Kernel loader i SD2IEC

Szukasz drobnej pomocy przy kodowaniu, albo chcesz przedstawić światu swoją gotową lub w trakcie realizacji produkcję? To właściwy dział.
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
carrion
Posty: 2329
Rejestracja: 27 lut 2009, 17:38
Kontakt:

Kernel loader i SD2IEC

#1 Post autor: carrion »

Witam
Nie bardzo wiem jak to na szybko sprawdzić więc pytam.
1. Czy jak użyję loadera z kernela to takie ładowanie zadziała z SD2IEC?
2. Takie ładowanie jest oczywiście wolne, ale jeśli będzie na pokłądie Action, Final albo inny card to czy ładowanie z kernela będzie przyspieszone?

piszę takie małe coś i chciałbym aby działało na SD2IEC i w miarę szybko ładowało.
TIA

C
c64portal.pl, retronavigator.com

Awatar użytkownika
Nitro
Posty: 1544
Rejestracja: 03 wrz 2008, 20:23
Grupa: Black Sun

Re: Kernel loader i SD2IEC

#2 Post autor: Nitro »

Tak, ale lepiej użyć loadera Krilla[lub inne] - konfigurujesz go ze wsparciem dla ładowania via kernal plus fastloader i wtedy na gołym C64+1541 jest szybko, jest cokolwiek innego niż 1541, transmisja idzie przez kernal.

Awatar użytkownika
wegi
Posty: 839
Rejestracja: 14 lip 2009, 01:17

Re: Kernel loader i SD2IEC

#3 Post autor: wegi »

SD2IEC wspiera Dream Load by Ninja, z cartów wspiera loader z FC3. Z AR nie zadziała turbo. Na SD2IEC można obejrzeć kilka dem, które mają Dream Load jak np. Error23 91% czy Pseudocode by Noice
2021.06.16 "U mnie w okolicy też nikt nie umarł - ale nie będę na tej podstawie twierdził, że Covid nie istnieje ani że nie jest żadnym zagrożeniem"

2023.09.09 U mnie też nikt nie umarł włącznie z ciotką chorą na białaczkę. Dwukrotnie zaszczepiona dostała covida w szpitalu - żyje. Ta plandemia to już jak Bóg - wszędzie jest i nikt go nie widział.

Awatar użytkownika
rs2322
Posty: 162
Rejestracja: 25 sty 2018, 20:39
Kontakt:

Re: Kernel loader i SD2IEC

#4 Post autor: rs2322 »

Ja uzywam tego z powodzeniem [SD2IEC Kernal 2.2],

http://csdb.dk/release/?id=159050
rs2322 [ten z banem od Raf'a] z forum c64power
Projekty elektroniki, pamięci sram, eprom, eeprom, flash, programowanie free.
kontakt: rs2322[at]interia.pl

Awatar użytkownika
Nitro
Posty: 1544
Rejestracja: 03 wrz 2008, 20:23
Grupa: Black Sun

Re: Kernel loader i SD2IEC

#5 Post autor: Nitro »

rs: zły strzał, tu chodzi o kod do ładowania[loader].

Awatar użytkownika
carrion
Posty: 2329
Rejestracja: 27 lut 2009, 17:38
Kontakt:

Re: Kernel loader i SD2IEC

#6 Post autor: carrion »

dokładnie... Nitro ma rację
jak znajdę chwilę czasu to przetestuję zwykłe ładowanie kernelowe z włożonym FCIII. Jeśli wszystko dobrze rozumiem powinno być szubko.
c64portal.pl, retronavigator.com

Awatar użytkownika
Nitro
Posty: 1544
Rejestracja: 03 wrz 2008, 20:23
Grupa: Black Sun

Re: Kernel loader i SD2IEC

#7 Post autor: Nitro »

wegi już napisał, że AR nie wspiera, wspiera tylko FCIII i dwa inne systemy.
Zerknąłem drugi raz i loader krill'a nie wspiera szybkiej transmisji przy SD2IEC - będzie wolno, chyba, że w slocie będzie FC3 który podmienia procedury KERNALA. Chyba, że się pogryzą, nie wiem.
Bezpieczną opcją będzie jak mówi wegi Dreamload, gdzie rzeczywiście jest dobre wsparcie dla SD2IEC a w przypadku normalnej stacji też będzie dopał.


