Laura? Ktoś? Coś?

Nie ma róży bez kolców... Miejsce na dyskusję o najmłodszym bracie C64
Wiadomość
Autor
unctio/ver
Posty: 46
Rejestracja: 10 paź 2015, 20:55

Re: Laura? Ktoś? Coś?

#61 Post autor: unctio/ver »

Hmmm. Kuszące z tym jednym plikiem. Muszę się zastanowić.
Może mi też uda się wcisnąć to do jednego pliku. Odpadnie robienie obrazków, fast-loadera, którego w blokach asm() nie dam rady skompilowac itd.
Mogę np. taką „mapę kolizji” wywalić, a kolizje sprawdzać w mapie graficznej 80x40 itp. odpadnie spory kawałek kodu obsługi. Mogę porezygnować też z plansz tytułowych – w końcu idąc za ówczesnym trendem – w giełdowych grach na C64 były tylko intra od grup krakerskich, właściwie nic więcej :) .
Mój „własny” kompresor RLE ścieśnia plansze do ~50% - powinno wystarczyć.
Od bidy zostawiłbym też tylko 4 kolory.
I tu wraca problem – jak wyharatam za dużo, to produkt zmieści się w założeniach, ale będzie z niskiej półki. Odwieczny dylemat projektantów...
Ech – znowu wróci dłubanie po nocach ;)

Awatar użytkownika
carrion
Posty: 1971
Rejestracja: 27 lut 2009, 17:38
Grupa: Bonzai
Kontakt:

Re: Laura? Ktoś? Coś?

#62 Post autor: carrion »

unctio/ver pisze: Ech – znowu wróci dłubanie po nocach ;)
i o to chodzi. :)
żeby był fun z robienia tego.
trzymam kciuki.
c64portal.pl

unctio/ver
Posty: 46
Rejestracja: 10 paź 2015, 20:55

Re: Laura? Ktoś? Coś?

#63 Post autor: unctio/ver »

"Fun" jest, gdy później spływają honory i zaszczyty :-)
A tym czasem, po całonocnym eksperymencie, wyszło że w jednym pliku zmieści się - ale w trybie 4-kolorowym, bez mapy kolorów. Nie będzie to wyglądało nawet tak jak na atarynie, bo tam jeden z kolorów znaku może być inny, co daje 5 barw. Wygląda to biednie więc odpada.
Za to wpadłem na inny, chytry plan. Ponieważ nie mogę z kodzie C dołączyć żadnego "fastlołdera", więc opublikuję na kernalowych proc i poczekam aż wciąż działający krakerzy "zrobią swoje", tak jak z VVV - scrackowana wersja ładuje się szybko.
dobry plan ? ;)

Awatar użytkownika
Nitro
Posty: 1327
Rejestracja: 03 wrz 2008, 20:23
Grupa: Black Sun

Re: Laura? Ktoś? Coś?

#64 Post autor: Nitro »

Zły plan, inkludujesz już skompilowany loader[kompilacja cross assemblerami] pod adres, i potem wywołujesz tylko kilka komend. Jedyny problem to możliwe konflikty ze stroną zerową którą podobno kompilator żre.
Wykopałem jakiś stary przykładowy kod i załączam w załączniku - DreamLoad.
Załączniki
load.rar
(3.09 KiB) Pobrany 155 razy

ODPOWIEDZ