Amaurote izometr 3d na c64

Szukasz drobnej pomocy przy kodowaniu, albo chcesz przedstawić światu swoją gotową lub w trakcie realizacji produkcję? To właściwy dział.
Wiadomość
Autor
brush
Posty: 254
Rejestracja: 20 kwie 2009, 10:32
Grupa: Elysium

Re: Amaurote izometr 3d na c64

#61 Post autor: brush »

Trochę to trawało ale się udało :)

http://atarionline.pl/v01/index.php?sub ... ct=nowinki
Elysium vs Arise. Czym byłoby dobro bez zła?

Awatar użytkownika
KB777reborn
Posty: 207
Rejestracja: 12 lut 2020, 08:30
Grupa: 1100°Crew
Kontakt:

Re: Amaurote izometr 3d na c64

#62 Post autor: KB777reborn »

brush pisze:
01 kwie 2022, 22:55
Trochę to trawało ale się udało :)

http://atarionline.pl/v01/index.php?sub ... ct=nowinki
Z atarionline:
"C128 i VDC... [...] o tyle przepisywanie danych z pamięci c64 do RAMu vdc idzie już wolniej a w wypadku Amaurote będzie to konieczne.
[...]
Alternatywnie można pomyśleć jeszcze o Commodore +4. 2mhz ale brak sprajtów i sid'a."

Alternatywnie: DTV ?
Mam ich nadmiar.
1100°C

Awatar użytkownika
Nitro
Posty: 1544
Rejestracja: 03 wrz 2008, 20:23
Grupa: Black Sun

Re: Amaurote izometr 3d na c64

#63 Post autor: Nitro »

VDC to ślepa uliczka.
Ale jak dla mnie szybkość jest naprawdę dobra. A jak komuś mało:
Jeśli "Amaurote" uruchomimy na Commodore 128 (w trybie C64), gra wykorzysta tryb 2MHz procesora (poza ekranem), co daje 30% wzrostu prędkości gry i wszystko zaczyna być już naprawdę dość płynne. Wybierając odpowiednią opcję w czasie startu można też uruchomić wersję przeznaczoną na akceleratory SCPU, Turbo Chameleon oraz Ultimate64 - wszystkie w trybie 20MHz. W tym wypadku musiałem grę nieco spowolnić, by dało się grać oraz przepisać procedurę przerwań konstruującą ekran, by wszystko poprawnie się wyświetlało. To jedyna wersja "Amaurote" na platformy 8-bitowe bez spowolnień.
A ogólnie gratulacje!

brush
Posty: 254
Rejestracja: 20 kwie 2009, 10:32
Grupa: Elysium

Re: Amaurote izometr 3d na c64

#64 Post autor: brush »

@Nitro - dziękuję. Już myślałem, że forum umarło bo to było jedyne miejsce bez reakcji a w sumie (dla mnie) tutaj to się wszystko zaczęło - dokładnie w tym wątku. Tylko gdzie jest @at0mic by to docenić? :)
VDC nie jest do konca ślepą uliczką i może coś z tego nawet będzie -> korzystając z VDC można na c128 wyłączyć vicka w ogóle, na stałe włączyć 2mhz i wtedy będzie szybciej niż na Atari (nawet biorąc pod uwagę overhead z przepisywaniem do VDC). Nic nie obiecuję ale też nie odżegnuje się.

@KB777reborn DTV w dobrym stanie chętnie (odpłatnie) przytulę.
Elysium vs Arise. Czym byłoby dobro bez zła?

Awatar użytkownika
KB777reborn
Posty: 207
Rejestracja: 12 lut 2020, 08:30
Grupa: 1100°Crew
Kontakt:

Re: Amaurote izometr 3d na c64

#65 Post autor: KB777reborn »

brush pisze:
04 kwie 2022, 19:39
@KB777reborn DTV w dobrym stanie chętnie (odpłatnie) przytulę.
PW poszło.
1100°C

Awatar użytkownika
pajda
Posty: 331
Rejestracja: 20 wrz 2008, 03:42
Grupa: faith des16n
Kontakt:

Re: Amaurote izometr 3d na c64

#66 Post autor: pajda »

Odpaliłem to pod debuggerem Slajerka, w kodzie najebane jak cyganka w tobołku :)
Tym bardziej podziw, że Ci się chciało, ale w sumie jak się uda doprowadzić kolejny projekt do końca to jest radocha ni? ;)

