jako przekonwertowac grafike zeby wygladala identycznie?

Dział przeznaczony na pogaduszki o naszej wspaniałej scenie.
Wiadomość
Autor
bart73
Posty: 17
Rejestracja: 24 sty 2012, 15:42

jako przekonwertowac grafike zeby wygladala identycznie?

#1 Post autor: bart73 »

Witam

W photoshopie ustawilem okno o rozdzielczosci 320x200
z emulatora CCS sciagnalem palete kolorow, uzylem 8 kolorow z 16
narysowalem ladna dziewczyne i zapisalem jako bmp indexowane

teraz chcialbym przekonwertowac ta grafike na format C64 ale tak zeby wygladala identycznie jak na PC

probowalem w Timanthes ale raz ze paleta sie zmienia dwa ze potem nie moge tego zapisac.

Nie znam sie za dobrze na formatach graficznych c64 ale wydawalo mi sie ze w standardowej rozdzialce moge uzyc 7 kolorow + background

Nie wiem moze w photoshopie cos zle zalozylem? Idea byla taka zeby w photoshopie zasymulowac srodowisko graficzne takie jakie jest w C64.

Znajdzie sie grafik ktory podpowie jak to zrobic?

aha konwersja ma polegac tylko na zmianie formatu.

pozdrawiam
EdiMan

bimber
Posty: 813
Rejestracja: 16 wrz 2008, 10:16
Grupa: arise

Re: jako przekonwertowac grafike zeby wygladala identycznie?

#2 Post autor: bimber »

bart73 pisze: wydawalo mi sie ze w standardowej rozdzialce moge uzyc 7 kolorow + background
http://www.studiostyle.sk/dmagic/gallery/gfxmodes.htm
powodzenia :)

Awatar użytkownika
Nitro
Posty: 1544
Rejestracja: 03 wrz 2008, 20:23
Grupa: Black Sun

#3 Post autor: Nitro »

Spróbuj ProjectOne, konwerter w nim jest mocno zaawansowany:
http://noname.c64.org/csdb/release/?id=86776

Awatar użytkownika
Sebaloz/Lepsi.De
Posty: 3949
Rejestracja: 14 wrz 2008, 00:02

#4 Post autor: Sebaloz/Lepsi.De »

Sprobuj skonwertowac do Nufli
http://noname.c64.org/csdb/release/?id=93314
__________________________
Socjopatyczna Legia Commodore

Awatar użytkownika
Nitro
Posty: 1544
Rejestracja: 03 wrz 2008, 20:23
Grupa: Black Sun

#5 Post autor: Nitro »

No tak, rzeczywiście, z twojego opisu wynika, że robiłeś obrazek z ograniczeniami NUFLI.

Awatar użytkownika
carrion
Posty: 2329
Rejestracja: 27 lut 2009, 17:38
Kontakt:

#6 Post autor: carrion »

Tak na logike...
Jak chcesz użyć do konwersji timanthesa to z niego wypluj sobie palete do photoshopa i dopiero napixluj to co chcesz.

Zadaj sobie jadnak podstawowe pytania:
1. Jakie c64 ma rozdzielczosci?
2. Jakie w tych rozdzielcozsciach mam ograniczenia?
3. Jakie narzedzia pozwolą mi osiągnąć to co mam na myśli.

Zabrałeś sie do tego niestey od dupy strońy i teraz sie obrażasz że się nie chce skonwertować.

A na konies...
Jesli potrafisz namalować coś w photoshopie to maluj w 24 bitach. Timanthes super sobie radzi z konwertowaniem. Trzeba tylko troche poeksperymentować
c64portal.pl, retronavigator.com

bart73
Posty: 17
Rejestracja: 24 sty 2012, 15:42

#7 Post autor: bart73 »

Sebaloz/Lepsi.De pisze:Sprobuj skonwertowac do Nufli
http://noname.c64.org/csdb/release/?id=93314
OK przekonwertowalem ale niestety jak probuje go otworzyc w nufli editor to mi wyskakuje error

Awatar użytkownika
carrion
Posty: 2329
Rejestracja: 27 lut 2009, 17:38
Kontakt:

