UK1541

Tutaj możemy porozmawiać o sprzęcie i modyfikacjach C64.
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
kmeg
Posty: 470
Rejestracja: 08 wrz 2009, 15:33
Grupa: Albion Crew

#101 Post autor: kmeg »

nes pisze:comankh - tak jak pisałeś, przy takim zastosowaniu jak Twoje, gdzie chcesz przenieść mnóstwo plikówek .prg, UK1541 może być mało przydatny, jakkolwiek na spotkaniu Kisiel mówił, że support dla plikówek prawdopodobnie będzie bo to nie jest problem dla niego dorobić. Natomiast np. mi taki support dla .prg znajdujących się poza .d64 praktycznie prawie do niczego nie jest potrzebny, podobnie jest .crt czy innych plików. To na czym by mi głównie zależało, to to żeby móc sobie uruchomić TASM, Action Replay, i z turbo wczytywać zawartość plików z .prg znajdujących się wewnątrz obrazu .d64 do pamięci (np. fonty, muzykę, itd.) oraz zgrywać w sensownym czasie kod na dysk. UK1541 z tego co widziałem na meetingu sobie z takim zadaniem radzi, tak że jak dla mnie, pod moje oczekiwania - super. Pokodował bym sobie coś, ale niestety te kilka dyskietek które mi zostały ledwie zipią, i bałbym się z nich korzystać jako czegoś do robienia save'ów kodu (próbowałem - kończyło się tym, że np. w połowie nagrywania kodu wywalało błąd stacji, na tym się kończyła chęć do pisania czegokolwiek). Póki co - w opisach/testach nie widziałem nic co by mnie zniechęciło, no może trochę poza wspomnianym tutaj kiepskim kontaktem z autorem, i dziwnymi kanałami dystrybucji (chyba powinna być już przygotowana jakaś strona WWW tego produktu zawierająca informacje, dane kontaktowe, aktualne dane o dystrybucji, info czy jeśli wyjdzie nowy firmware to będzie się go dało wgrać do starszych wersji UK1541, link do testów, itd.).
Olej takie programowanie bo to katorga. Do finalnego testowania to może i tak ale praca na crossasmie, normalnym edytorze, błyskawicznej kompilacji, blyskawicznym uruchamianiu pod EMU, posiadanie debugera, etc przebija programowanie pod czystym C64. Jeszcze jakoś mógłbym zrozumieć pracę na tym:
http://www.oxyron.de/html/codenet.html

ale to też już nie te czasy (a sam sprzęt tani nie będzie).

comankh
Posty: 1629
Rejestracja: 08 wrz 2009, 12:10
Kontakt:

#102 Post autor: comankh »

kmeg pisze:crossasmie
właśnie nei chciałem nic sugreowac bo nie wiem jak dobre sa do tego narzedzia.

Awatar użytkownika
nes
Posty: 509
Rejestracja: 21 maja 2010, 22:03
Grupa: Impact

#103 Post autor: nes »

kmeg - kiedyś skonfigurowałem crossasma i odpalanie odrazu pod emu, według rad kogoś tu z forum. Popróbowałem, i szczerze mówiąc to dopiero była dla mnie katorga. Czas działania około 2-3 razy wolniejszy niż na C64 z Action Replay. Po pierwsze - o wiele wolniej piszę na klawiaturze pecetowej (jakkolwiek podobno najwolniej nie piszę ;), po drugie odpalanie co chwilę po kompilacji emu trwa, i mnie drażni, po trzecie zawsze często korzystałem z Freeze z AR żeby np. wprowadzić chwilowo drobne zmiany i zobaczyć jak się program zachowa, po następne - 10 razy bardziej wolę TASM niż te edytory które widziałem na PC (automatyczne ustawianie tekstu).

Nie wiem - może jakby mi ktoś podstawił fajnie skonfigurowanego peceta z kompilatorem i emu, to bym się do tego przekonał, ale to co sam zmajstrowałem, to potestowałem przez kilka godzin i więcej tego nie uruchomiłem.
"A ile zrobisz pompek ?" (c) 2o11 eLban
http://apt.hopto.org/nes/impact/

Awatar użytkownika
kmeg
Posty: 470
Rejestracja: 08 wrz 2009, 15:33
Grupa: Albion Crew

#104 Post autor: kmeg »

nes pisze:kmeg - kiedyś skonfigurowałem crossasma i odpalanie odrazu pod emu, według rad kogoś tu z forum. Popróbowałem, i szczerze mówiąc to dopiero była dla mnie katorga. Czas działania około 2-3 razy wolniejszy niż na C64 z Action Replay. Po pierwsze - o wiele wolniej piszę na klawiaturze pecetowej (jakkolwiek podobno najwolniej nie piszę ;), po drugie odpalanie co chwilę po kompilacji emu trwa, i mnie drażni, po trzecie zawsze często korzystałem z Freeze z AR żeby np. wprowadzić chwilowo drobne zmiany i zobaczyć jak się program zachowa, po następne - 10 razy bardziej wolę TASM niż te edytory które widziałem na PC (automatyczne ustawianie tekstu).

