Fastload czy nie fastload, czy warto go dodawać do gry?
: 08 mar 2018, 14:55
Zacząłem się nad tym zastanawiać w momencie gdy na testach na prawdziwej maszynie wyszło mi że moja gra wywala się po załadowaniu etapu w przypadku gdy wybrany jest obraz carta Retro Replay (używam 1541U-II i procedur kernalowych). Na innych typach cartów nie było tego problemu.
Tak przy okazji dla osób które nie odwiedzają C64Power to pochwalę się jak aktualnie wygląda moja gra:
https://www.youtube.com/watch?v=09SJENRSXhY
No i teraz nie wiem co zrobić: czy zostawić to tak jak jest i wymuszać na userach wyłączanie akurat tego karta, czy może dodanie fastloadera usunie ten problem? Tak na marginesie jest gdzieś obraz tego carta który można podpiąć pod VICE?
A jak fastloader, to jaki wybrać, tak żeby była jak największa kompatybilność (myślę głównie o użytkownikach z SD2IEC)?
A może "gra nie warta świeczki" bo w sumie etapy mają maks po kilkaset bajtów i problem jedynie jest po powrocie do menu po game over (menu ma około 6KB).
Powiem szczerze że tylko raz próbowałem coś zrobić z fastloaderem - Skull podesłał mi dawno temu procedurkę ale jakoś nie udało mi się jej uruchomić i w końcu stwierdziłem że kernalowy load wystarczy, dlatego mam kilka ptań:
Rozumiem że przed załadowaniem trzeba najpierw wysłać kod do stacji dysków, czy robi się to jednorazowo?
Czy po załadowaniu do stacji fastloadera będzie problem z zapisaniem danych przez procedury kernalowe, bo używam tego do zapisu hi score, a chyba większość fastloaderów to tylko do odczytu jest nie do zapisu?
Czy jak wyślę do stacji komendę "I" (ktoś mi poradził żeby tak zrobić przed każdym zapisem) to muszę do niej ponownie wysłać procedurę fastloadera?
Tak przy okazji dla osób które nie odwiedzają C64Power to pochwalę się jak aktualnie wygląda moja gra:
https://www.youtube.com/watch?v=09SJENRSXhY
No i teraz nie wiem co zrobić: czy zostawić to tak jak jest i wymuszać na userach wyłączanie akurat tego karta, czy może dodanie fastloadera usunie ten problem? Tak na marginesie jest gdzieś obraz tego carta który można podpiąć pod VICE?
A jak fastloader, to jaki wybrać, tak żeby była jak największa kompatybilność (myślę głównie o użytkownikach z SD2IEC)?
A może "gra nie warta świeczki" bo w sumie etapy mają maks po kilkaset bajtów i problem jedynie jest po powrocie do menu po game over (menu ma około 6KB).
Powiem szczerze że tylko raz próbowałem coś zrobić z fastloaderem - Skull podesłał mi dawno temu procedurkę ale jakoś nie udało mi się jej uruchomić i w końcu stwierdziłem że kernalowy load wystarczy, dlatego mam kilka ptań:
Rozumiem że przed załadowaniem trzeba najpierw wysłać kod do stacji dysków, czy robi się to jednorazowo?
Czy po załadowaniu do stacji fastloadera będzie problem z zapisaniem danych przez procedury kernalowe, bo używam tego do zapisu hi score, a chyba większość fastloaderów to tylko do odczytu jest nie do zapisu?
Czy jak wyślę do stacji komendę "I" (ktoś mi poradził żeby tak zrobić przed każdym zapisem) to muszę do niej ponownie wysłać procedurę fastloadera?