Sprite nie chce mi się wyświetlić

Szukasz drobnej pomocy przy kodowaniu, albo chcesz przedstawić światu swoją gotową lub w trakcie realizacji produkcję? To właściwy dział.
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Operator Teleksu
Posty: 59
Rejestracja: 27 lis 2020, 21:31

Sprite nie chce mi się wyświetlić

#1 Post autor: Operator Teleksu »

Witam wszystkich,

Jestem początkujący w dziedzinie Commodore 64 i ostatnio tak dla zabawy pisałem sobie
program w Turbo Assemblerze (wszystko robię po staremu na emulatorze) który wyświetla
jeden sprite i pozwala poruszać nim przy pomocy joysticka. Nie chcę tu wklejać całego kodu,
bo pewnie to i tak nie istotne co dokładnie mój program robi ale postaram się po krótce opowiedzieć
w czym tkwi mój problem.

Otóż kod zaczyna się pod adresem $2000 a pod adresem $2100 mam zadeklarowane dane sprita -
jak skompiluje wszystko do pamięci to wszystko jest ok, wszystko działa jak najlepiej. Ale jak
spróbuje skompilować do pliku obiektowego, na dyskietce, i potem wczytuje mój program to nie
wyświetla się mój sprite. Poza tym mój program robi wszystko co powinien (np. zmienia kolor tła)
i nawet próbowałem, że tak powiem, debugować go przy pomocy BASIC'a - nadpisałem sobie ten
adres $2100 samymi 255 no i po uruchomieniu jest kwadrat na ekranie. Czyli tak jakby dane sprite'a
się nie chciały załadować do pamięci.

W każdym bądź razie kompletnie nie rozumiem co robię źle. Pisałem że jestem tutaj początkujący
(chociaż wgl trochę się znam na programowaniu) i jakby co to sorry za zawracanie dvpy takimi głupotami.
Poza tym szczerze dziękuję jeśli ktokolwiek na forum może mi wskazać co i dlaczego mi nie działa.
Have a nice day!

Awatar użytkownika
wegi
Posty: 839
Rejestracja: 14 lip 2009, 01:17

Re: Sprite nie chce mi się wyświetlić

#2 Post autor: wegi »

Load"nazwapliku",8,1

sys 2*4096

albo

sys 8192
2021.06.16 "U mnie w okolicy też nikt nie umarł - ale nie będę na tej podstawie twierdził, że Covid nie istnieje ani że nie jest żadnym zagrożeniem"