Srodowisko programistyczne C64 na PC

Szukasz drobnej pomocy przy kodowaniu, albo chcesz przedstawić światu swoją gotową lub w trakcie realizacji produkcję? To właściwy dział.
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Nitro
Posty: 1293
Rejestracja: 03 wrz 2008, 20:23
Grupa: Black Sun

#61 Post autor: Nitro »

Proponuje spróbować Eclipse+WUDSN, aktualnie WUDSN zaczął natywnie obsługiwać KickAssemblera.
Ja ok. pół roku temu właśnie przesiadłem się na zhackowanego przeze mnie WUDSN'a, profity: doskonały system zakładek, autouzupełnianie oszczędzające szukania dokładnej nazwy rzadko używanej zmiennej, bezstresowa integracja z systemami kontroli wersji i pare innych.

kotrobot
Posty: 2283
Rejestracja: 06 lis 2008, 13:55
Grupa: URDAD

#62 Post autor: kotrobot »

Efekty zobaczymy oczywiście na Xie? ;)
Olo forum atakuje. Żadnej litości nie czuje.

Awatar użytkownika
Nitro
Posty: 1293
Rejestracja: 03 wrz 2008, 20:23
Grupa: Black Sun

#63 Post autor: Nitro »

Tia, ale nie tegorocznym ;)

Awatar użytkownika
kenji
Posty: 708
Rejestracja: 06 wrz 2009, 20:58
Grupa: Dream

#64 Post autor: kenji »

Wspominałeś o tym na Pierniku jeśli dobrze pamiętam.
Może jakiś tutorial? :) :D
. : dream : .

Awatar użytkownika
Nitro
Posty: 1293
Rejestracja: 03 wrz 2008, 20:23
Grupa: Black Sun

#65 Post autor: Nitro »

Nie byłem na pierniku ;) Sorry, ogólnie wprowadziłem w błąd, jednak nadal nie ma oficjalnego supportu KickAssa w WUDSN'ie :/ Nieoficjalny to BAT'y, w jego przypadku boli to, że po uruchomieniu emulatora IDE się zawiesza aż do jego zamknięcia.

carrion
Posty: 1890
Rejestracja: 27 lut 2009, 17:38
Grupa: Bonzai
Kontakt:

#66 Post autor: carrion »

ja w zasadzie używam i Eclipse i KickAssa (tak, czasami bawię się w kodera ;) ) ale bez tego plugina WU..coś tam.
Po prostu zrobiłem sobie uruchamiach (nie wiem jak to inaczej nazwać) grzie na sztywno podałem ścieżkę do jara Kickasa a jako parametr dla niego podaję aktualnie otwarty plik. Odpala się to przez CTRL-F11 (w menu Run).
Przyjrzę się temu plugonowi jednak, bo podświetlani i dokańczanie zmiennych brzmi zachcęjąco.
c64portal.pl

Awatar użytkownika
kenji
Posty: 708
Rejestracja: 06 wrz 2009, 20:58
Grupa: Dream

#67 Post autor: kenji »

Nitro pisze:Nie byłem na pierniku ;)
Już wiem skąd mi się to wzięło. Pisałeś o tym na forum :) Nie dawało mi to spokoju.
. : dream : .

gryf
Posty: 54
Rejestracja: 14 kwie 2012, 10:31
Grupa: Elysium

#68 Post autor: gryf »

Ja zacząłem się trochę bawić assemblerem (żeby sprawdzić czy pamiętam jeszcze jak się skrola pisze ;P - nie pamiętam!) i zestawiłem sobie Vima + kickassembler + vice + opcjonalnie makefile.

Zrobiłem podświetlanie składni (), który:
  • pokazuje innym kolorem mnemoniki rozgałęzień
  • odpowiednio koloruje wszystkie tryby wspierane przez Kick (czyli podświetli lda.imm, ale nie podświetli lda.rel ani LDA itd)
  • podświetla dyrektywy assemblera
  • podświetla funkcje i metody obiektów, jakie daje Kick
Do tego napisałem prosty filtr, który zmienia sposób w jaki kick wypluwa błędy na taki jaki jest w gcc, dzięki czemu bez żadnych dodatkowych zabiegów widzę błędy w quickfix vima (i mogę po nich nawigować). Przykład na zrzucie.

