Wektory

Szukasz drobnej pomocy przy kodowaniu, albo chcesz przedstawić światu swoją gotową lub w trakcie realizacji produkcję? To właściwy dział.
Wiadomość
Autor
fenek
Posty: 95
Rejestracja: 15 wrz 2008, 20:43
Grupa: Arise

#41 Post autor: fenek »

skull pisze:
fenek pisze:) i wykonuje
się w krótkich liniach po 2 rastry (generuje tez te linie)...
No jak zwykle moje skróty myślowe o których myślę a zapominam opisać.
To miało mniej-więcej znaczyć, że byłyby to maksymalnie 4 różne porcje kodu do wykorzystania w efekcie który cały czas wywołuje na ekranie
krótkie linie. Taki kod zajmował dwie linie rastra i te kombinacje ze skokiem i użyciem stacji zastosowane są z powodu braku cykli w rastrach na generowanie adresu kodu dla kolejnej lini ekranu. Uff...

Awatar użytkownika
skull
Posty: 760
Rejestracja: 15 wrz 2008, 08:18
Grupa: samar

#42 Post autor: skull »

fenek pisze:
skull pisze:
fenek pisze:) i wykonuje
się w krótkich liniach po 2 rastry (generuje tez te linie)...
No jak zwykle moje skróty myślowe o których myślę a zapominam opisać.
To miało mniej-więcej znaczyć, że byłyby to maksymalnie 4 różne porcje kodu do wykorzystania w efekcie który cały czas wywołuje na ekranie
krótkie linie. Taki kod zajmował dwie linie rastra i te kombinacje ze skokiem i użyciem stacji zastosowane są z powodu braku cykli w rastrach na generowanie adresu kodu dla kolejnej lini ekranu. Uff...
Hehe jeszcze bardziej zagmatwałeś - ale domyślam się, że chodzi o samo wyjście z irq (-s) (czyli z tych krótkich linii-efektów), które "przy okazji" sprawdza czy "doszło" coś ze stacji.
Jeśli coś doszło, to wektor skoku jmp($xxxx) skierowany jest na procedurke odbioru danych ze stacji [np. jmp($c0xx)], a gdy nie, to skierowany na kontynuacje samego wyjście z przerwania [np. jmp($80xx)]. Z tym, że to "przekierowanie" wektora ustawia sama stacja poprzez rejestr $1800($dd00)
- to o to chodzi ??
Bo pecet to zwykły banan...

k.

#43 Post autor: k. »

Skull to ty demo piszesz?

Awatar użytkownika
skull
Posty: 760
Rejestracja: 15 wrz 2008, 08:18
Grupa: samar

#44 Post autor: skull »

a bo co ? nie wolno ? 8)
Bo pecet to zwykły banan...

fenek
Posty: 95
Rejestracja: 15 wrz 2008, 20:43
Grupa: Arise

#45 Post autor: fenek »

Nom, rozumiemy się, oto chodzi. :)
Umiesz to sensownie i zrozumiale opisać, tak że jak czytam to nawet
sam rozumiem :) o co mi chodzi.

Awatar użytkownika
wegi
Posty: 839
Rejestracja: 14 lip 2009, 01:17

#46 Post autor: wegi »

fenek pisze:
Czy mozesz miec dowolne wspolrzedne punktow obiektu w 3d czy obiekt wyglada jak we wszystkich demach jakby byl "przyciagniety" do "siatki 3d".
offtop:
Serio mnie to interesuje, ja bardziej sie zastanawiam nad pojsciem w to co pokazal Graham w jednym dentrze zeby tego nieszczesnego sinusa rozszerzyc do 512 bajtow i 16 bitow lub wiecej.
:D

16 bitowy sinus - optymalizacja obliczenia 16 bitowej matrycy w 8-9 linii rastra - jest po to, żeby nigdy nie "spotkać" sinusa 90 stopni - epicka sztuczka :!: :!: :!:
fenek pisze: Jeszcze sie odniose do tego choc moglem wyzej. Takie plotery kojarze z pierwszego ich wydania Oneder/Oxyron. Czy ja juz nie dowidze czy obiekty sa nadal "kwadratowe" przylegajace "do siatki" ?!?
Faktem jest ze robiac obiekty z odbijaniem mozna wtedy siatke wykorzystac na pol lub 1/4 obiektu "zwiekszajac" efektywnie dokladnosc całego tak utworzonego obiektu.
Bo *SĄ* przyciągane do siatki, dobrze widzisz fenek. Po to są na wspólnej X;Y siatce porozstawiane, żeby mieć jak najwięcej wspólnych koordynatów - mniej liczenia. Mirroring, osobny temat. Czy Oneder czy EOD one są na wspólnym gridzie dla X;Y.

Awatar użytkownika
wegi
Posty: 839
Rejestracja: 14 lip 2009, 01:17

#47 Post autor: wegi »

double click rules

Awatar użytkownika
Sebaloz/Lepsi.De
Posty: 3949
Rejestracja: 14 wrz 2008, 00:02

#48 Post autor: Sebaloz/Lepsi.De »

Ale Fenek tutaj chyba nie zaglada od czasow X2010 :)
__________________________
Socjopatyczna Legia Commodore

Awatar użytkownika
wegi
Posty: 839
Rejestracja: 14 lip 2009, 01:17

#49 Post autor: wegi »

Ja o widłach ty o powidłach. Stosujesz się do zasady jak nie mam nic mądrego do powiedzenia na temat, to powiem chociaż coś głupiego. To jest jeden z najciekawszych wątków dla mnie tutaj, czytałem go wiele razy, jak nie miałem do dodania nic na temat to nie pisałem, jak to skumałem to napisałem. Zakładasz że fenek pisał to tylko dla siebie na forum, albo że nie wchodzi tutaj i nie czyta. Być może... A może wchodzi i czyta, a odzywa się kiedy uzna że chce coś powiedzieć... Poprzedni post wyedytowałem, bo się zdublował. Stąd może bezsensowne doubleclick rules.

Awatar użytkownika
Sebaloz/Lepsi.De
Posty: 3949
Rejestracja: 14 wrz 2008, 00:02

#50 Post autor: Sebaloz/Lepsi.De »

Raczej chcialem zeby ktos dal znac Fenkowi ze napisales cos nowego w tym temacie. Jesli mnie zle zrozumiales to przepraszam.
__________________________
Socjopatyczna Legia Commodore

kotrobot
Posty: 2362
Rejestracja: 06 lis 2008, 13:55
Grupa: URDAD

Re: Wektory

#51 Post autor: kotrobot »

Umiesz kodować? Szukasz grupy?
Olo forum atakuje. Żadnej litości nie czuje.

splatterpunk
Posty: 1457
Rejestracja: 16 wrz 2008, 20:04

Re: Wektory

#52 Post autor: splatterpunk »

:)

ODPOWIEDZ