Strona 1 z 1

BASIC + grafika

: 05 cze 2023, 16:14
autor: Beloved
Cześć,

piszę grę w BASICu i utknąłem. Z prostej gry handlowej zrobił się mały rpg z elementami przygodówki i handlu. Stanęło na tym, że fajnie było by mieć grafikę, coś w stylu Pirates, niedużą, obrazową i kolorową. Jednakże malarz ze mnie żaden, więc postanowiłem użyć nowoczesnych narzędzi do konwertacji jpgów na bitmapy. Po intensywnych poszukiwań znalazłem kilka kodów wyświetlających bardzo szybko w basicu obrazy z koala lub aas. Jednak pojawiło się kilka problemów:
1) obrazy są duże 320x200, zajmują pełny ekran, a gra potrzebuje czegoś mniejszego 80x120 lub 60x80 pixeli (obraz miasta lub człowieka),
2) nawet jeśli obraz się wyświetli nie jestem w stanie nic więcej zrobić,
3) zajmuje mnóstwa przestrzeni na dysku, 40 kb a powinno zajmować 6-10kb,

Potrzebuję załadować obrać z pliku prg lub seq i odpowiednim kodem w BASICu umieścić w odpowiednim miejscu na ekranie. Zanim będę zmuszony uczyć się assemblera lub maszynowego, czy komuś udało się w czystym basicu wyświetlać obrazy (przyp. Pirates!)? Ewentualnie czy znalazł by się koder, który połączył by basic z maszynowym. Nie chodzi o to by wszystko zrobić oldschoolowo jeśli mamy do wykorzystania CBMstudio, nielimitowaną przestrzeń na dysku i różnego rodzaju konwertery.

Re: BASIC + grafika

: 05 cze 2023, 16:45
autor: juntek
Użyłbym trybu znakowego a nie graficznego

Re: BASIC + grafika

: 06 cze 2023, 21:20
autor: Beloved
Dzięki za odpowiedź. Też o tym myślałem wcześniej, ale sporo roboty bez konwertera. Przy okazji szukania znalazłem taki kod to wyświetlenia obrazów z Koala. Niestety po wyświetleniu nic więcej już nie zrobisz.

10 IFA=0THENPOKE56,92:CLR:A=1:LOAD"pic.kla",8,1
20 POKE88,0:POKE89,95:POKE90,64:POKE91,130: POKE781,4:POKE782,0:SYS41964
30 POKE88,0:POKE89,219:POKE90,40:POKE91,134: POKE781,4:POKE782,0:SYS41964
40 POKE56576,150:V=53248
50 POKEV+17,59:POKEV+22,216:POKEV+24,121:POKEV+32,0:POKEV+33,PEEK(34576)
60 GOTO60