Strona 3 z 3

Re: Tony na C64

: 30 sty 2024, 12:52
autor: carrion
carrion pisze:
30 sty 2024, 11:46
Hires w 16 kolorach na Atari, jasne :wink:
coś by się tam dało podkolorować pewnie duszkami i na DLI?

Re: Tony na C64

: 30 sty 2024, 12:57
autor: thevoid
carrion pisze:
30 sty 2024, 12:52
coś by się tam dało podkolorować pewnie duszkami i na DLI?
Tak oczywiście :D Żartowałem, no i nie chciałbym być w skórze kodera wersji dla Atari. Nasza decyzja wynika z presji środowiska :wink: Jak widać presja ma sens. Mam też pomysł, aby wersja mono była na jednej stronie a color na drugiej stronie dyskietki no i aby dało się przekładając dyskietkę zmieniać wersję poszczególnych leveli. Zobaczymy jak to wyjdzie.

Re: Tony na C64

: 30 sty 2024, 13:16
autor: Gordian
thevoid pisze:
30 sty 2024, 12:57
Mam też pomysł, aby wersja mono była na jednej stronie a color na drugiej stronie dyskietki no i aby dało się przekładając dyskietkę zmieniać wersję poszczególnych leveli.
To można iść za ciosem i przygotować dwie etykiety na dyskietkę i/lub pudełko z dwiema różnymi okładkami:)

Re: Tony na C64

: 30 sty 2024, 14:24
autor: thevoid
Gordian pisze:
30 sty 2024, 13:16
To można iść za ciosem i przygotować dwie etykiety na dyskietkę i/lub pudełko z dwiema różnymi okładkami:)
Wszystkie opcje są rozważane!

W wersji mono gotowe jest intro oraz prawie gotowy jest nowy, interaktywny ekran tytułowy. Zapewne pojawią się też kolorowa wersja (hires bitmap).
sound.png
sound.png (9.16 KiB) Przejrzano 863 razy
controls.png
controls.png (9.25 KiB) Przejrzano 863 razy
cheat.png
cheat.png (9.16 KiB) Przejrzano 863 razy
instructions.png
instructions.png (6.15 KiB) Przejrzano 863 razy

Re: Tony na C64

: 31 sty 2024, 21:54
autor: kenji
Wow! Zaczyna to bardzo fajnie wyglądać! Trzymaj tak dalej! Super!

Re: Tony na C64

: 26 kwie 2024, 22:49
autor: thevoid
Powiem krótko, premiera gry na PixelHeaven 2024. Zapraszam
IMG_20240426_195520301.jpg
IMG_20240426_195520301.jpg (2.87 MiB) Przejrzano 455 razy

Re: Tony na C64

: 27 kwie 2024, 13:24
autor: juntek
thevoid pisze:
26 kwie 2024, 22:49
Powiem krótko, premiera gry na PixelHeaven 2024. Zapraszam
Będę grał w grę.

Re: Tony na C64

: 27 kwie 2024, 19:16
autor: Steffan
thevoid pisze:
26 kwie 2024, 22:49
Powiem krótko, premiera gry na PixelHeaven 2024. Zapraszam
No to widzimy się na PH!

Re: Tony na C64

: 28 kwie 2024, 18:11
autor: Gordian
thevoid pisze:
26 kwie 2024, 22:49
Powiem krótko, premiera gry na PixelHeaven 2024. Zapraszam
Gratuluję!
A czy wiesz coś więcej w sprawie kolorowej wersji Tony'ego?

Re: Tony na C64

: 28 kwie 2024, 22:14
autor: thevoid
Gordian pisze:
28 kwie 2024, 18:11
thevoid pisze:
26 kwie 2024, 22:49
Powiem krótko, premiera gry na PixelHeaven 2024. Zapraszam
Gratuluję!
A czy wiesz coś więcej w sprawie kolorowej wersji Tony'ego?

Wiem, ale nie powiem :wink:

A tak na serio: wersja kolorowa jest wykonalna, jest w planach, ale wziąłem na siebie całą robotę z kolorami włącznie z gruntownym przerobieniem wszystkich bitmap (sama gra włącznie ze sprajtem Tony'ego jest, że tak powiem banalna). Ta wersja na pewno się pojawi, ale nie na PH 2024.

