Problem z exomizerem ?

Szukasz drobnej pomocy przy kodowaniu, albo chcesz przedstawić światu swoją gotową lub w trakcie realizacji produkcję? To właściwy dział.
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
zbych
Posty: 28
Rejestracja: czw mar 08, 2018 11:24 am

Problem z exomizerem ?

#1 Post autor: zbych » pn mar 09, 2020 8:47 pm

Zacząłem sobie w moim projekcie dodawać procedurkę obsługi klawiatury, dodałem i wszystko działa, zmieniłem flage kompilacji z wersji dyskietkowej na kartridż wprowadziłem kilka poprawek, wróciłem do wersji dyskietkowej skompilowałem i... nagle jeden plik (z muzyką) dekompresuje się tylko do ok. 1/3 rozmiaru.
Plik z danymi się nie zmienił, tym bardziej że w wersji .crt ładuje i dekompresuje się poprawnie. W wersji dyskietkowej ładuje się ok (sprawdzałem to co się odczytało z dyskietki z tym co było w pliku) ale dekompresuje się tylko część. Przerwania są wyłączone więc raczej wykluczam ich wpływ.
Próbowałem dopisać coś na koniec danych muzycznych i to co dopisałem pokazuje się po dekompresji. Zmieniałem adres danych źródłowych (skompresowanych) zmieniałem też adres docelowy dekompresji (ale tylko o $FF bajtów) ale efekt był ten sam.
Jeszcze tak w ostatniej chwili przypomniało mi się że pojawił się jakiś czas temu exomizer 3 więc go zastosowałem ale efekt był ten sam. Chyba będę musiał ten jeden plik zostawić nieskompresowany bo wygląda na to że reszta działa ok. Ktoś się z takim czymś spotkał (może jakieś propozycje co ewentualnie mogę zrobić)?
Dane kompresuję w trybie "mem".

Awatar użytkownika
Sebaloz/Lepsi.De
Posty: 3769
Rejestracja: ndz wrz 14, 2008 12:02 am

Re: Problem z exomizerem ?

#2 Post autor: Sebaloz/Lepsi.De » pn mar 09, 2020 9:12 pm

pewnie jakis blad znalazles
podziel plik z muzyka na kilka czesci, przerzuc w innej miejsce pamieci albo pozamieniaj miejscami
a po dekompresji poskladaj wszystko w calosc
__________________________
Socjopatyczna Legia Commodore

Awatar użytkownika
zbych
Posty: 28
Rejestracja: czw mar 08, 2018 11:24 am

Re: Problem z exomizerem ?

#3 Post autor: zbych » czw mar 12, 2020 6:25 pm

Jako ciekawostkę powiem że znalazłem przyczynę. Z jednej strony była to wina narzędzia C64studio które mimo pewnych ułomności jest fajne i polecam je zwłaszcza początkującym - zrobiłem sobie aktualizację do najnowszej wersji i tam został poprawiony błąd dzięki któremu mój kod dobrze działał :) (chodziło o !ifndef) ale to była też wina loadera Covert Bitops bo w jednym pliku znajdowała się definicja wpływająca na kompilację exomizera i w starszej wersji C64Studio była ona ignorowana przez ten błąd.

Awatar użytkownika
Nitro
Posty: 1271
Rejestracja: śr wrz 03, 2008 8:23 pm
Grupa: Black Sun

Re: Problem z exomizerem ?

#4 Post autor: Nitro » czw mar 12, 2020 7:14 pm

Dobrze, że Ci tak szybko zeszło... A ogólnie najgorszy rodzaj bugów - działa u siebie a wisi u ciebie. Ja z Krillem z tydzień wieki temu wisieliśmy na IRCu debugując mój konfig :/ Może napisz konkretne zabugowane wersje tooli dla potomności.

Awatar użytkownika
zbych
Posty: 28
Rejestracja: czw mar 08, 2018 11:24 am

Re: Problem z exomizerem ?

#5 Post autor: zbych » czw mar 12, 2020 10:20 pm

C64 Studio v5.8 - nieprawidłowe działanie !IFNDEF

COVERT BITOPS Loader/Depacker V2.26 - należy uważać podczas stosowania z osobno wywoływanym Exomizerem 2.x/3.x ponieważ w pliku cfg_unp.asm (czyli dla konfiguracji nieskompresowane ładowanie) jest zadeklarowane LITERAL_SEQUENCES_NOT_USED = 0 - co niezależnie od podanej wartości powoduje zadeklarowanie, więc może spowodować błędne działanie Exomizera, dlatego lepiej to zakomentować jeśli nie używamy.

ODPOWIEDZ