X'2014

Dział przeznaczony na pogaduszki o naszej wspaniałej scenie.
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
wegi
Posty: 839
Rejestracja: 14 lip 2009, 01:17

#301 Post autor: wegi »

carrion pisze:@booker

IMO Booze lepszy od CensOxyronów. Grafika Mirage'a choć najlepsza jakąkiedykolwiek zrobił nie ratuje dema. Tym bardziej że w demie są naprawdę słabe grafiki Bitbreakera i chyba Creepera. Yazoo taki sobie IMO. Veto z tego co umiem rozpoznać to chyba tylko grafikę do end-parta robił (?!?)
W Booze grafika też nie powala - choć szacun za XFLI. Ale te konwertowane grafiki Dane'a,m a zwłaszcza Snowden z flagą USA z okładki WIRED - lama! Ale edmo przynajmniej spójne.
Właśnie co do Booze to nie doszukujmy się czegoś wyszukanego w czymś niewyszukanym jeżeli chodzi o złożenie dema i nie dopowiadajmy sobie że tak miało być czy było takie zamierzenie. Minimalistyczne rozpoczęcie tym szumem na kolorowych paskach i zakończenie po prostu żenua. Grafiki są minimalistyczne jakby wszyscy mieli wszystko w dupie i obudzili się tydzień przed X'em. Graficy odpierdzielili po 30% powierzchni ekranu i udają że tak ma być... HCL jak skarżył się Dane za długo chlał zamiast składać demo i do linkingu z EOD daleko daleko. Co do efektów z Uncensored - każdy albo prawie każdy jeden to koderska niemożliwość. Wreszcie wszyscy przestali napierdalać twistery teraz za dużo srania Bob'owym colorcyclingiem. Nie wiem po kiego ch... wszyscy się pastwią nad tym efektem i co gorsza więcej jak jeden raz (mistrzostwo świata to był ostatni Wonderland gdzie doliczyłem się jak pamiętam ze 6 razy colorcyklingu).
Podkreślenia godne znakomite synchro z msx chociaż zaczyna mi już się faktycznie nudzić Dane i jego piskliwe motywy lekko pozmieniane w kolejnych demach.

Co do Comalandu zgadzam się dużo z Carrionem widać parcie za wszelką cenę na eodkiller ale jakoś nie bardzo to wychodzi... (Pomimo nawet włażenia w dupę dużemu tatusiowi z siesdibi przez pana z osi i upvotowania jego padliny, durnych komentarzy "OMG jakie to wspaniałe" i dobijania mu dziesiątek ascoder) Niespójna muzyka wybijająca z rytmu... Co do najgorzej ocenianych efektów przez Carriona akurat na odwrót - wektory bb i ten teksturowany cubik to masterpiece top noch. Comadancer - zajebiste wykonanie i jest to chyba jedyny moment w demie gdzie na chwilę włączył się właściwy motyw muzyczny... Dosranie czwartego dysku sampli uważam jak zawsze za marnotrawienie dyskietek i czasu widza jakiekolwiek te sample by nie były i jakąż to techniką nie byłyby one odtwarzane. To po prostu zapychanie dziury kitem. Monumentalna robota zatrudnionych 18 luda zdaje się ale nie jest to na pewno eodkiller ani #1 jak dla mnie.

#3 po prostu mnie zanudza dema tego trio są powtarzalne jak ze sztampy. Pojawi się w dupę grafy przesuwanej w prawo albe w górę i kilka innych stałych przerywników. Bardzo fajny ten ukośny scroll bardzo fajnie to wyglądało.

Moja lista z X to:

#1 Booze
#2 Comaland
#3 Shape

Eod cały czas niepokonane. Najbardziej dopracowane demo pod każdym względem.

jok
Posty: 112
Rejestracja: 03 maja 2009, 19:58
Grupa: dreamweb

#302 Post autor: jok »

nie będę się rozwodził na temat, ale
moja lista wygląda tak samo

Awatar użytkownika
carrion
Posty: 2351
Rejestracja: 27 lut 2009, 17:38
Kontakt:

#303 Post autor: carrion »

widzę, że moja prowokacja z grafikami nie chwyciła... :)

ja w demach na pierwszym miejscu stawiam spójny design. każdy grafik ma swoje skilsy i swój styl. grafika może być średnia, ale gdy w demie tworzy spójny design to duży plus. Vide demo samaru z grafikami Isildura. W demie takiej grupy jak CD mając na pokładzie Miragea wypuszczane są takie gnioty jak ten który przytoczyłem jako ostatni. (chyba pixlowane przez n3xus'a). No nie robi się tak - nie w demie które ma wygrać X. Może to herezeja co teraz napiszę, ale widziałem lepiej zdesignowane dema słabszych grup - nawet na atari.

