1.Nie znam się, nie wypowiadam się.
2.J/W
3.Bez obrazy dla fanów pisania na C64, ale oczywista sprawa, że istnieje coś wygodniejszego. Wszystko sprawdzone praktycznie na sobie.
Mamy do dyspozycji KickAssembler'a - to bardzo wygodny assembler, z wbudowanym własnym językiem skryptowym, dzięki któremu to możemy sobie np. generować dowolne tabelki w ułamkach sekund, importować pliki w określony sposób i wiele innych rzeczy.
np:
.var da=PI/60
.var c=0
.var s=0
sin:
.for(var i=0 ; i < 121 ; i++)
{
.eval c=c+da
.eval s=floor([32*sin(c)]+0.5)
.if (s<0) .eval s=256+s
.byte s
}
Jest napisany w Javie - multiplatformowość. Do tego dobieramy sobie dowolny edytor, który oczywista sprawa ma przewagę nad każdym edytorem z C64 - wysoka rozdzielczość, kolorowania składni, na boku konwerter liczb i mnóstwo innych bajerów.
Dane w rodzaju grafika, muzyka możemy przenieść z komody bezproblemowo, ale są także na PC narzędzia do większości zdań.
Wygenerowany kod testujemy wstępnie pod VICE'm, bez obaw - emulator jest dosyć dokładny i na 99% kod będzie chodził tak, jak na realnym C64, mamy do dyspozycji dobry monitor.
Po skończeniu kodu odpalamy go pod HOXS'em - na tym emulatorze mamy 99,9% pewność, że będzie działać tak jak na realnym C64.
Naprawdę nie warto bawić się z przenoszeniem co chwila kodu na C64, aby go na nim odpalić, emulatory naprawdę się rozwinęły.