Z innej beczki: teraz masz wiedzę jak to fika, jakby to od początku pisać od zera pod specyfikację C64 to myślisz, że udałoby się coś więcej z prędkością wycisnąć? Nie bez powodu jedynie wersja na komcia wyszła pierwotnie jaka wyszła...
Była ciemna, burzliwa noc.

brush
Posty: 254
Rejestracja: 20 kwie 2009, 10:32
Grupa: Elysium

Re: Amaurote izometr 3d na c64

#67 Post autor: brush »

Specjalnie pod c64 to nic specjalnego mi nie przychodzi do glowy tak wprost ale:
- napisalbym inaczej procki do malowania i dane trzymal z przeplotem (opisalem to na portalu atari w komentarzach)
- innerloopa do blitowania sprajtow zrobilbym na stronie zerowej i urwal tez troche cykli. Tutaj jest tych loopow wiecej + nie chcialem robic totalnej ropierduchy w kodzie bo walczylem by miec dzialajcy kod jak w oryginale a im dalej odchodzilbym od oryginaly tym trudniej - w sumie teraz mozna by sie pobawic bo jest juz wersja 100% na c64 ktora mozna uzyc jako referencje.
- pewnie jakbym recznie cyzelowam procki i je do konca rozumial :) to jeszcze w innych miejscach cos by sie udalo urwac
Elysium vs Arise. Czym byłoby dobro bez zła?

Awatar użytkownika
pajda
Posty: 331
Rejestracja: 20 wrz 2008, 03:42
Grupa: faith des16n
Kontakt:

Re: Amaurote izometr 3d na c64

#68 Post autor: pajda »

brush pisze:
06 kwie 2022, 20:28
Specjalnie pod c64 to nic specjalnego mi nie przychodzi do glowy tak wprost ale:
- napisalbym inaczej procki do malowania i dane trzymal z przeplotem (opisalem to na portalu atari w komentarzach)
- innerloopa do blitowania sprajtow zrobilbym na stronie zerowej i urwal tez troche cykli. Tutaj jest tych loopow wiecej + nie chcialem robic totalnej ropierduchy w kodzie bo walczylem by miec dzialajcy kod jak w oryginale a im dalej odchodzilbym od oryginaly tym trudniej - w sumie teraz mozna by sie pobawic bo jest juz wersja 100% na c64 ktora mozna uzyc jako referencje.
- pewnie jakbym recznie cyzelowam procki i je do konca rozumial :) to jeszcze w innych miejscach cos by sie udalo urwac
No przeczytałem całość na AO, tytaniczna robota, podziw. A ja się cieszę, jak 2h znajdę na intro ;)
Była ciemna, burzliwa noc.

Awatar użytkownika
rebok
Posty: 227
Rejestracja: 30 sty 2018, 09:32
Grupa: BooM!

Re: Amaurote izometr 3d na c64

#69 Post autor: rebok »

Gratuluję artykułu w najnowszym PIXEL`u. Teraz nie tylko nasz zaścianek ma szansę dowiedzieć się o tym wyczynie. Mam nadzieję, że liczba pobrań dzięki temu diametralnie wzrośnie:)
Ciekawy czy Zephyr zdąży jeszcze zamieścić wzmiankę w swoim najnowszym opracowaniu. Warto by było...
B O O M !
we are the commodore terrorists
-------------------------------------
TEDDY BEER C=64 PARTY [csdb]

Awatar użytkownika
zep
Posty: 26
Rejestracja: 08 mar 2009, 19:48
Grupa: Elysium / inflexion
Kontakt:

Re: Amaurote izometr 3d na c64

#70 Post autor: zep »

rebok pisze:
07 kwie 2022, 13:55
Ciekawy czy Zephyr zdąży jeszcze zamieścić wzmiankę w swoim najnowszym opracowaniu. Warto by było...
Zdąży :)
ps. to mock, tam się jeszcze coś pozmienia - w tytule też już błędu nie będzie ;)
Załączniki
ama.jpg
ama.jpg (310.28 KiB) Przejrzano 2533 razy
zep/esm

Awatar użytkownika
rebok
Posty: 227
Rejestracja: 30 sty 2018, 09:32
Grupa: BooM!