Demo boozów obejrzałem specjalnie wczoraj jeszcze raz. i zaczynam doceniać je jeszcze bardziej. co do grafiki to pozostanę przy swojej opinii że XFLI konwertowane nie powinno mieć miejsca. Najlepsza grafika w tym demie to obrazem Val'a. Szkoda że nie ma więcej takiej grafiki.

Nie wspomniałem o pozostałych.
RGB takie jak zwykle od tego zespołu i jak dla mnie troche nudno choć spójnie ;)
ale SHAPE robi bardzo dobre wrażenie.

Dzisiaj obejrzę wszystkie demka jeszcze raz. A co...
c64portal.pl, retronavigator.com

kotrobot
Posty: 2381
Rejestracja: 06 lis 2008, 13:55
Grupa: ŁYSI

#304 Post autor: kotrobot »

Wegi, a gdzie demo Camelotu, którym nas tutaj tak smyrałeś? ;)
Olo forum atakuje. Żadnej litości nie czuje.

Awatar użytkownika
wegi
Posty: 839
Rejestracja: 14 lip 2009, 01:17

#305 Post autor: wegi »

Akurat odezwał się do mnie glasnost w temacie o linking. Zahaczyłem go, że miałem nadzieję, że comal and to nowe wejście camel ot - powiedział, że przez rok nic nie robili. Ale jak chce coś linkować to jest nadzieja...

Awatar użytkownika
Sebaloz/Lepsi.De
Posty: 3962
Rejestracja: 14 wrz 2008, 00:02

#306 Post autor: Sebaloz/Lepsi.De »

wegi pisze:widziałem kilka partów glasnostii do camelotów dema. Zapowiadają wielki powrót w camelot style.
A przez rok nic nie robili :)
__________________________
Socjopatyczna Legia Commodore

Awatar użytkownika
wegi
Posty: 839
Rejestracja: 14 lip 2009, 01:17

#307 Post autor: wegi »

April 2013 - wtedy po wielkiej burzy pod BLE pisałem z glasnost i pokazał mi jego kilka partów naprawdę zajebistych. Nie będę przecież go bił za to że nie zrobił dema.

Jak by co to nie ma takiej kategorii gdzie się to mieści, ale... Żeby cresh się zabawił - wackowi się podobało :D
Załączniki
bestquiss.zip
(94.06 KiB) Pobrany 255 razy

Awatar użytkownika
booker
Posty: 1272
Rejestracja: 08 paź 2008, 17:54
Grupa: MultiSyte Labz

#308 Post autor: booker »

wegi pisze:Akurat odezwał się do mnie glasnost w temacie o linking. Zahaczyłem go, że miałem nadzieję, że comal and to nowe wejście camel ot - powiedział, że przez rok nic nie robili. Ale jak chce coś linkować to jest nadzieja...
Na CSDb forum nr linkowania dem.
Wyglada na to ze umiejetnos linkowania na dzisiaj jest okrutnie w cenie, nikt tego nie chce robic, malo kto potrafi, a jak zrobisz to robia loda. Go for it.
Takibardzodługipodpissetuszczelecobyśmiałchwilkęoddechuaizadumymożeewentualniewkurtegozestraciłeśpółminutyżycianaczytanietekstuoniczym.

Awatar użytkownika
Sebaloz/Lepsi.De
Posty: 3962
Rejestracja: 14 wrz 2008, 00:02

#309 Post autor: Sebaloz/Lepsi.De »

booker pisze:Wyglada na to ze umiejetnos linkowania na dzisiaj jest okrutnie w cenie, nikt tego nie chce robic, malo kto potrafi, a jak zrobisz to robia loda. Go for it.
Popieram. Wegi powinien zlozyc demo Camelotowi. U nas nikt nic nie robi, wiec nie ma co skladac :)
__________________________
Socjopatyczna Legia Commodore

kotrobot
Posty: 2381
Rejestracja: 06 lis 2008, 13:55
Grupa: ŁYSI

#310 Post autor: kotrobot »

Popieram. :)
Olo forum atakuje. Żadnej litości nie czuje.

