tryby graficzne na C64

Forum, na którym możemy pogadać o wszelakim oprogramowaniu na C64, grach, programach.
Wiadomość
Autor
joodas
Posty: 321
Rejestracja: 05 wrz 2009, 11:42
Grupa: Albion Crew

tryby graficzne na C64

#1 Post autor: joodas »

Witam wszystkich,

Bladze po sieci w poszukiwaniu opisow nowych trybow graficznych C64 i nie moge sie w nich polapac. W momencie gdy opuszczalem scene kolorowe logosy rysowalo sie na Advanced Art Studio, obrazki we FLI lub w IFLI w roznych edytorach. Czy moglby ktos napisac jakie nowe ryby graficzne zostaly opracowane i jakie edytory sie uzywa do rysowania obrazkow? Czy istnieje jakis rozdzial co do trybow uzytkowanych do rysowania logosow i obrazkow?

Dzieki wielkie

kotrobot
Posty: 2381
Rejestracja: 06 lis 2008, 13:55
Grupa: ŁYSI

#2 Post autor: kotrobot »

Sprawdź to. Jest trochę informacji.

http://noname.c64.org/csdb/release/?id=33660

Awatar użytkownika
SUDi
Posty: 1393
Rejestracja: 04 lis 2008, 23:03

#3 Post autor: SUDi »


Awatar użytkownika
skull
Posty: 760
Rejestracja: 15 wrz 2008, 08:18
Grupa: samar

#4 Post autor: skull »

Jeśli jeszcze chwile zaczekasz, to przed świętami pojawi się numer C&A fan, w który bedzie mój art. o NUFLI- ale również mały przegląd innych współczesnych trybów na c64.
Bo pecet to zwykły banan...

xpo
Posty: 25
Rejestracja: 11 sie 2010, 03:09

#5 Post autor: xpo »

hej. tu tez znajdziesz sporo informacji o formatach graficznych na komode

http://www.algotechproductions.com/arti ... xmodes.htm

Awatar użytkownika
Nitro
Posty: 1550
Rejestracja: 03 wrz 2008, 20:23
Grupa: Black Sun

#6 Post autor: Nitro »

Heh, odkop wątku, rzadka rzecz na tym forum, z racji bycia świeżym userem jesteś usprawiedliwiony, ale na przyszłość tego nie rób.
Tj. patrz na daty tematów - autor po okresie czasu, który minął na pewno zdobył informacje, które chciał.

k.

#7 Post autor: k. »

Oj nie sprawiedliwy nitruś, imo wątek diggera(hardware) też nie jest na swoim miejscu ale ja tam się nie czepiam.

Awatar użytkownika
Nitro
Posty: 1550
Rejestracja: 03 wrz 2008, 20:23
Grupa: Black Sun

#8 Post autor: Nitro »

Zrobione, dziw, że tego nie zauważyłem..

Awatar użytkownika
Digger
Posty: 147
Rejestracja: 18 lut 2011, 19:06
Grupa: Agony
Kontakt:

#9 Post autor: Digger »

Mowiac o NUFLI... czy ktos rozcykal displayer na zrodlo w Kick Assie? Ja zaczalem gdzies kiedys ale porzucilem z braku czasu. Ciekawi mnie jak to jest rozwiazane, podobno kod wykonuje sie na strone zerowej itd.
4 x C64 Breadbox '83, C64C, C16 '84
DualSID, 1541 Ultimate, C64SD

http://www.flickr.com/photos/digger-c64
http://play.blog2t.net

Awatar użytkownika
skull
Posty: 760
Rejestracja: 15 wrz 2008, 08:18
Grupa: samar

#10 Post autor: skull »

Digger pisze:Mowiac o NUFLI... czy ktos rozcykal displayer na zrodlo w Kick Assie? Ja zaczalem gdzies kiedys ale porzucilem z braku czasu. Ciekawi mnie jak to jest rozwiazane, podobno kod wykonuje sie na strone zerowej itd.
Nie - zresztą opisywałem to w arcie (patrz kilka postów wyżej).
Jest to napisane ciurkiem instrukcja po instrukcji kawał kodu (obszar $1000-$1fff), taki rodzaj speed code, bez żadnej pętli, a więc nie ma co się silić na źródłowki, tylko "przeklejać" żywcem.
Bo pecet to zwykły banan...

Awatar użytkownika
Sebaloz/Lepsi.De
Posty: 3962
Rejestracja: 14 wrz 2008, 00:02

#11 Post autor: Sebaloz/Lepsi.De »

Digger pisze:Ciekawi mnie jak to jest rozwiazane, podobno kod wykonuje sie na strone zerowej itd.
Tylko generator speedcode korzysta ze strony zerowej. Displayer jest w zrodlach mufflona w pliku mufflon.h, tylko ze jest tam juz skompilowany :)
skull pisze:więc nie ma co się silić na źródłowki, tylko "przeklejać" żywcem.
Taki Oswald napisal wlasna wyswietlarke nufli. Zrobil nawet wlasne tabelki do tworzenia speedcode pod $1000. Nie wiem tylko czy uzywa Kick Assa, ale chyba pod monitorem tego nie kodowal i jakies zrodla ma, wiec mozna sie do niego zglosic.
__________________________
Socjopatyczna Legia Commodore

Awatar użytkownika
Digger
Posty: 147
Rejestracja: 18 lut 2011, 19:06
Grupa: Agony
Kontakt:

#12 Post autor: Digger »

Oswald pisze:Hi Digger!