Info z oficjalnej strony.
SD2IEC INFO
OF ALL THE METHODS OF LOADING STUFF INTO YOUR COMMODORE, TFW8B'S SD2IEC SD CARD INTERFACES ARE THE BUSINESS. SD2IEC PROVIDES MUCH OF THE FUNCTIONALLY A 1541 DISK DRIVE, SUPPORTS FAST LOADERS LIKE JIFFYDOS, FINAL CARTRIDGE III AND EPYX FASTLOAD. TFW8B.COM VERSION OF THE SD2IEC IS THE MOST COMMON METHOD OF LOADING/SAVING ON A COMMODORE 8BIT TODAY!
Info z wiki:
Supports the JiffyDOS fast serial bus protocol, the Final Cartridge 3 fastloader/fastsaver, DreamLoad, Exos, GEOS

Nameless
Posty: 285
Rejestracja: 04 lis 2013, 11:23

Re: Kernel loader i SD2IEC

#8 Post autor: Nameless »

a jak byś użył tego ?
https://www.c64-wiki.com/wiki/SJLOAD

Awatar użytkownika
Nitro
Posty: 1544
Rejestracja: 03 wrz 2008, 20:23
Grupa: Black Sun

Re: Kernel loader i SD2IEC

#9 Post autor: Nitro »

Supports the JiffyDOS fast serial bus protocol, the Final Cartridge 3 fastloader/fastsaver, DreamLoad, Exos, GEOS
Zerknąłem, i być może jest to najlepsza opcja jeśli program ma chodzić tylko z SD2IEC.[albo stacjami z Jiffy]

carrion: nie podałeś kluczowej informacji, ma to chodzić ze zwykłą stacją[szybko?] czy nie?

Awatar użytkownika
carrion
Posty: 2329
Rejestracja: 27 lut 2009, 17:38
Kontakt:

Re: Kernel loader i SD2IEC

#10 Post autor: carrion »

@nitro
1. po pierwsze ma chodzić na SD2IEC i na zwyklej stacji
2. jak się da to ma działać szybko.

stąd były moje pytania. w pierwszej kolejności zrobię na loaderach kernalowych (jeśli będzie FCIII który ustawia wektory to też będzie szybko)
dopiero potem chciałem szukać czegość na podmianę aby było i kompatybilnie i szybko.
c64portal.pl, retronavigator.com

Awatar użytkownika
Nitro
Posty: 1544
Rejestracja: 03 wrz 2008, 20:23
Grupa: Black Sun

Re: Kernel loader i SD2IEC

#11 Post autor: Nitro »

Ja bym zamiast się bawić od razu zaczął od Dreamloada, masz gwarancję, że na SD2IEC będzie mega szybko a i na normalnej stacji szybkość będzie przyzwoita choć oczywiście nie umywająca się do współczesnych loaderów. Użyłem go w moim pierwszym demie i nie narzekałem.

Awatar użytkownika
skull
Posty: 760
Rejestracja: 15 wrz 2008, 08:18
Grupa: samar

Re: Kernel loader i SD2IEC

#12 Post autor: skull »

Zależy, jak ma wyglądać to ładowanie - jeśli ekran ma być wyłączony, to możesz skorzystać z dowolnego dla sd2iec (oczywiście również zwykłe load z kernala). Z doświadczenia wiem (sdbrowse) że ładowanie, ładowaniem, ale zawsze musi być, przynajmniej na początku, przesłanie loader-a do urządzenia. No a przesłanie jest już na standardowej transmisji kernalowej (bo nie wystarczy odbierać bajtów, trzeba je również wysyłać).
JEDYNE odstępstwo od tej reguły daje JiffyDos - który ma również własny protokół wysyłania (szybszy - mowa cały czas o SD2IEC) i dodatkowo jest 100% kompatybilny z standardowym kernalem ($ED40).
Wyciąłem te protokoły z oryginalnego Jiffy dostosowałem do potrzeb i użyłem zarówno do wysyłania jak i odbiera danych - bez potrzeby wymiany ROM-u w c64 (na JiffyDOS).
Ponieważ oprogramowanie SD2IEC tylko symuluje urządzenie na IEC - ważna jest sekwencja nadawczo-odbiorcza - po niej SD2IEC wie (albo nie wie) z jakim "loaderem" ma do czynienia i odpowiednio się dostosowuje.
Bo pecet to zwykły banan...

ODPOWIEDZ