Mad Pascal

Nie ma róży bez kolców... Miejsce na dyskusję o najmłodszym bracie C64
Wiadomość
Autor
zbyti
Posty: 77
Rejestracja: 12 sty 2021, 14:26

Re: Mad Pascal

#41 Post autor: zbyti »

Na siłę pewnie i się da, ale na początek miejmy tę bitmapę :] a później zobaczymy.

W wersji na C+4 to chciałbym mieć jeszcze muzykę, może dorobię z 2-3 levele etc. Jak dla mnie wersja C16 już powstała, możemy zrobić wersję dla C+4 :]

Awatar użytkownika
carrion
Posty: 2035
Rejestracja: 27 lut 2009, 17:38
Grupa: Bonzai
Kontakt:

Re: Mad Pascal

#42 Post autor: carrion »

mała podpowiedź jak to zrobić...
spakuj samą grę i jako binarne dolinkuj za obrazkiem czyli gdzieś. trzeba napisać też małą procedurę aby np po wciśnięciu spacji przekopiowała spakowaną grę do $1000 a następnie uruchomiła to jak program od adresu startu.
dodatkowy hint to to że obrazek na dole jest już pusty (sporo lini całkiem czarnych) w tym miejscu pamięci może już być spakowana gra a po prostu tego fragmentu "śmieci" nie pokazuj na ekranie.
daj znać czy to jest w miarę jasne.
c64portal.pl

zbyti
Posty: 77
Rejestracja: 12 sty 2021, 14:26

Re: Mad Pascal

#43 Post autor: zbyti »

Dzięki za HIT. Tak to sobie wyobrażam jednak mój "opór" wynika raczej z tego, że MP nie ma linkera, dyrektywa {$r} działa (jeszcze) tylko dla A8 więc musiał bym dorzeźbić krótki program w ASM, co nie jest problemem ale nie jest w duchu akurat tej produkcji ;)

Dobrze, wrzucisz ten obrazek tytułowy to zobaczymy jak dobrze się pakuje. Ja pobawię się TED-em, może jakiś buzz silnika uda mi się wydobyć?

Co prawda moje dokonania muzyczna na C64 są kompromitujące, ale parę nutek chyba jeszcze skleję więc może i jakaś krótka muzyczka w przyszłości dała by radę przygrywać? TED nie gra aż tak tragicznie jak się przyjęło uważać.

Wszystko to w sumie nie po to by dopieścić akurat tę grę ale by zdobyć doświadczenie przed kolejnymi "projektami" :]

zbyti
Posty: 77
Rejestracja: 12 sty 2021, 14:26

TRON+4 kolory

#44 Post autor: zbyti »

@Carrion z urodzeni jestem daltonistą, gubię się miedzy pewnymi odcieniami czerwonego i zielonego.

Tło, ściany etc zrobiłem szare czyli odcienie na kolorze 1, ale może można dobrać lepsze kolory dla pojazdów.?

Jakbyś miał jakieś propozycje to daj $ wartości dla elementów lub pojazdów. :]

Awatar użytkownika
carrion
Posty: 2035
Rejestracja: 27 lut 2009, 17:38
Grupa: Bonzai
Kontakt:

Re: Mad Pascal

#45 Post autor: carrion »

kolory są chyba OK.

co do grafiki to musisz poczekać... chyba ją usunąłem niechcący :)
zrobię coś na szybko w tym tygodniu ale spodziewaj się raczej pod koniec tygodnia.

co do linkowania:
a da się plik binarny porostu dołączyć np od danego adresu? np jako tablicę?
c64portal.pl

zbyti
Posty: 77
Rejestracja: 12 sty 2021, 14:26

Re: Mad Pascal

#46 Post autor: zbyti »

@Carrion ok, nie ma pośpiechu - będzie jak zrobisz, ja w tym czasie może dopiszę AI Diament o które w sumie mi od początku chodziło.

Na plus4world napisałem, że mogą tę wersje z github wrzucić do swojej bazy, i napisać artka bo kiedy wyjdzie wersja wzbogacona to nie wiem.

A nawet jakbyś mocno się opóźnił z pracą to może ja w tym czasie dam radę zrobić pierwsze muzyczne kroki na TED-dze?