Re: Tony na C64

: 28 kwie 2024, 22:24
autor: thevoid
Zdecydowałem w wersji Mono zostawić możliwość zmiany schematów kolorystycznych, dodałem dodatkowe schematy z niższym kontrastem, które powinny zaowocować wyraźniejszym obrazem w niektórych sytuacjach. Jest wersja sterowania z klawiatury oraz dodatkowo wersja sluggish pozwalajaca na łatwiejsze wykonywania skoków dla tych, co nie opanowali Montezuma's Revenge :wink:
Gra ma też efekty dźwiękowe alternatywnie dla muzyki z dźwiękami "tła" w niektórych komnatach. Liczba zgniatających kamieni, które są wyświetlane na raz na ekranie wzrosła do 6 (aczkolwiek aktualnie gra wykorzystuje max 5). W ostatnim poziomie z murów strzelają strzałki, jak w Rick Dangerous. Wszystko działa płynnie, nawet na NTSC, więc chyba jest to sukces. Jestem też bardzo zadowolony z ekranu tytułowego - szczyt projektu UX na C64 :wink:

Oprócz edycji fizycznej na cartridge/dysku 5.25'' dostępna będzie wersja elektroniczna w formatach: CRT (Magic Desk) oraz 2xD64. Wersja dyskowa ma wbudowany fastloader, jeszcze nie testowałem z wszystkimi urządzeniami, ale powinno działać wszędzie - zobaczymy. W późniejszym terminie zrobię też wersję obrazu na EasyFlash, gdyż bardzo lubię to urządzenie.
2024-04-28 22_17_05-VICE (C64SC).png
2024-04-28 22_17_05-VICE (C64SC).png (53.64 KiB) Przejrzano 372 razy
2024-04-28 22_16_26-VICE (C64SC).png
2024-04-28 22_16_26-VICE (C64SC).png (85.19 KiB) Przejrzano 372 razy
2024-04-28 22_16_12-VICE (C64SC).png
2024-04-28 22_16_12-VICE (C64SC).png (84.23 KiB) Przejrzano 372 razy
2024-04-28 22_15_57-VICE (C64SC).png
2024-04-28 22_15_57-VICE (C64SC).png (88.21 KiB) Przejrzano 372 razy
2024-04-28 22_15_20-VICE (C64SC).png
2024-04-28 22_15_20-VICE (C64SC).png (84.94 KiB) Przejrzano 372 razy
2024-04-28 22_22_54-VICE (C64SC).png
2024-04-28 22_22_54-VICE (C64SC).png (56.63 KiB) Przejrzano 372 razy

Re: Tony na C64

: 29 kwie 2024, 10:02
autor: Hornet
Wygląda to absolutnie fantastycznie! Piękne!
Talking about grafix - a co byś powiedział na taki ficzer, żeby w menu dać możliwość włączenia inwersji ekranu? Od strony kodu to banał natomiast gra mogłaby nabrać nowych rumieńców.

Walę czołem w podłogę że Ci się chce... (moje koty patrzą na mnie z wyniosłym obrzydzeniem....)

Re: Tony na C64

: 02 maja 2024, 10:30
autor: thevoid
Hornet pisze:
29 kwie 2024, 10:02
Wygląda to absolutnie fantastycznie! Piękne!
Talking about grafix - a co byś powiedział na taki ficzer, żeby w menu dać możliwość włączenia inwersji ekranu? Od strony kodu to banał natomiast gra mogłaby nabrać nowych rumieńców.
Nie zdążę już raczej, zresztą zobaczę. Poza tym, mam błąd który mi taką inwersję robi (białe tło, czarne Pixele) i prawdziwy Vic strasznie mi sieje po audio przy czymś takim.

Re: Tony na C64

: 02 maja 2024, 10:31
autor: thevoid
Przy okazji, Rafał zrobił fajny filmik z przeglądem wszystkich levelu:

https://youtu.be/B5TlrIp4uQI?si=6bAEPSGounOxBlge

Re: Tony na C64

: 02 maja 2024, 11:03
autor: Gordian
Przepiękne są niektóre plansze.