Strona 1 z 1

nanosidplay na c64?

: 26 wrz 2010, 20:19
autor: Raf
http://www.c64.no/nanosidplay/

czy w/g Was, praktycznych koderow... da rade te pliki odrywac na C64 realtime? trzeba je rozpakowywac w locie z ramu, jest to zdaje sie gzipowany plik, gdzie kolejno prawdopobnie sa ulozone:

adres rejestru | wartosc

+ dodatkowe dane typu interwaly czasowe, ale ja zakladam ze mamy zaka 50hz i zapisujemy tylko grupe adres/rejestr (nie zapisujemy liniowo - zachowujemy kolejnosc wpisow do sida wiec kawalek bedzie brzmial zamierzenie), konczymy ja np wartoscia FF (koniec sekwencji dla jednego wywolania przerwania odgrywajacego muze).

zakladam ze srednio nie wiecej jak 16 rejestrow sida podczas wywolania przerwania grajacego muze zostanie zmienionych (ale to czysto teoretyczne zalozenie) czyli jedno wywolanie to 32 bajty x 50 wywolan daje 1600 bajtow do dekodowania na sekunde - czy dekodowanie gzipa na c64 z taka wydajnoscia jest realne?

: 26 wrz 2010, 20:23
autor: moog
Dodam od siebie ze pomysl byl wykorzystany tez tutaj:

http://noname.c64.org/csdb/release/?id=35912

Z tymze nie jestem pewien czy byla tutaj jakas kompresja w locie.

: 06 paź 2010, 21:45
autor: Phobos
Pomysł jest świetny i w sumie nie potrzeba zagłębiać się w strukturę Zsida - wystarczy po prostu powielić jego rozwiązanie i stworzyć własny kod.

: 07 paź 2010, 11:44
autor: carrion
z tego co wiem to xbow pare razy tak robił - tzn streamował muze prosto do sida - np w bluereu tak jest na 100%

: 07 paź 2010, 17:10
autor: moog
No, nie watpie ze przy 16mb nie trzeba sie szczypac w kompresje :) tutaj bardziej chodzi o to czy komodorek da rade w locie depakowac gzipa.

.. poniewaz jest niecny plan, aby napisac VSTka kontrolowanego 3ma sciezkami midi (z obsluga wszelkich cudow w stylu program change, pitch bendow itp) + jakas w miare przyzwoita rutyna. Docelowo jednak to ten VST ma poprostu generowac i eksportowac serie wpisow do rejestrow $D4xx, aby potem moc to odtworzyc na komie.

: 07 paź 2010, 17:59
autor: booker
carrion pisze:z tego co wiem to xbow pare razy tak robił - tzn streamował muze prosto do sida - np w bluereu tak jest na 100%
Nie prosto w SIDda Tomek. Nie jest to stabilne. W ram i stamtąd łopatą w SIDa.

: 07 paź 2010, 19:11
autor: k.
@moog depakowanie d64 z zip-a trwa ok 60s (po odliczeniu I/O), co daje coś koło 3kB/s. Trzeba pewnie depakować do buforów, i wrzucać na jakimś irq. Pytanie czy 40 wpisów na ramkę wystarczy.
A nie da rady użyć karta z rozszerzeniem pamięci np. 0,5MB ?

: 07 paź 2010, 19:27
autor: moog
Zakladajac ze muza jest raz na ramke, 40 wpisow na styk powinno starczyc, biorac pod uwage, ze samo wpisanie tego to jest raptem 2-3 linie rastra, a reszta moze byc przeznaczona na depack :)

Kart 0.5 mb spoko, ale wtedy to juz sie nie kwalifikuje pod .sid ;)

: 07 paź 2010, 19:31
autor: k.
Toć organizatorzy mają fajne zabawki na compo np. Ultimate :) mogą też mieć i inne. Pytanie czy takie podejście by się przyjęło. Może warto zapytać w wątku o Sile5ia.