Do tego mam napisany Makefile, który potrafi:
  • użyć kickassemblera + filtr by zbudować program
  • skompresować go pycrunchem
  • uruchomić program w vice
Załączniki
vim_kick.png
vim_kick.png (11.83 KiB) Przejrzano 14493 razy

Awatar użytkownika
kenji
Posty: 708
Rejestracja: 06 wrz 2009, 20:58
Grupa: Dream

#69 Post autor: kenji »

Podzielisz się tymi plikami?


Eclipse + WUSDN + kickass idzie skonfigurować tak że kompiluje się do pliku wykonywalnego. Nie mogę jeszcze opanować automatycznego uruchamiania Vice.
. : dream : .

Awatar użytkownika
skull
Posty: 760
Rejestracja: 15 wrz 2008, 08:18
Grupa: samar

#70 Post autor: skull »

eee no dajcie jakieś "gotowce" chętnie bym popatrzył jak to działa.
Bo pecet to zwykły banan...

Awatar użytkownika
kenji
Posty: 708
Rejestracja: 06 wrz 2009, 20:58
Grupa: Dream

#71 Post autor: kenji »

Skull: Opis WUDSN jest tutaj
http://wudsn.com/content.php#InstallingEclipse

Trzeba tylko poustawiać ścieżki do kickassa
. : dream : .

gryf
Posty: 54
Rejestracja: 14 kwie 2012, 10:31
Grupa: Elysium

#72 Post autor: gryf »

Minimalny setup w załączniku – użyty scroll 2x2 z przykładowych programów dołączonych do KickAssemblera.

Do działania tego całego interesu wymagany jest Python (filtr jest w nim napisany) i chyba jednak jakieś środowisko uniksowe (Linuksy, *BSD, może MacOSX, może Cygwin pod Windows), bo korzystam tam z make, rm, xterm/urxvt, mv.

W Makefile trzeba poustawiać ścieżki w zmiennych na górze pliku.
Załączniki
sample.zip
przykładowy projekt z makefilem
(7.57 KiB) Pobrany 517 razy

Awatar użytkownika
BagoZonde
Posty: 56
Rejestracja: 15 gru 2011, 09:33
Grupa: Commocore
Kontakt:

#73 Post autor: BagoZonde »

kenji pisze:Czy udało się komuś sprzęgnąć tandem Notepad++ + kick assembler? Tak żeby nacisnąć np. F6 i edytowany plik żeby się kompilował i uruchomił w emulatorze.
Czytając dalsze posty odnośnie WUDSN brzmi to interesująco, ale nie mam czasu za bardzo na przyswajanie środowiska do moich potrzeb choć pewnie zaoszczędziłoby mi to czasu na przyszłość trochę. Tak jak mam teraz jest w miarę ok. Używam 64tass przez Notepad++. Mi właśnie brakuje tego odpalania w Vice jeszcze. W Notepadzie sobie zainstalowałem plugin NppExec a tak wygląda moja składnia wykonywana przez CTRL+F6:

D:\64tass-1.46\64tass.exe -C -a -B -i "$(FULL_CURRENT_PATH)" -o "$(CURRENT_DIRECTORY)/$(NAME_PART).prg"

Gdy wpisuję drugą komendę, by uruchomiło mi Vicka to proces się uruchamia i tyle, Vice się nie pokazuje. Odpalić chciałem przez zwykłe: D:\Vice\x64 "$(CURRENT_DIRECTORY)/$(NAME_PART).prg"

Dlatego też moja sekwencja odpalania w Vice (na warpie jeżeli nie robię nic na timing) wygląda tak:

1. Save
2. CTRL+F6
3. Mam otwarte w dolnym rogu małe okienko z executem a nieco powyżej Vice, więc robię drag & drop.

Jest to więc trochę uciążliwe, ale do przeżycia ;).