I don't know where that's coming from but its wrong :) I havent done
any NUFLI displayer so far :)

Kind regards,

O
Hmmmmmmmmmm...
4 x C64 Breadbox '83, C64C, C16 '84
DualSID, 1541 Ultimate, C64SD

http://www.flickr.com/photos/digger-c64
http://play.blog2t.net

Awatar użytkownika
Sebaloz/Lepsi.De
Posty: 3962
Rejestracja: 14 wrz 2008, 00:02

#13 Post autor: Sebaloz/Lepsi.De »

Digger pisze:
Oswald pisze:Hi Digger!

I don't know where that's coming from but its wrong :) I havent done
any NUFLI displayer so far :)

Kind regards,

O
Hmmmmmmmmmm...
User Comment
Submitted by Oswald [PM] on 28 October 2010
Leon's first try at NUFLI, the supposed feeling of lonelyness comes through nicely, the building blocks of the picture are great, but overall feels rushed. I have helped to create the executable.

User Comment
Submitted by Oswald [PM] on 28 October 2010
ofcourse I have coded a nufli displayer just for fun.

http://noname.c64.org/csdb/release/?id=95299
__________________________
Socjopatyczna Legia Commodore

Awatar użytkownika
Digger
Posty: 147
Rejestracja: 18 lut 2011, 19:06
Grupa: Agony
Kontakt:

#14 Post autor: Digger »

Oswald pisze:haha, it was just a stupid joke, meaning "ofcourse I havent coded a displayer" ;)
No i widzicie.
4 x C64 Breadbox '83, C64C, C16 '84
DualSID, 1541 Ultimate, C64SD

http://www.flickr.com/photos/digger-c64
http://play.blog2t.net

Awatar użytkownika
skull
Posty: 760
Rejestracja: 15 wrz 2008, 08:18
Grupa: samar

#15 Post autor: skull »

co tak się uparłeś na tą źródłówkę? Przecież to cały kawał kodu w którym praktycznie nic nie można modyfikować, bo od razu stracisz synchronizację rastra.
Wytnij z pliku obrazka (zgraj pod monitorem vice-a obszar $1000-$1fff, oraz kawałek od $3000) i wklejaj to do kodu na zasadzie binarki.

No chyba, że zamierzasz napisać własny edytor do nufli.
Bo pecet to zwykły banan...

Awatar użytkownika
Nitro
Posty: 1550
Rejestracja: 03 wrz 2008, 20:23
Grupa: Black Sun

#16 Post autor: Nitro »

Również nie wiem o co chodzi, jednolitego displayera jako takiego do NUFLI nie ma - kod jest generowany w zależności od potrzeb co do zmieniania kolorów.
Trzeba tylko wpiąć się do exek'a z Mufflona z własnym kodem.

Awatar użytkownika
Digger
Posty: 147
Rejestracja: 18 lut 2011, 19:06
Grupa: Agony
Kontakt:

#17 Post autor: Digger »

OK, no kumam. Chciałem zastosować NUFLI to wyświetlenia generatywnych efektów ale to nie da rady w ten sposób. Może uda mi się to zmontować w czystym FLI.
4 x C64 Breadbox '83, C64C, C16 '84
DualSID, 1541 Ultimate, C64SD

http://www.flickr.com/photos/digger-c64
http://play.blog2t.net

Awatar użytkownika
Nitro
Posty: 1550
Rejestracja: 03 wrz 2008, 20:23
Grupa: Black Sun

#18 Post autor: Nitro »

Chcesz efekt z dużą ilością kolorów, mam rację? Jak tak, to polecam zapoznanie się z trybem 2x2 - przykłady w Movie World, Real, Larch...
Są do niego pełne źródła, zjada 50% mocy tam, gdzie jest wyświetlany.
Do tego mamy jeszcze tryb 2x1 - You Know The Routine i 4x2 w Snapshot'cie.

Awatar użytkownika
Digger
Posty: 147
Rejestracja: 18 lut 2011, 19:06
Grupa: Agony
Kontakt:

#19 Post autor: Digger »

Dzieki Nitro, idealnie to chce 4 niezalezne kolory w bloku 4x2 pixele co oczywiscie jest niemozliwe :(
4 x C64 Breadbox '83, C64C, C16 '84
DualSID, 1541 Ultimate, C64SD

http://www.flickr.com/photos/digger-c64
http://play.blog2t.net

Awatar użytkownika
Nitro
Posty: 1550
Rejestracja: 03 wrz 2008, 20:23
Grupa: Black Sun

#20 Post autor: Nitro »

Niestety C64 to nie Amiga, trzeba iść na kompromisy :) Tryb 2x2 występuje w wersji z interlace'm i bez, zobacz sobie jak to wygląda, IMHO interlace jest całkowicie bezbolesny, nawet dodaje uroku tworząc dla oka takie hmm. mikroobwódki dookoła pikseli. Tylko to wszystko na CRT i najlepiej na real sprzęcie.

ODPOWIEDZ