Piszemy Grę?

Dyskusje n/t artykułów, newsów i innych treści na portalu
Wiadomość
Autor
carrion
Posty: 1924
Rejestracja: 27 lut 2009, 17:38
Grupa: Bonzai
Kontakt:

Piszemy Grę?

#1 Post autor: carrion »

Hej
Cześć wszystkim!
Wychodzi na to że atarowcy swoją dyskusją o językach wysokiego poziomu sprowokowali mnie do zrobienia materiału o naszym commodorowskim KickC. NArzędzie ogłoszone jakiś rok temu i wygląda całkiem fajnie i korci mnie aby coś w nim zrobić. Stwierdziłem że napiszę mini gierkę taką jak kolega Jelcynek pisze na swoim kanale w takim "pseudo assemblerze" kk65.
Filmy i artykuły z poznawania KickC wstawiał będę oczywiście na portal i na kanał a piszę tutaj tak żeby dać znać zainteresowanym. No i już na forum atarowskim napisałem więc głupio by było nie napisać też tutaj ;)

Nie będzie to jednak wielki cykl i szkoła programowania, tylko taki max 3 odcinkowy materiał jak łatwo, albo jak trudno pisze się w KickC.
Zobaczymy co z tego wyjdzie jak za kodowanie weźmie się grafik scenowy ;)
c64portal.pl

Awatar użytkownika
SUDi
Posty: 1215
Rejestracja: 04 lis 2008, 23:03

Re: Piszemy Grę?

#2 Post autor: SUDi »

carrion pisze:
15 kwie 2020, 14:44
Zobaczymy co z tego wyjdzie jak za kodowanie weźmie się grafik scenowy ;)
No jak to co? Nowy bajerancki tryb graficzny! :)

carrion
Posty: 1924
Rejestracja: 27 lut 2009, 17:38
Grupa: Bonzai
Kontakt:

Re: Piszemy Grę?

#3 Post autor: carrion »

SUDi pisze:
15 kwie 2020, 18:33
carrion pisze:
15 kwie 2020, 14:44
Zobaczymy co z tego wyjdzie jak za kodowanie weźmie się grafik scenowy ;)
No jak to co? Nowy bajerancki tryb graficzny! :)
Nie był bym taki pewien... ;)
Ale zapraszam. zabieram się zaraz za nagrywanie bo MEGA mnie wkręcił ten KickC. a Dzisiaj (przypadek) wyszła nowa wersja 0.80.
c64portal.pl

Awatar użytkownika
Steffan
Posty: 231
Rejestracja: 04 maja 2019, 19:43
Grupa: BooM!

Re: Piszemy Grę?

#4 Post autor: Steffan »

Dajesz!
popcorn.gif
popcorn.gif (52 KiB) Przejrzano 2800 razy
Różne rodzaje so kamadore, ale sześćdziesiąte czwarte je najfajniejsze!

Awatar użytkownika
Renton
Posty: 10
Rejestracja: 16 sty 2017, 12:35
Grupa: HCP

Re: Piszemy Grę?

#5 Post autor: Renton »

Czekam na materiały! Zainteresowany!

carrion
Posty: 1924
Rejestracja: 27 lut 2009, 17:38
Grupa: Bonzai
Kontakt:

Re: Piszemy Grę?

#6 Post autor: carrion »

c64portal.pl

Awatar użytkownika
Steffan
Posty: 231
Rejestracja: 04 maja 2019, 19:43
Grupa: BooM!

Re: Piszemy Grę?

#7 Post autor: Steffan »

Coś mi się obiło o uszy z tym KickC, ale nie zdawałem sobie sprawy, że to takie fajne narzędzie. :shock: :shock: :shock:
Dobra robota!

pozdro
Steffan
Różne rodzaje so kamadore, ale sześćdziesiąte czwarte je najfajniejsze!

carrion
Posty: 1924
Rejestracja: 27 lut 2009, 17:38
Grupa: Bonzai
Kontakt:

Re: Piszemy Grę?

#8 Post autor: carrion »

Wklejam tutaj to co napisałem u Atarowców
a pytanie było czy może przyciąć bo film trochę za długi. przygotować gotowce i po prostu wklejać.