Re: Amaurote izometr 3d na c64

#71 Post autor: rebok »

Zephyr, rewelacyjnie, dziadek Brush czytając wnukom do poduszki będzie mógł się pochwalić że kiedyś był sławny:)

Poświęciłem wczorajszy wieczór na zabawę z tym majstersztykiem. Faktycznie, jedyny bug jaki mi się objawił to czasami pozostający sprite po zabiciu muchy. Na 3h gry zdarzyło się to dwa razy.
Z początku miałem wrażenie, że grę opracował jakiś sadysta. Ale nawet szybko można zaznajomić się z mechaniką gry i bez nerwów oczyszczać kolejne dystrykty. Może przy kilku godzinach wolnego pokuszę się o przejście gry. Na intro zabrakło miejsca, ale może outro się pojawi :)
B O O M !
we are the commodore terrorists
-------------------------------------
TEDDY BEER C=64 PARTY [csdb]

brush
Posty: 254
Rejestracja: 20 kwie 2009, 10:32
Grupa: Elysium

Re: Amaurote izometr 3d na c64

#72 Post autor: brush »

rebok pisze:
07 kwie 2022, 13:55
Gratuluję artykułu w najnowszym PIXEL`u. Teraz nie tylko nasz zaścianek ma szansę dowiedzieć się o tym wyczynie. Mam nadzieję, że liczba pobrań dzięki temu diametralnie wzrośnie:)
Ciekawy czy Zephyr zdąży jeszcze zamieścić wzmiankę w swoim najnowszym opracowaniu. Warto by było...

Dzięki. Jakbym miał wyżyć z tych downloadów to musiałbym żyć krótko :) Ale przecież nie dlatego się w scene bawimy!
Elysium vs Arise. Czym byłoby dobro bez zła?

comankh
Posty: 1622
Rejestracja: 08 wrz 2009, 12:10
Kontakt:

Re: Amaurote izometr 3d na c64

#73 Post autor: comankh »

na ultimate64 turbo należy ustawic na 'manual', ustawienie turbobit enable (do31, zgaduję) powoduje bagi.
am2.jpg
am2.jpg (226.39 KiB) Przejrzano 2334 razy
am1.jpg
am1.jpg (210.12 KiB) Przejrzano 2334 razy

brush
Posty: 254
Rejestracja: 20 kwie 2009, 10:32
Grupa: Elysium

Re: Amaurote izometr 3d na c64

#74 Post autor: brush »

Tak,

Manual 20mhz
Elysium vs Arise. Czym byłoby dobro bez zła?

Awatar użytkownika
kmeg
Posty: 468
Rejestracja: 08 wrz 2009, 15:33
Grupa: Albion Crew

Re: Amaurote izometr 3d na c64

#75 Post autor: kmeg »

@brush

podziwiam za "chcenie" :)

Awatar użytkownika
kenji
Posty: 914
Rejestracja: 06 wrz 2009, 20:58
Grupa: Dream

Re: Amaurote izometr 3d na c64

#76 Post autor: kenji »

W końcu dotarłem do Pixela i też tutaj. Brush gratulacje! I to potrójne: za efekt końcowy, za tytaniczną pracę, za upór przez te wszystkie lata.
Przypominam innym, że "gdzieś tam przy okazji i po drodze" był jeszcze "The Great Escape 115% "

chapeau bas!
. : dream : .
Boom!

Awatar użytkownika
thevoid
Posty: 64
Rejestracja: 27 wrz 2017, 15:51

Re: Amaurote izometr 3d na c64

#77 Post autor: thevoid »

@brush to jest voll Stoß. Gratulacje!

brush
Posty: 254
Rejestracja: 20 kwie 2009, 10:32
Grupa: Elysium

Re: Amaurote izometr 3d na c64

#78 Post autor: brush »

Dzięki Kenji. Great Escape to była w sumie relatywnie prosta wprawka w porównaniu z Amaurote, ale tak, było po drodze. Ja ogólnie jestem słaby w czytaniu czyjegoś kodu dlatego mi tego typu projekty idą powoli. Jestem pewien, że znalazłoby się paru koderów którzy by to szybciej zrobili.

Dzięki TheVoid!
Elysium vs Arise. Czym byłoby dobro bez zła?

brush
Posty: 254
Rejestracja: 20 kwie 2009, 10:32
Grupa: Elysium

Re: Amaurote izometr 3d na c64

#79 Post autor: brush »

kmeg pisze:
28 kwie 2022, 13:09
@brush

podziwiam za "chcenie" :)
Dzięki!
Elysium vs Arise. Czym byłoby dobro bez zła?

ODPOWIEDZ