 276
Rejestracja: 26 paź 2011, 15:04
Grupa: Samar

Re: MUCSU

#52 Post autor: isildur »

@AJOT jest szansa, że dałoby radę edytować MUCSU w Twoim edytorze?
W naszym demie Dream travel jes użyty ten tryb (dziecko z rotowanym sześcianem), ale rysowałem w P1 i konwertowałem, straszna mordęga z tego co pamiętam, a chciałem uzyskać efekt dwóch różnych trybów na ekranie hires/multi na raz.

Awatar użytkownika
Sebaloz/Lepsi.De
Posty: 3949
Rejestracja: 14 wrz 2008, 00:02

Re: MUCSU

#53 Post autor: Sebaloz/Lepsi.De »

Watpie zeby adresy sie zgadzaly, najpierw trzeba by odnalezc ten edytor a skoro jest podana juz nazwa to moze ktos znajdzie na starym dysku. Potem napisac konwerter mucsu -> super multi
__________________________
Socjopatyczna Legia Commodore

Awatar użytkownika
isildur
Posty: 276
Rejestracja: 26 paź 2011, 15:04
Grupa: Samar

Re: MUCSU

#54 Post autor: isildur »

W C&A była tylko wzmianka, czy wydanie na PD?
To był free, czy komercyjny program?

Awatar użytkownika
Sebaloz/Lepsi.De
Posty: 3949
Rejestracja: 14 wrz 2008, 00:02

Re: MUCSU

#55 Post autor: Sebaloz/Lepsi.De »

Byl artykul na cala strone, opisane dwa edytory i konwerter z Art Studio. Nazwa handlowa pakietu: Flimania. Prawa mialo Biuro Informatyczno-Wydawnicze.
__________________________
Socjopatyczna Legia Commodore

AJOT
Posty: 15
Rejestracja: 27 mar 2019, 19:55
Grupa: Sentinel
Kontakt:

Re: MUCSU

#56 Post autor: AJOT »

Odnalezienie edytora to duży problem, ja osobiście nie mam owej dyskietki bo gdzieś zaginęła. Kiedyś pytałem Gregfeel'a -ale on też stwierdził, że niema. Jedyna szansa to namierzyć gościa Maxland z grupy Gedeon -niestety nie mam z nim kontaktu. Tak jak pisał Sebaloz program był rozprowadzany przez BIW a to już nie istnieje a więc może ktoś to kiedyś tam kupił (ja się o tym nie dowiedziałem bo firma nagle znikła i cała reszta też a więc nawet nie mam informacji ile kopii mogło się sprzedać). -no chyba, że właściciel BIW gdzieś to ma, tylko jak go znaleźć???
Jeżeli chodzi o adresy to sprawdzę to i może mniej więcej podam, ale moim zdaniem była bitmapa od $4000 tak jak i przy FLI. Zresztą sam fakt powstania tego trybu to była moja pomyłka, gdyż chciałem napisać edytor do FLI a nie wiedziałem jak się zabrać do uruchomienia FLI i myślałem, że to powstaje z nakładki SPRITE na bitmapę i w ten sposób powstał SUPER MULTI, chwilę później dowiedziałem się jak odpalić FLI i dlatego dwa edytory były w jednym pakiecie.

Awatar użytkownika
Nitro
Posty: 1544
Rejestracja: 03 wrz 2008, 20:23
Grupa: Black Sun

Re: MUCSU

#57 Post autor: Nitro »

Różnica pomiędzy SUPER FLI A MUCSU jest następująca:
W MUCSU współczesny PC wykonuje tysiące konwersji a następnie wybiera spośród nich najlepiej odpowiadającą oryginałowi który może być z C64 ale może być i z PC lub Amigi - najlepsze ułożenie sprite'ów/najlepsze kolory.
A SUPER MULTI to kolejny edytor graficzny umożliwiający nałożenie ekstra kolorów na własne dzieło. Rzecz bardzo chwalebna, gdyż do tej pory scena C64 nie ma naprawdę łatwego rozwiązania do podkolorywania dzieł sprite'ami.

Ogólnie kolejne ciekawe info wynurza się na naszym forum, kibicuje happy endowi sprawy.

Awatar użytkownika
carrion
Posty: 2329
Rejestracja: 27 lut 2009, 17:38
Kontakt:

Re: MUCSU

#58 Post autor: carrion »

nie bardzo kumałem (nie czułem) tego MUCSU więc się nie wypowiem, ale
C64 nie ma naprawdę łatwego rozwiązania do podkolorywania dzieł sprite'ami
w pełni zgoda
nie obraził bym się gdyby był edytor na kształt atarowskiego Graf2Font. Niby Mirage coś pisałe, ale chyba cisza.
Pracuję teraz nad grafiką na której będzie warstwa spritowa (na multikolorze) i powiem szczerze że jak sobie odpowiednio wczytać ograniczenia do głowy to w Timanthesie daje się nad tym pracować. Po prostu jedna warstwa to sprajty a dolna to obrazek w kolai. Efekty zobaczycie ... niebawem ;)
Ogólnie kolejne ciekawe info wynurza się na naszym forum, kibicuje happy endowi sprawy
dokładnie miałem to pisać. tak powinno być na forum :) rzeczowo, kulturalnie, ciekawie i na temat
c64portal.pl, retronavigator.com

Awatar użytkownika
isildur
Posty: 276
Rejestracja: 26 paź 2011, 15:04
Grupa: Samar

Re: MUCSU

#59 Post autor: isildur »

Nitro pisze:...C64 nie ma naprawdę łatwego rozwiązania do podkolorywania dzieł sprite'ami
Jest - VicEditor w C64Debugger ;) Jedynym problemem jest to, że nie jest łatwy w obsłudze - tzn. jest, ale nie jest intuicyjny. Na Moonshine Dragons na pewno coś opowiem o sprajtach w VE.

Awatar użytkownika
Nitro
Posty: 1544
Rejestracja: 03 wrz 2008, 20:23
Grupa: Black Sun

Re: MUCSU

#60 Post autor: Nitro »

Czekamy, przynajmniej ja, po RW 17 bodajże miał wyjść tutorial na ten temat :)

ODPOWIEDZ