Także, take your time :]

---

Tak binarkę można dołączyć jako tablicę, tylko gdzieś trzeba skitrać kod gry po rozpakowaniu się grafiki a to jest obecnie (spakowane) ponad 3KB do upchnięcia gdzieś. Grafika się rozpakuje powiedzmy od $1800 do $3fff więc gdzie się tu schować? A jeszcze depaker potrzebuje parę adresów na swój bufor.

Jak dla mnie nie kombinujmy, zrób na cały ekran tą szachownicę, flagę czy inny deseń, doda się muzę i będzie pełnoprawne wydanie C+4, C16 już jest i można w tę wersję i wygrać i przegrać, co najwyżej mogę do niej dołożyć jeszcze parę układów plansz, trochę grafiki na znakach, buzz silnika etc. Ale tak naprawdę zadowala mnie to co jest :]

Także daj znać jakbyś coś miał do końca marca poczekam na luzie, ja w tym czasie poeksperymentuję jeszcze z C+4 bo na ten moment znam tylko podstawy.

zbyti
Posty: 77
Rejestracja: 12 sty 2021, 14:26

Mad Pascal - Tron+4

#47 Post autor: zbyti »

Zrobiłem małą zmianę by animacje i joy były na przerwaniu, joy jest teraz czytany co ramkę chociaż ruch pojazdu jest co 3 ale mimo wszystko zapewnia to odrobinę lepszą sterowność niż gdy był czytany co 3 ramki razem z procedurą obsługującą ruch gracza.

Animacje na przerwaniu nie zatrzymują się wraz ze zmianą levelu więc całość wygląda bardziej płynnie jeżeli chodzi o stałe elementy.

Nowa wersja w załączniku.
Załączniki
tron-plus-4.zip
(3.36 KiB) Pobrany 3 razy

Awatar użytkownika
carrion
Posty: 2035
Rejestracja: 27 lut 2009, 17:38
Grupa: Bonzai
Kontakt:

Re: Mad Pascal

#48 Post autor: carrion »

hej wszystkim!
myślę że autor gry się nie obrazi jak logo opublikuję tutaj. w końcu gra powstawała niejako na forum :)
załączam paczkę a w niej
plik .png
.bin - do wczytania do multipainta
.prg - export. z multipainta do formatu multi-boticelli na C+4
.s - export do formatu assemblera - może się przyda.

a tak wygląda
tron+4_final.png
tron+4_final.png (3.39 KiB) Przejrzano 246 razy
@zbyti
pracuj nad następnymi grami :) jak by co to pomogę!
Załączniki
tron+4_ready.zip
(14.65 KiB) Pobrany 6 razy
c64portal.pl

zbyti
Posty: 77
Rejestracja: 12 sty 2021, 14:26

Re: Mad Pascal

#49 Post autor: zbyti »

Dzięki! Wygląda ekstra! :]

Grafikę pewnie wrzucę sobie dziś, ale na plus4world opublikuję pewnie za tydzień, bo jakieś dźwięki wypadało by dodać, no i parę plansz też by jeszcze warto dorobić bo ostatnie 3 się pętlę.

Nabrałem apetytu na grzebanie na C+4, więc mam nadzieję, że jeszcze coś wysmyczę :) dobrze wiedzieć, że w razie czego w odwodzie jest grafik tego kalibru co Ty no i poniekąd koder znający trochę platformę :]

comankh
Posty: 1378
Rejestracja: 08 wrz 2009, 12:10
Kontakt:

Re: Mad Pascal

#50 Post autor: comankh »

*.prg coś nie bardzo carrionie działa

poza tym chryste panie w jeżynach:
xxxxxx.jpg
xxxxxx.jpg (4.94 KiB) Przejrzano 224 razy

Awatar użytkownika
carrion
Posty: 2035
Rejestracja: 27 lut 2009, 17:38
Grupa: Bonzai
Kontakt:

Re: Mad Pascal

#51 Post autor: carrion »

@comankh
plik .prg to plik nieuruchamiany tylko grafika wczytująca się od $7800 - powinien dać się zaimportować do multipainta no i wczytać do multi-boticelli na c+4.
c64portal.pl

zbyti
Posty: 77
Rejestracja: 12 sty 2021, 14:26

Mad Pasca - Multipaint bitmap

#52 Post autor: zbyti »

@Carrion chyba zmobilizowałeś TeBe i dodał wstępnie resourcy dla C64/C+4 nie jest to jeszcze docelowe rozwiązanie ale sposób użycia się już nie zmienia, po prostu teraz trzeba trochę uważać na adresy.