Nie wiem - może jakby mi ktoś podstawił fajnie skonfigurowanego peceta z kompilatorem i emu, to bym się do tego przekonał, ale to co sam zmajstrowałem, to potestowałem przez kilka godzin i więcej tego nie uruchomiłem.
Nie wiem, jak ja z 15-16 lat temu bawiłem się w crossa i napisałem sobie cała masę batchów do uruchamiania, kompilowania,etc (a pisałem w zwykłym edytorze od Dos Navigatora) to byłem zachwycony. Teraz po woli wdrażam się znowu w crossy i nie wyobrażam sobie pisania na gołym C64. Dawniej miałem jeszcze napisany program, który mi z PCta przerzucał po kablu równoległym dane do C64 i go tam uruchamiał ale jednak EMU było lepsze i szybsze. Daj jeszcze jedną szansę crossdev.

splatterpunk
Posty: 1457
Rejestracja: 16 wrz 2008, 20:04

#105 Post autor: splatterpunk »

Już o tym pisałem ale przy okazji jak temat wyszedł to się przypomnę.

U mnie: C64Studio (kompilator ACME) + Vice.
Jak kompilowałem na moim starym laptopie to rzeczywiście
razem z uruchomieniem emu trochę to trwało i było nieco przykre.
Teraz mam nowszy sprzęt (stacjonarka, procek cztery rdzenie 2,4 GHz)
i śmiga kilka razy szybciej. Koduję raz za czas ale jak już siądę
to takie środowisko pracy mi jak najbardziej odpowiada.
Po prostu trochę zajmuje zanim się człowiek wdroży.

Awatar użytkownika
carrion
Posty: 2343
Rejestracja: 27 lut 2009, 17:38
Kontakt:

#106 Post autor: carrion »

w cross-dev'ie zapewne kluczowe jest jak szybkiego masz PCta/Maca.
Ja (Tak, ja - czasami) odpalam Relounche64 z podpiętym KickAssem - nie tylko ja w ESM - jak mniemam ;)

Na przykłąd przy developmencie 2Pack'a po wciśnięciu F5 (Compile + Run) trwa to naprawdę ułamki sekund (Mac z prockeim i5) doszło do 2 -5 sekund gdy w pipelin'ie pojawił się jeszcze exomizer. wszystko wywołane automatycznie: kompilacja + exomizer + vice

W innych przypadkach - maksymalnie 2-3 sekundy gdy KickAss musi np przekonwertować gifa na bitmapę, albo na sprite'y albo na fonty...

przy okazji pytanie:
ilu z nas/was tutaj używa KickAss. W ESM to chyba de'facto standard, co nie @Brushu?
c64portal.pl, retronavigator.com

Awatar użytkownika
kenji
Posty: 914
Rejestracja: 06 wrz 2009, 20:58
Grupa: Dream

#107 Post autor: kenji »

Ja używam combo: KickAss + Notepad++
. : dream : .
Boom!

Awatar użytkownika
kmeg
Posty: 470
Rejestracja: 08 wrz 2009, 15:33
Grupa: Albion Crew

#108 Post autor: kmeg »

carrion pisze: przy okazji pytanie:
ilu z nas/was tutaj używa KickAss. W ESM to chyba de'facto standard, co nie @Brushu?
U nas standardem był TASM MMS'a ale też idę w stronę KickAss'a....

brush
Posty: 254
Rejestracja: 20 kwie 2009, 10:32
Grupa: Elysium

#109 Post autor: brush »

carrion pisze: ilu z nas/was tutaj używa KickAss. W ESM to chyba de'facto standard, co nie @Brushu?
Dokładnie tak. Kiedyś używałem ACME, potem development siadł a na koncu mi się jakoś tak spodobał język skryptowy KickAssa, że zostałem :)
Elysium vs Arise. Czym byłoby dobro bez zła?

comankh
Posty: 1629
Rejestracja: 08 wrz 2009, 12:10
Kontakt:

#110 Post autor: comankh »

2 dni laga od zapowiadaneij 'premiery', na fb stoi ze odebrał jakies części końcem miesiąca.
na konkurencyjnym forum cisza, wiec liczę ze będzie dostępne 'when its done'.

kotrobot
Posty: 2370
Rejestracja: 06 lis 2008, 13:55
Grupa: URDAD

#111 Post autor: kotrobot »

@kmeg, budyń pcha towar na bazarze, może sobie wylicytujesz (jeżeli jeszcze chcesz kupić):
http://allegro.pl/uk1541-emulator-stacj ... 59971.html
Olo forum atakuje. Żadnej litości nie czuje.