Wie ktoś natomiast jak załatwić taką rzecz:

Chcę mieć możliwość kompilowania kilku projektów na uniwersalnych ustawieniach w NppExec, dajmy na to, że mam dwa katalogi PROJECT1 i PROJECT2:

PROJECT1
---project1.asm
------includes/move_screen.asm
------includes/do_something.asm
------includes/function_draw_nothing.asm

PROJECT2
---project2.asm
------includes/kill_your_commodore.asm

i teraz jak ustawić NppExec, abym mógł wprowadzać zmiany np: w function_draw_nothing.asm i żeby przez CTRL+F6 kompilowało mi project1.asm? A po edycji kill_your_commodore.asm kompilowało mi project2.asm? Oczywiście czasem może przyjść potrzeba edycji czegoś w innym katalogu lub w tym samym, w którym znajduje się kompilowane źródło.

Teraz działa mi to tak, że mogę kompilować dowolny projekt, ale muszę przejść do project1.asm lub project2.asm żeby go skompilować. Jest to trochę uciążliwe gdy edytuję coś w include'ach.

Awatar użytkownika
Nitro
Posty: 1293
Rejestracja: 03 wrz 2008, 20:23
Grupa: Black Sun

#74 Post autor: Nitro »

W jednej kwestii chyba mogę pomóc: napisz sobie jednego bat'a i go odpalaj, np:
java -jar c:\kickassembler\kickassembler\kickass.jar %1 -showmem -vicesymbols -aom
C:\WinVICE-2.3-x64\x64.exe -moncommands %2 %3

Awatar użytkownika
Cancerek
Posty: 25
Rejestracja: 11 kwie 2010, 23:22

#75 Post autor: Cancerek »

Udało mi się tak skonfigurować Eclipse i WUDSN 1.6.3 by po kompilacji kickassem uruchamiał się VICE. Ustawienie jest proste, krótki opis:
w preferencjach zakładka Assembler ustawiamy ścieżkę dostępu do kickassa. W zakładce C64 compilers z listy wybieramy Default Application, a w zakładce User Defined Application w polu Command Line wpisujemy: -execute C:\ścieżka dostepu do VICE\x64.exe. To wszysto w setupie.
Po wybraniu opcji compile & run uruchomi się okienko VICE z załadowanym programem. U mnie działa :).

Awatar użytkownika
Defiant
Posty: 31
Rejestracja: 15 gru 2015, 14:29

#76 Post autor: Defiant »

Dzięki jak znalazł :D

viper
Posty: 16
Rejestracja: 13 wrz 2008, 16:23
Grupa: Lasser, Samar

Re: Srodowisko programistyczne C64 na PC

#77 Post autor: viper »

Czy posiada ktoś linka z tej strony ?
http://csdb.dk/release/?id=116290

Awatar użytkownika
Nitro
Posty: 1293
Rejestracja: 03 wrz 2008, 20:23
Grupa: Black Sun

Re: Srodowisko programistyczne C64 na PC

#78 Post autor: Nitro »

I know the feeling mate. Only the spanish version of the IDE is downloadable.
Z mojej strony polecam WUDSN'a, aktualnie już mamy pełne wsparcie dla KickAssa i wszystko ładnie działa.

Jak ktoś nie trawi Eclipse'a[do którego WUDSN jest pluginem] to z IDE dojrzałych zostaje chyba tylko relaunch:
http://csdb.dk/release/?id=151254

Awatar użytkownika
kenji
Posty: 708
Rejestracja: 06 wrz 2009, 20:58
Grupa: Dream

Re: Srodowisko programistyczne C64 na PC

#79 Post autor: kenji »

Czy ktoś może używa zestawu Sublime + KickAssembler + Debbuger ? Za cholerę nie udaje mi się tego skonfigurować. Ciągle jakieś kłopoty z Javą. Co ciekawe duet Notepad++ & KickAss działają doskonale. WTF?

Mówimy oczywiście o systemie M$
. : dream : .

carrion
Posty: 1890
Rejestracja: 27 lut 2009, 17:38
Grupa: Bonzai
Kontakt:

Re: Srodowisko programistyczne C64 na PC

#80 Post autor: carrion »

a ja na ten przykład używam... bez debuggera co prawda, ale działa. na Mac OS i na Win 10...
w czym masz problem dokładnie

ps.
kurna Kenji? Ty żyjesz?
c64portal.pl

ODPOWIEDZ