Kod wyświetlający podesłaną przez Ciebie grafikę wyglądać może np. tak:

gfx.rc

Kod: Zaznacz cały

TRON_TITLE_SCREEN rcdata 'tron.prg' 2
2 oznacza, że z danego pliku pomijamy 2 pierwsze bajty.

main.pas

Kod: Zaznacz cały

{$r gfx.rc}

const
  TRON_TITLE_SCREEN = $5800;

var
  SETBITMAP                          : byte absolute $ff06;
  SETMCOLOR                          : byte absolute $ff07;
  BITMAPADDR                         : byte absolute $ff12;
  VIDEOMATRIX                        : byte absolute $ff14;
  BACKGROUND                         : byte absolute $ff15;
  COLOUR1                            : byte absolute $ff16;
  BORDER                             : byte absolute $ff19;

begin
  SETBITMAP := SETBITMAP or $20;
  SETMCOLOR := (SETMCOLOR and $40) or $18;

  // (01011xxx) $5800 = 11 * $800;
  VIDEOMATRIX := %01011000;
  // (xx011xxx) $6000 = 3 * $2000; bit 2 set to 0 means reading from RAM
  BITMAPADDR := %00011000 or (BITMAPADDR and %00000011);

  BORDER := 0;
  BACKGROUND := 0;
  COLOUR1 := 1;

  repeat until false;
end.
Efekt zgodny z oczekiwaniami ;)

Screenshot_2021-03-16_16-43-25.png
Screenshot_2021-03-16_16-43-25.png (60.85 KiB) Przejrzano 184 razy
Ostatnio zmieniony 16 mar 2021, 17:48 przez zbyti, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
carrion
Posty: 2035
Rejestracja: 27 lut 2009, 17:38
Grupa: Bonzai
Kontakt:

Re: Mad Pascal

#53 Post autor: carrion »

no i pięknie.... fajnie że narzędzie się rozwija. Dobra robota Zbyt!
Kiedy następna gierka? :)
c64portal.pl

zbyti
Posty: 77
Rejestracja: 12 sty 2021, 14:26

Następna gierka?

#54 Post autor: zbyti »

@Carrion do niedzieli mam nadzieję, że poskładam Tron +4, jakieś mruczenie silników chociaż wypadało by z TED wydusić, na C64 muzykę robiłem marną, ale na TED nigdy nie próbowałem, także nie wiem czy w tej materii coś ogarnę.

Ale faktycznie ten temat chciałbym mieć za sobą by zacząć coś nowego, jednak blokują mnie dwie rzeczy:

- naprawdę słaby ze mnie grafik, a mnie do działania pobudza jak assety jakoś wyglądają, no ale kolejności nie zmienię, jeszcze nie jestem tak solidną firmą bym mógł zaczynać grę od grafiki bo wiadomo, że czyjejś pracy nie zmarnuję ;)

- chciałbym coś z fabułą trzepnąć, ale wypadało by jednak wcześniej zrobić jeszcze z 1-2 popierdółki by nabrać warsztatu ;) no i zawsze będę kombinował jak się te szachy pisze, no ale nie takie co tylko suwają ale takie co jednak coś już grają, jako szachista z 1800+ ELO już się nie zadowolę szachami napisanymi na 1Kb ;)

Na pewno coś będę pisał bo mnie to relaksuje a pisanie na 8-bit porządkuje myśli bo platforma ogarnialna :D

Jak będę miał jakiś POC to dam znać, może uznasz sprawę za rokującą i zrobisz wtedy jakąś grafę, kto wie ;)

zbyti
Posty: 77
Rejestracja: 12 sty 2021, 14:26

Mad Pascal - TEDzakker

#55 Post autor: zbyti »

msx.rc

Kod: Zaznacz cały

MUSIC rcdata 'demo.tzp.prg' 2
music-irq.pas

Kod: Zaznacz cały

{$r msx.rc}

// TEDzakker demo music

const
  MUSIC = $4000;


var
  DETIRQSRC                          : byte absolute $ff09;  //detect IRQ source, and clear IRQ flag
  SETIRQSRC                          : byte absolute $ff0a;  //set IRQ source
  RC                                 : byte absolute $ff0b;  //raser counter bits 0-7
  BACKGROUND                         : byte absolute $ff15;
  BORDER                             : byte absolute $ff19;
  VCOUNT                             : byte absolute $ff1d;  //vertical line bits 0-7
  IRQVEC                             : word absolute $fffe;


procedure myRasterIrq; assembler; interrupt;
asm {
  phr

  lda DETIRQSRC \ sta DETIRQSRC

  inc BORDER;
  jsr $4003;
  dec BORDER;

  plr
};
end;

begin
  pause;

  asm {
    sei
    sta $ff3f
    phr \ jsr $4000 \ plr
  };