Awatar użytkownika
wegi
Posty: 839
Rejestracja: 14 lip 2009, 01:17

#311 Post autor: wegi »

booker pisze: nikt tego nie chce robic, malo kto potrafi
Potrafią potrafią... długa lista tych co potrafią od zieloka i skulla zaczynając. CML też potrafi co widać w TP. Glasnosc pisze ze mną o modernizacjach, a nie że nie umie linkować.

A party quissa z BLE to kilka godzin roboty było mając do dyspozycji BLE i VICE 2.1 z ICU64.

Linking to też efekt napisany pod niego, a nie weźmie się taki fenek rozwali po całej pamięci gdzie nie ma miejsca na muzykę o loaderze nie wspominając...

Btw Uncensored - jeden part jak bym widział interferencje z Altered States i luka Z Biby 3. Oczywiście z wyglądu.

Awatar użytkownika
kordiaukis
Posty: 407
Rejestracja: 16 wrz 2008, 20:19
Grupa: aRise

#312 Post autor: kordiaukis »

Luke rzucil wyzwanie interferencjami z jedna bitmapa nieruchoma.. podniesli rekawice i ruszyli obydwie bitmapy... teraz czas na Luke'a zeby znowu poprawil :D

jammer
Posty: 267
Rejestracja: 06 paź 2008, 12:54
Grupa: MSL
Kontakt:

#313 Post autor: jammer »

Interferencje z dwoma ruchomymi bitmapami już dawno pokonane. I akurat nie mam na myśli tych nieładnych 4x4 z 'Exoneration' :D Póki co poprzeczką jest jedna bitmapa latająca swobodnie, drugie w jednej osi. Nie wiem, czy też zauważyliście, ale bitmapa z tyłu w interferencjach z 'Uncensored' skaluje się w Y ;)

bimber
Posty: 814
Rejestracja: 16 wrz 2008, 10:16
Grupa: arise

#314 Post autor: bimber »

lukowe interferencje to nie miał być techniczny wyskok tylko niewinny eksperyment wizualny, który przypadkiem rozrósł się do monstrualnych rozmiarów (tu przypomina mi się łapiący się za głowę Wegi gdy zobaczył że wszystko jest w 1 pliku i ile zostało wolnej pamięci na cokolwiek a w zasadzie na nic ;)).

Lolita
Posty: 15
Rejestracja: 08 sie 2009, 14:58

#315 Post autor: Lolita »

Sebaloz/Lepsi.De pisze:
kotrobot pisze:Są fotki Lolity. Kto z nią nie ma słitfoci, przegrał życie! :* :)
Jeff nie ma :)
Na szczęście ty masz :P i jestem szczerze zawiedziona, że nie ogłosiłeś wszem i wobec na forum, że odwiozłam cię z lotniska do domu. Na ligotę.

Kto nie ma ze mną sweet foci to na następnej silesia party zapraszam :D
"Eskalacja wszelkich napięć rozpoczyna się wraz z porzuceniem dialogu."

joodas
Posty: 321
Rejestracja: 05 wrz 2009, 11:42
Grupa: Albion Crew

#316 Post autor: joodas »

Wlacze sie w dyskusje odnosnie dem z X z subiektywnym ich odbiorem:

Comaland
- duze 4 dyskowe demko zrobione przez duza ilosc ludzi (chyba za duza)
- demo calosciowo nie jest spojne pod wzgledem grafiki i designu, rozlazle, sprawia wrazenie poskladanego z przypadkowych efektow (recycled code used)
- ladne wjezdzajace kilkuekranowe logo Comaland
- lady efekt torusa
- slaba grafika w efekcie poruszajacych sie plotowanych kul
- wielkie scrolle a'la Censor
- fajne wektorowe statki kosmiczne
- obrazek nagiej kobiety ze skrzydlami w hiresie jest slaby
- ladny teksturowany obracajacy sie szescian
- ladne grafiki czaszek z kwiatami
- fajny tanczacy ludzik z linii
- paskudny obrazek kameleona z nogami splatanymi jezorem
- za dlugie demko
- kilka grafik i efektow mozna by wyrzucic i zrobic krotkie a lepsze demko

Uncensored
- robione przez kilka osob
- demko spojne graficznie i designersko, przemyslane
- ladne przejscia pomiedzy efektami
- minusem jest konwertowana grafika, majac za grafika Archmage mogliby sie postarac bardziej
- ladny efekt z kolrowych szesciokatow
- ladne interferencery
- brak wektorow, demko bez wektorow to nie demko:)
- ladny skroll z latajacych kwadratow
- ladny fraktalzoomer, prawie jak na amidze
- piekna plazma
- co dokladnie robil Valsary do demka?