#8 Post autor: carrion »

po skonwertowaniu plik jest gotowy do uruchomienia
SYS 12288
albo g $3000 w monitorze

plik powinno bez problemu dać się załadować do nufli editora jako niespakowany.
c64portal.pl, retronavigator.com

bart73
Posty: 17
Rejestracja: 24 sty 2012, 15:42

#9 Post autor: bart73 »

carrion pisze:po skonwertowaniu plik jest gotowy do uruchomienia
SYS 12288
albo g $3000 w monitorze

plik powinno bez problemu dać się załadować do nufli editora jako niespakowany.
nie wiem nufli go nie widzi poprostu

Awatar użytkownika
Nitro
Posty: 1544
Rejestracja: 03 wrz 2008, 20:23
Grupa: Black Sun

#10 Post autor: Nitro »

Wyślij oryginalną grafikę, wyślij plik nufli, coś zaradzimy :)

bart73
Posty: 17
Rejestracja: 24 sty 2012, 15:42

#11 Post autor: bart73 »

Nitro pisze:Wyślij oryginalną grafikę, wyślij plik nufli, coś zaradzimy :)
Dzieku Nitro za chec pomocy ale tak czy siak musze sobie jakos z tym problemem poradzic zebym przy nastepnej grafice juz wiedzial co robic.

Teraz robie to tak:

Mufflon wygenerowal mi plik ANIA.NUF, niestety nie w takiej palecie jaka sobie zalozylem.

Odpalam emulator np. CCS64V3.8
pod emulkiem uruchamiam nufli-editor-v1.12

naciskam strzalke zeby wejsc do 'DISK MENU'
wciskam 'SHIFT L' i wpisuje nazwe pliku

dostaje info 74, DRIVE NOT READY,00,00
i tu sie wykladam

Awatar użytkownika
carrion
Posty: 2329
Rejestracja: 27 lut 2009, 17:38
Kontakt:

#12 Post autor: carrion »

Plik musi byc na dyskietce.
Tzn zrod obraz .d64 tam przezuc ten plik, dyskietke podmontuj w vice i dopiero zaladuj.

Imo lepiej zaczynaj z timanthesem a nie z nufli....
c64portal.pl, retronavigator.com

bart73
Posty: 17
Rejestracja: 24 sty 2012, 15:42

#13 Post autor: bart73 »

carrion pisze:Plik musi byc na dyskietce.
Tzn zrod obraz .d64 tam przezuc ten plik, dyskietke podmontuj w vice i dopiero zaladuj.

Imo lepiej zaczynaj z timanthesem a nie z nufli....
Tak zrobilem
W starcommander stworzylem obraz dyskietki i wrzucilem do niego plik ania.nuf ktory zostal automatycznie przekonwertowany na ania.prg

Teraz jak klikne D to pokazuje mi sie katalog dyskietki wraz z plikiem

potem dusze L z shiftem i bez shifta i wpisuje nazwe pliku i - dupa
nadal wyskakuje info o bledzie i dzieje sie tak zarowno pod CSS jak i pod vice

bimber
Posty: 813
Rejestracja: 16 wrz 2008, 10:16
Grupa: arise

#14 Post autor: bimber »

edytor nufli na koncu nazwy pliku dodaje .nuf - dla grafiki niespakowanej i .nup dla spakowanej. nie wiem jak zapisuje mufflon (spakowane czy nie), po prostu zrob sobie 2 pliki z takimi rozszerzeniami i przetestuj.

bart73
Posty: 17
Rejestracja: 24 sty 2012, 15:42

#15 Post autor: bart73 »

bimber pisze:edytor nufli na koncu nazwy pliku dodaje .nuf - dla grafiki niespakowanej i .nup dla spakowanej. nie wiem jak zapisuje mufflon (spakowane czy nie), po prostu zrob sobie 2 pliki z takimi rozszerzeniami i przetestuj.
Zmienilem rozszerzenie i niestety nic z tego nadal pokazuje error.