  RC := 4; SETIRQSRC := 2;
  DETIRQSRC := DETIRQSRC and %01111111;

  IRQVEC := word(@myRasterIrq);

  asm { cli };

  repeat until false;
end.
music.pas

Kod: Zaznacz cały

{$r msx.rc}

// TEDzakker demo music

const
  MUSIC = $4000;

var
  VCOUNT                             : byte absolute $ff1d;  //vertical line bits 0-7

begin
  pause;

  asm { phr \ jsr $4000 \ plr };

  repeat
    repeat until VCOUNT = $d8;
    asm { phr \ jsr $4003 \ plr };
  until false;
end.

Awatar użytkownika
carrion
Posty: 2035
Rejestracja: 27 lut 2009, 17:38
Grupa: Bonzai
Kontakt:

Re: Mad Pascal

#56 Post autor: carrion »

no no no... jestem pod wrażeniem. dawaj jakieś binarni bo wygląda to naprawdę kompletnie patrząc na kod :)
TEDZacker.... jak opinia? da się tego używać porównując do narzędzi na C64? Może namówimy jakiegoś muzyka z c64 do pisania na TEDa ? ;)
Trzeba by też podsumować to jakoś na portalu. nie napisał byś podsumowania w stylu "moje boje..." ?
c64portal.pl

zbyti
Posty: 77
Rejestracja: 12 sty 2021, 14:26

TEDzakker demo music

#57 Post autor: zbyti »

Proszę bardzo, w załączniku wersja na irq, muza relokowana do $4000, jeden z przykładów jaki jest dołączany do edytora.

Wygląda, że można tego używać, do tego jeżeli pracował nad tym Hermit to jest to najlepsze co można dostać na TED-a ;)

Fajnie by było kogoś namówić, żeby coś na tym pyknął, ale z tego co wiem nie każdy lubi aż takie ograniczenia :D

Ja się na pewno za jakiś czas z tym zmierzę, ale już dawno nie muzykowałem a kompozytorem nigdy wielkim nie byłem :]
music.zip
(2.59 KiB) Pobrany 4 razy
------

Mogę napisać art na portalu ale naświetl mi co mam napisać, mojej boje z C+4 od początku, jak zacząć, czy Mad Pascal, czy wszystko razem?

Awatar użytkownika
carrion
Posty: 2035
Rejestracja: 27 lut 2009, 17:38
Grupa: Bonzai
Kontakt:

Re: Mad Pascal

#58 Post autor: carrion »

no panie. nie jest źle, a nawet jest bardzo dobrze!
serio!

teraz czekam na całą produkcję z grafiką i muzyką bo to naprawdę będzie COŚ!
Pierwsza prawdziwa polska produkcja na C+4 od ... wieków! wow!

co do tekstu to decyzja jest Twoja, ale wg mnie napisz o wszystkim. im więcej tym lepiej
ale decyzje co do tego czym chcesz się podzielić z innymi komodor owcami zostawiam tobie.
c64portal.pl

zbyti
Posty: 77
Rejestracja: 12 sty 2021, 14:26

Re: Mad Pascal

#59 Post autor: zbyti »

Ale muzyka nie jest moja, to jeden z 3-4 przykładów dołączonych do trackera ;)

Tak do niedzieli poskładam to do kupy i będzie coś nowego od zamierzchłych czasów :]

---

OK. To napiszę na co mnie natchnie i Ci podeślę :]

zbyti
Posty: 77
Rejestracja: 12 sty 2021, 14:26

Re: Mad Pascal

#60 Post autor: zbyti »

w oby powyższy przykładach należy wskazać jeszcze subtune aby grało poprawnie:

Kod: Zaznacz cały

asm { phr \ lda #0 \ jsr $4000 \ plr };

ODPOWIEDZ