[...]
no to jest ten dylemat... nagrać na żywca czy przygotować a'la Adam Słodowy i powklejać. Z jednej strony mogę po prostu gadać i nie muszę za bardzo obcinać film a z drugiej strony materiał jest krótszy i bardziej przystępny dla odbiorcy.
Ja tam np oglądam całe streamy i zapisy u Jelcynka... po prostu leci sobie w tle a jak uwagę przykuje jakieś jego słowo to przełączam i słucham... jak kto woli. Ale dzięki ze feedback - może zastosuję ;) W zasadzie z grą jestem już dużo dalej i mam w zasadzie gotowce, - tak szybko mi się w tym pisze
ale będę dawkował bo muszę mieć co publikować na portalu ;)
[...]
c64portal.pl

Awatar użytkownika
Steffan
Posty: 231
Rejestracja: 04 maja 2019, 19:43
Grupa: BooM!

Re: Piszemy Grę?

#9 Post autor: Steffan »

carrion pisze:
16 kwie 2020, 19:58
a pytanie było czy może przyciąć bo film trochę za długi. przygotować gotowce i po prostu wklejać.

[...]
no to jest ten dylemat... nagrać na żywca czy przygotować a'la Adam Słodowy i powklejać. Z jednej strony mogę po prostu gadać i nie muszę za bardzo obcinać film a z drugiej strony materiał jest krótszy i bardziej przystępny dla odbiorcy.
Ja tam np oglądam całe streamy i zapisy u Jelcynka... po prostu leci sobie w tle a jak uwagę przykuje jakieś jego słowo to przełączam i słucham... jak kto woli. Ale dzięki ze feedback - może zastosuję ;) W zasadzie z grą jestem już dużo dalej i mam w zasadzie gotowce, - tak szybko mi się w tym pisze
ale będę dawkował bo muszę mieć co publikować na portalu ;)
[...]
Rób jak Ci jest wygodniej. Wszystkich nie zadowolisz. Jeden będzie chciał szybko w pigułce, drugi lubi oglądać na spokojnie, a trzeci tak czy siak nie obejrzy wcale. Ja puściłem 200% i w 20-pare minut doleciałem do końca, a jak będę potrzebował pomocy to wrócę i zatrzymam film jak będzie trzeba.

Pozdro i dzięki za materiał.
Steffan
Różne rodzaje so kamadore, ale sześćdziesiąte czwarte je najfajniejsze!

carrion
Posty: 1924
Rejestracja: 27 lut 2009, 17:38
Grupa: Bonzai
Kontakt:

Re: Piszemy Grę?

#10 Post autor: carrion »

Hej Wszystkim!
Dzięki za pozytywny odzew...

Właśnie poszedł na YT i na portal drugi odcinek. Dajcie znać co sądzicie i czy da się to zrozumieć.
c64portal.pl

Awatar użytkownika
kenji
Posty: 714
Rejestracja: 06 wrz 2009, 20:58
Grupa: Dream

Re: Piszemy Grę?

#11 Post autor: kenji »

Bardzo fajnie się to ogląda i słucha. Co prawda do nauki C mnie nie przekonasz, ale i tak uważam że te kilkadziesiąt minut spędzone na słuchaniu Ciebie nie jest stracone.
Super, że przy okazji pisania tej gry tłumaczysz podstawy typu pointer itd, itp. Dla potencjalnych nowych ludzi będzie to spore ułatwienie.
Trzymam kciuki za kolejne odcinki!
. : dream : .

Awatar użytkownika
Nitro
Posty: 1313
Rejestracja: 03 wrz 2008, 20:23
Grupa: Black Sun

Re: Piszemy Grę?

#12 Post autor: Nitro »

Jeszcze nie znalazłem czasu aby obejrzeć video ale kibicuje z góry inicjatywnie. Przeglądałem źródła oraz przykłady kompilatora i wydaje mi się, że siedzimy na bombie która tylko czeka na odpalenie. Na ZX Spectrum i innych platformach opartych o Z80 standardem jest pisanie logiki w C. Atarowcy mają Action, kompilowany Basic i ostatnio MadPascala. O 16bitach już nie wspomnę.
Mam nadzieję, że na C64 też się uda.

carrion
Posty: 1924
Rejestracja: 27 lut 2009, 17:38
Grupa: Bonzai
Kontakt:

Re: Piszemy Grę?

#13 Post autor: carrion »

Hej Wszystkim!

Wczoraj pojawił się ostatni odcinek serii o używaniu Kick C dla C64. Projekt się jednak nie kończy.
W filmie jest spoiler co dalej z tematem. Ciekawskich zachęcam do obejrzenia filmu do końca ;)

https://c64portal.pl/2020/05/03/piszemy ... gloszenie/

Ale, ale ... to nie koniec. W filmie obiecałem erratę/dodatek do tej serii i też już jest.
Jak zaprząc Kick C do pisania pod C+4? Zobaczcie w krótkim filmie.

https://c64portal.pl/2020/05/04/program ... re-plus-4/
c64portal.pl

ODPOWIEDZ