Awatar użytkownika
kmeg
Posty: 470
Rejestracja: 08 wrz 2009, 15:33
Grupa: Albion Crew

#112 Post autor: kmeg »

kotrobot pisze:@kmeg, budyń pcha towar na bazarze, może sobie wylicytujesz (jeżeli jeszcze chcesz kupić):
http://allegro.pl/uk1541-emulator-stacj ... 59971.html
Dzięki Witek - nie śledziłem ostatnio tematu i pewnie bym nie zauważył.

comankh
Posty: 1629
Rejestracja: 08 wrz 2009, 12:10
Kontakt:

#113 Post autor: comankh »

'Nie ma ceny kup teraz , to jest licytacja,'

o lol, zaczyna być zabawnie.

'Urządzenie zaprojektowane jest tylko do C64C oraz C128'

wat xd

Awatar użytkownika
wegi
Posty: 839
Rejestracja: 14 lip 2009, 01:17

#114 Post autor: wegi »


Awatar użytkownika
wackee
Posty: 1606
Rejestracja: 05 paź 2008, 23:05
Grupa: Arise
Kontakt:

#115 Post autor: wackee »

Ciekawe czemu wciąż jak reklamę cytuje tę recenzję, której ostatecznym wnioskiem jest to że żaden to ultimate killer... czyżby sławetne zrozumienie obcego języka? ;)

"I put it somewhere between an SD2IEC and an C64SD [...] but nowhere near a 1541 Ultimate-II."
Arise - keeping your eyes wide open since 1991.

Awatar użytkownika
Sebaloz/Lepsi.De
Posty: 3954
Rejestracja: 14 wrz 2008, 00:02

#116 Post autor: Sebaloz/Lepsi.De »

Moze bardziej jest to Ultimate-I Killer (stara wersja produktu Gideona)? W recenzji porownuja juz z najnowoczesniejszym Ultimate-II. Nie jest to fair :)
__________________________
Socjopatyczna Legia Commodore

comankh
Posty: 1629
Rejestracja: 08 wrz 2009, 12:10
Kontakt:

#117 Post autor: comankh »

a czy na święta już będzie? power martwe, fb cisza.

tymczasem na amibay ... UK1571. not sure if...

Awatar użytkownika
wackee
Posty: 1606
Rejestracja: 05 paź 2008, 23:05
Grupa: Arise
Kontakt:

#118 Post autor: wackee »

Sebaloz/Lepsi.De pisze:W recenzji porownuja juz z najnowoczesniejszym Ultimate-II. Nie jest to fair :)
Uzasadnij. Uważasz że jak wychodzi nowy samochód to porównuje się go do aut sprzed 5 lat? Wypuszcza się urządzenia na aktualny stan technologii, czyż nie?
Arise - keeping your eyes wide open since 1991.

Awatar użytkownika
skull
Posty: 760
Rejestracja: 15 wrz 2008, 08:18
Grupa: samar

#119 Post autor: skull »

Przecież wiadomo że UK to skrót od Ugotowany Kisiel, a redaktor artykułu ochrzcił go na Ultimate Killer, ale ja bym tej nazwy się nie trzymał.
UK1541 to substytut 1541- tyle że na wieczność, stacje nie są trwałe.
Z założenia projekt, nie miał zamiaru konkurować z U2, a zastąpić sd2iec, który nie ma emulacji. Cenowo się plasuje lekko poniżej możliwości.
Przewagę nad U2 uzyskuje postaci ekranu LCD - jest to też niezły gadżet przyciągający nabywców - oraz pozostawia slot expansion wolny dając furtkę dla konfiguracji rozszerzeń, których nie ma (przynajmniej na razie) Ultimate.
Nie jest to all-in-one, ale to ciekawe rozszerzenie, którym nikt nie pogardzi.
Bo pecet to zwykły banan...

comankh
Posty: 1629
Rejestracja: 08 wrz 2009, 12:10
Kontakt:

#120 Post autor: comankh »

tak, jeśli ujrzy światło dzienne. imo jest falstart - zero informacji dla communities skąd delay, kiedy faktycznie będzie, jak zamawiać etc.

interesujący wątek u sąsiadów na forum64.de

ODPOWIEDZ