Robot Jet Action. Piszemy Grę - Na serio!

Dyskusje n/t artykułów, newsów i innych treści na portalu
Wiadomość
Autor
carrion
Posty: 1924
Rejestracja: 27 lut 2009, 17:38
Grupa: Bonzai
Kontakt:

Robot Jet Action. Piszemy Grę - Na serio!

#1 Post autor: carrion »

Nazywa się Robot Jest action.
I narazie opisana i pokazana jest zabawkowo tutaj.
https://c64portal.pl/2020/05/08/robot-j ... portal-pl/

Będzie się działo!
c64portal.pl

Awatar użytkownika
Steffan
Posty: 231
Rejestracja: 04 maja 2019, 19:43
Grupa: BooM!

Re: Robot Jet Action. Piszemy Grę - Na serio!

#2 Post autor: Steffan »

Brawo! Gfx i sfx prawilne. Koder mało znany, ale obiecujący :lol: :shock: :lol: . Pograłbym. Piszę się na testera-oblatywacza.
pozdro
Steffan
Różne rodzaje so kamadore, ale sześćdziesiąte czwarte je najfajniejsze!

mike
Posty: 22
Rejestracja: 01 mar 2020, 14:55

Re: Robot Jet Action. Piszemy Grę - Na serio!

#3 Post autor: mike »

Super, ja też się piszę na testy - fajna by była kooperacja na 2 joye :lol: :lol: jeszcze jak by można było wybrać poziom trudności i np. "przeszkadzajki" zwolnić, pograł bym z dziećmi :mrgreen: :mrgreen:

kotrobot
Posty: 2285
Rejestracja: 06 lis 2008, 13:55
Grupa: URDAD

Re: Robot Jet Action. Piszemy Grę - Na serio!

#4 Post autor: kotrobot »

Fajne.
Szkoda, że nie gram.
Zmień link do CharPad na http://www.subchristsoftware.com/
Tu jest najnowsza wersja, ta darmowa i ta płatna.
Daj jakiś mikro prv. w prg.
Olo forum atakuje. Żadnej litości nie czuje.

Awatar użytkownika
Nitro
Posty: 1313
Rejestracja: 03 wrz 2008, 20:23
Grupa: Black Sun

Re: Robot Jet Action. Piszemy Grę - Na serio!

#5 Post autor: Nitro »

Wow, wygląda naprawdę dobrze, tryb ECM wymiata :) Podczas nauki kodowania C64 zetknąłem się z nim ale totalnie olałem temat chyba właśnie z braku narzędzi...

Okej, dwie sprawy(nadal nie obejrzałem kursu :/):
1. Z chęcią poczytałbym co jest zrobione w ASM. Czy kompilator nadaje się wyłącznie do pisania logiki czy też w asm są tylko kluczowe rzeczy typu mnożenie/dzielenie etc.
2.Uwaga do samego gameplayu, pomysł bardzo spoko ale zdecydowanie popracowałbym nad fizyką/ruchem postaci - coś co imo decyduje o grywalności platformówek. Jak coś, to mogę podesłać parę linków na temat.

Awatar użytkownika
yugorin
Posty: 127
Rejestracja: 09 paź 2016, 18:48
Grupa: Samar Productions

Re: Robot Jet Action. Piszemy Grę - Na serio!

#6 Post autor: yugorin »

Nitro pisze:
10 maja 2020, 19:12

2.Uwaga do samego gameplayu, pomysł bardzo spoko ale zdecydowanie popracowałbym nad fizyką/ruchem postaci - coś co imo decyduje o grywalności platformówek. Jak coś, to mogę podesłać parę linków na temat.
Zapewniam, że grywalność na mega wysokim poziomie :) Chociaż znam na razie te kilka plansz na pamięć, to dzień bez skończenia Robo jest dniem straconym. Kawa, Robo i można ewentualnie wrócić do obowiązków :P

Dobrego dnia!
Nie gniewam się nigdy na nikogo. Żadna istota ludzka nie jest w stanie uczynić nic na tyle ważnego, żeby wywołać mój gniew. Na ludzi można się gniewać jedynie wówczas, gdy uważa się, że ich czyny mają istotne znaczenie. Ja tak nie uważam.

carrion
Posty: 1924
Rejestracja: 27 lut 2009, 17:38
Grupa: Bonzai
Kontakt:

Re: Robot Jet Action. Piszemy Grę - Na serio!

#7 Post autor: carrion »

@Nitro
W assemblerze na ten moment są: muzyka - oczywiste, i depacker do byteboozera. są też jakieś pomniejsze wstawki gdy uznałem że zrobię coś szybciej w asm (np czytanie joya). używam też, bo można sporo samej składni i języka skryptowego z Kickassma np do generowania tabel. Fajna sprawa to łączenie C - kickassma

co do grywalność to to jest oczywiście priorytet. podeślij materiały "na temat" ;)
na pewnie nie będę chciał aby gra była za prosta ale i nie za trudna.

[edit]
logika w zasadzie jest w grze prosta, a C tylko przyspieszyło napisanie tego. Przydało się możliwość pisania wielu if, else if i else.
albo operacje na 16 bitych wskaźnikach na tablicach. levele to z kolei tablica struktur i też C tutaj się fajnie wprawdza i przyspiesza pisanie.
c64portal.pl

carrion
Posty: 1924
Rejestracja: 27 lut 2009, 17:38
Grupa: Bonzai
Kontakt:

Re: Robot Jet Action. Piszemy Grę - Na serio!

#8 Post autor: carrion »

Hej
Odpaliliśmy dedykowaną stronę dla gry Robot Jet Action.
https://c64portal.pl/robotjetaction/

Przy okazji jest też mały update i, chyba, fajne newsy. Zapraszam
https://c64portal.pl/2020/05/30/rja-new ... ega-newsy/

więcej newsów już wkrótce.
c64portal.pl

Awatar użytkownika
Steffan
Posty: 231
Rejestracja: 04 maja 2019, 19:43
Grupa: BooM!

Re: Robot Jet Action. Piszemy Grę - Na serio!

#9 Post autor: Steffan »

Pozwolę sobie zacytować mojego imiennika Stefana 'Siare' Siarzewskiego:

majo rozmach.png
majo rozmach.png (35.17 KiB) Przejrzano 2383 razy

Trzymam kciuki! Aaaaaa i zamawiam boxa z numerem 1.

pozdro
Steffan
Różne rodzaje so kamadore, ale sześćdziesiąte czwarte je najfajniejsze!

carrion
Posty: 1924
Rejestracja: 27 lut 2009, 17:38
Grupa: Bonzai
Kontakt:

Re: Robot Jet Action. Piszemy Grę - Na serio!

#10 Post autor: carrion »

@Steffan,
Dzięki!

Koledzy!
Dzisiaj wypuszczamy kolejny preview gry. Oceńcie i komentujcie. Tutaj, Na YT albo na portalu :D
Miłego oglądania i czytania

https://c64portal.pl/2020/06/25/rja-new ... ia-komiks/
c64portal.pl

Awatar użytkownika
Nitro
Posty: 1313
Rejestracja: 03 wrz 2008, 20:23
Grupa: Black Sun

Re: Robot Jet Action. Piszemy Grę - Na serio!

#11 Post autor: Nitro »

No no
Obrazek
gra zyskała na każdym polu, powtórzę się, że grafika w ECM rulez.

ODPOWIEDZ