Strona 1 z 1

KickC i Sublime

: 22 mar 2021, 01:22
autor: elroy
Cześć,
Na filmach Carriona z tutoriala o tworzeniu gry na c64 fajnie widać integracje KickC, KickAssemblera i Sublime.
Pytania mam dwa:
1.KickAssembler z Sublime mi działa, tylko po wciśnięciu F7 następuje proces ładowania w Vice i nawet w trybie warp to jednak chwilke trwa. Na filmach program odpalany jest błyskawicznie. Montaż, czy ja mam coś jeszcze nie ustawione?

2.Jak do w/w dograć KickC, coś tego nie umiem rozgryźć..

Tutoriale świetne, dobra robota 👌👍👏

Re: KickC i Sublime

: 25 mar 2021, 10:52
autor: elroy
Ad1. Dobra, jak się włączyło true drive emulation i generowanie do plików d64, to się nie ma co dziwić, że to trwa. To zatem rozwiązane. Walczę dalej.

Re: KickC i Sublime

: 25 mar 2021, 12:38
autor: carrion
powiem szczerze że ja to zrobiłem raz na podstawie opisu do plugina KickAssm do Sublime i nie miałem żadnych takich kwiatków.
Generuję plik .prg i od razu uruchamia się na Vice. Używam starego Vice'a 2.4 (bodajże) bo on jakoś najszybciej mi działa na Mac OS. Może tutaj jest kwestia...

[edit]
można jeszcze zrobić tak że prosto z kickC odpalać w vice. Trzeba dodać na końcu parametr -e i mieć x64sc w ścieżce. nie mówiłem o tym w filmie bo niedawno na to wpadłem ;)

[edit 2]
No i dzięki za miłe słowa. Cieszę się że się podoba i że się przydało.

Re: KickC i Sublime

: 25 mar 2021, 19:57
autor: elroy
Tak tak, KickAss+Sublime mi działa :)

Natomiast chyba nie do końca na filmach zrozumiałem koncepcję, że lewy panel w Sublime kompiluje do .asm, a prawy po reaload de facto uruchamia program poprzez KickAss.
Czyli w lewym masz macro do kompilacji KickC->.asm? Dobrze ja to myślę? 8)

Re: KickC i Sublime

: 25 mar 2021, 20:09
autor: carrion
nie do końca.
kompilator kickc odpalam z lini komend - powinno być to widać w filmie.
po skompilowaniu plik .asm sam się aktualizuje w sublime text i tam po prostu wciskam F7 i asembluje do .prg

Re: KickC i Sublime

: 25 mar 2021, 20:19
autor: elroy
Wszystko jasne teraz :) Dzięki serdeczne!