Awatar użytkownika
Sebaloz/Lepsi.De
Posty: 3949
Rejestracja: 14 wrz 2008, 00:02

#16 Post autor: Sebaloz/Lepsi.De »

mufflon zapisuje w postaci niespakowanej, ale edytor nufli wymaga 16 znakowej nazwy pliku, pierwsze 12 znakow to nazwa a od 13-znaku musi byc .NUF

zmien nazwe pliku na ANIAANIAANIA.NUF albo ANIA 8-spacji .NUF
a potem wczytaj przez SHIFT + L podajac nazwe bez .NUF czyli
ANIAANIAANIA
lub
ANIA
__________________________
Socjopatyczna Legia Commodore

Awatar użytkownika
nes
Posty: 509
Rejestracja: 21 maja 2010, 22:03
Grupa: Impact

#17 Post autor: nes »

wejdz do nufli editora, do menu dysku
zapisz spod niego jakikolwiek plik
wyswietl sobie katalog - zobaczysz jak on zapisuje rozszerzenia
_____________________
wiec - jak przerzucisz star commanderem przekonwertowany plik na obraz dyskietki, to odpal jeszcze:
http://noname.c64.org/csdb/release/?id=85865
i zmien nim tak samo nazwe swojego pliku, zeby miala w nazwie rozszerzenie .nuf na końcu
klawisze r = odczyt katalogu
e = edycja nazwy
w = zapis katalogu

w nufli edytorze ładuje się przez shift+l, podajac sama nazwe bez .nuf i wszystko działa, sprawdzilem wlasnie.

Obrazek

@sebaloz - byłeś minutę szybszy :D
"A ile zrobisz pompek ?" (c) 2o11 eLban
http://apt.hopto.org/nes/impact/

bart73
Posty: 17
Rejestracja: 24 sty 2012, 15:42

#18 Post autor: bart73 »

nes pisze:wejdz do nufli editora, do menu dysku
zapisz spod niego jakikolwiek plik
wyswietl sobie katalog - zobaczysz jak on zapisuje rozszerzenia
_____________________
wiec - jak przerzucisz star commanderem przekonwertowany plik na obraz dyskietki, to odpal jeszcze:
http://noname.c64.org/csdb/release/?id=85865
i zmien nim tak samo nazwe swojego pliku, zeby miala w nazwie rozszerzenie .nuf na końcu
klawisze r = odczyt katalogu
e = edycja nazwy
w = zapis katalogu

w nufli edytorze ładuje się przez shift+l, podajac sama nazwe bez .nuf i wszystko działa, sprawdzilem wlasnie.

Obrazek

@sebaloz - byłeś minutę szybszy :D
DZIEKI 100 KROTNE DZIEKI - działą!!!!!!
Odpalilem plik w nufli edytorze i od razu mam kolejne i mam nadzieje ze ostatnie pytanie - jak w tym programie podmienic kolor, czy jest mozliwa globalna podmiana jednego koloru na inny czy np trzeba wybrac jakis kolor z palety i poleceniem fill wypelniac nim inny kolor poszczegolnymi partiami obrazka?

jak to zrobic?

czy jest jakis opis klawiszologii tego programu?

Awatar użytkownika
carrion
Posty: 2329
Rejestracja: 27 lut 2009, 17:38
Kontakt:

#19 Post autor: carrion »

jest help jak się nacisnie chyba klawisz DEL w C64
NUFLI pozwala TYLKO stawiać pixele. a że jest to tryb specyficzny to nie licz że zmienisz pixel na jaki kolor chcesz. pamiętaj że masz tam wplecione rozciągnięte sprity

dla tego powiem jeszcze raz.
zacznij od jakichś "normalnych" trybów w timanthesie np od FLI.
c64portal.pl, retronavigator.com

bart73
Posty: 17
Rejestracja: 24 sty 2012, 15:42

#20 Post autor: bart73 »

carrion pisze:jest help jak się nacisnie chyba klawisz DEL w C64
NUFLI pozwala TYLKO stawiać pixele. a że jest to tryb specyficzny to nie licz że zmienisz pixel na jaki kolor chcesz. pamiętaj że masz tam wplecione rozciągnięte sprity

dla tego powiem jeszcze raz.
zacznij od jakichś "normalnych" trybów w timanthesie np od FLI.
Jasne, rozumiem ale skoro juz narysowalem dziewczyne i wystarczy podmienic kolory to zastanawiam sie czy jest to jeszcze mozliwe.

ODPOWIEDZ