Disco apocalypso
- piekna grafika Archmage
- ladna plazma z tanczaca pania, ploter, kula na tle miasta

RGB
- mogliby sie postarac o lepsza grafike

Moje typowanie:
1. Uncensored
2. Comaland
3. Disco apocalypso
4. RGB

Slaby poziom gfx-compo. Fajny obrazek Joka z duzym potencjalem na pierwsza trojke tylko wymagalby dopracowania jeszcze. Ladne obrazki Pala, Yazoo, Bokanoida

@Carrion: czemu nic nie wystawiales na X?

Awatar użytkownika
wegi
Posty: 839
Rejestracja: 14 lip 2009, 01:17

#317 Post autor: wegi »

bimber pisze: (tu przypomina mi się łapiący się za głowę Wegi gdy zobaczył że wszystko jest w 1 pliku i ile zostało wolnej pamięci na cokolwiek a w zasadzie na nic ;)).
K****a dokładnie. Taki luk i fenek potrafią wszystko zjebutać tylko że jak się ogląda ich efekty to szczeny opadają.
Możemy relink B3 zrobić :D

Do joodasa - Dobra grafika ? Powtórzę całe demo wygląda jak by wszyscy mieli wszystko w dupie i tydzień przed X wzięli się do roboty. 30% powierzchni ekranu nawet dobrej grafiki to tylko 30% w porównaniu do 100% ekranu dobrej grafiki. Dobre przejścia ? (tak w eod).

Efekty - REWELACJA

Bimber ma rację to chyba projekt porzucony na zeszłego X.

Co do słabej grafiki bb w Comalandzie - tu się roześmiałem jak zobaczyłem do czego potrzebny raytrace :))) Fajny humorystyczny motyw.

Awatar użytkownika
booker
Posty: 1272
Rejestracja: 08 paź 2008, 17:54
Grupa: MultiSyte Labz

#318 Post autor: booker »

wegi pisze:
booker pisze: nikt tego nie chce robic, malo kto potrafi
Potrafią potrafią... długa lista tych co potrafią od zieloka i skulla zaczynając. CML też potrafi co widać w TP. Glasnosc pisze ze mną o modernizacjach, a nie że nie umie linkować.

A party quissa z BLE to kilka godzin roboty było mając do dyspozycji BLE i VICE 2.1 z ICU64.

Linking to też efekt napisany pod niego, a nie weźmie się taki fenek rozwali po całej pamięci gdzie nie ma miejsca na muzykę o loaderze nie wspominając...

Btw Uncensored - jeden part jak bym widział interferencje z Altered States i luka Z Biby 3. Oczywiście z wyglądu.
Ja tylko przekazywalem tam koderow odbiór - a to tu: http://csdb.dk/forums/?roomid=11&topicid=106406

Jezeli ktos czytal autorow Uncensored, to demo w ogole nie bylo planowane na X heh
Takibardzodługipodpissetuszczelecobyśmiałchwilkęoddechuaizadumymożeewentualniewkurtegozestraciłeśpółminutyżycianaczytanietekstuoniczym.

Awatar użytkownika
Nitro
Posty: 1550
Rejestracja: 03 wrz 2008, 20:23
Grupa: Black Sun

#319 Post autor: Nitro »

carrion: ot i widać różnicę między grafikiem i koderem w twoim porównaniu, najlepsze efekty oceniłeś na 3 i 1, moje oko nawet przez chwilę nie skupia się na grafikach pobocznych :P
Generalnie zgadzam się z przedmówcami, że Comaland jest demem za dużym, generalnie pewnie się powtórzę, ale nie podoba mi się trend długich dem na C64, 3-8 minut to imo odpowiednia długość dla dema na dowolną platformę. Mimo wszystko szacunek za wyprodukowanie dema trzymającego poziom przez te 14 minut, szczególnie rzecz jasna w produkcji wybija się kod, texture mapper: opad szczęki.
Unconsored: imo kolejny krok milowy w historii dem na C64 - kod, spójność, grafika, muzyka, wszystko stoi na przewspaniałym poziomie.
Shape fajne, RGB do dupy :P

splatterpunk
Posty: 1464
Rejestracja: 16 wrz 2008, 20:04

#320 Post autor: splatterpunk »

Spacerek po X-sie:

https://www.youtube.com/watch?v=--zklie_44Q

Pod koniec także widać "polski" stolik i Sebaloza zajadającego chipsy.

ODPOWIEDZ